Betäcka shettis - tips, råd och synpunkter

Sv: Betäcka shettis - tips, råd och synpunkter

hon är avkomman från betäckningen 2005
av olika anledningar som jag inte vill dra upp här så har jag precis skickat in alla papper på henne

Senast ändrad:

okey, inte reggad alltså,
då förstår jag att jag inte kunde finna henne...
hon ser alldeles för fin ut för att vara oreggad, så jag hoppas du får ordning på papperen :)

ja hon och hennes mamma är numera DNA testade som jag själv fick betala (kostade en mindre förmögenhet) hon är chippad och idkontrollerad så allt ska vara i sin ordning nu.
Det blir så mycket trassel när man råkar ut för oseriösa säljare som man tror man känner.
Men jag har mycket kunnigt folk som hjälper mig tack och lov :)

En lite nyare bild på min lilla terrorist. Detta är från maj i år
31166861.jpg

Men där ser man ju bara nåt fläckigt bland blommorna :D

Har du ingen bild på henne i helfigur med sommarpäls?
vill så gärna se mer av henne,

Tur ändå angående papper o registrering, att du kommit så långt att dna o sådant är klart, o tyvärr så brukar det ju bli så att man får betala kalaset själv, men det visar ju här bara att du själv är seriös o vill ha allt i ordning,
bra tänkt :idea:
Meeeeeeeer av din lilla tjej tack...:d

Hon ska duscha och fixas imorrn eller på Söndag då kan jag passa på att knäppa lite kort. Hon har lite veka ben det är jag inte riktigt nöjd med annars är hon ganska okej tycker jag. Men jag är ju som sagt bara en glad nybörjare innom shettis världen än så länge :)

Ja jag ska ringa till SSS på Måndag och kolla en extra gång så allt är som det ska. Köpte denna lilla ponny bara för att jag ville prova på att avla och blev tipsad om denna eftersom hon hade hyffsat fin stam och sådär till ett väldigt vettigt pris. Men det blev en ganska dyr historia ändå i sista änden.

Nja jag känner mig ganska säker. Även om det inte blir något föl så vill jag ändå ge mitt sto en bra första erfarenhet. Och dessutom är han väldigt billig. Tror inte det kommer bli några problem.

Billig är ju en definitionsfråga..... 1500 kr för ingenting i värsta fall är ju ändå dyrt..... Oavsett vad ryktet säger så är det ju ett faktum att när hingsten är 25 år gammal så blir det sämre fart på simmarna!

Men du gör givetvis som du vill och du är ju medveten om hingstens ålder, så lycka till och hoppas du får ett föl!

Fast å andrasidan betalar jag hellre 15oo för inget alls än 3000 för något jag inte vill ha :idea:

Här kommer dagsfärska bilder på lilla Tussi.
I tvätten:
31176044.jpg

Någorlunda uppställd:
31176045.jpg

Irriterad vill ut i hagen och leka!
31176047.jpg

Imorrn kl 10 åker vi mot hingsten. Är helt otroligt nervös! Hoppas verkligen resan går bra, jag har aldrig kört så långt med transport förut och dessutom måste jag in i Jönköping och snurra.
Ringde till SSS idag och alla papper stämmer så passet skulle komma ganska så snart :) Känns som om vi kanske klarar det här iallafall.
Så imorrn blir det en rejäl rykt på morgonen sen blir det till att lasta och hämta min medhjälpare eller snarare mentor och sen bär det iväg! Så spännande!!! :banana:

Fick uppdatering idag. Det lilla livet har börjat brunsta!:banana:
Hon började brunsta i förrgår men har inte tagit hingst hittills *morr* men hon brunstar ganska länge så det blir nog bättre när hon kommit igång ordentligt :)

Imorgon ska vi åka o kolla till mina små igen, i tisdags brunstade inte Erina (äldre stot) o hoppas inte hon gör de imorgon heller. Hon brunstade runt 2-7juni o bör nu har brunstat redan.
Annars kommer hon hem igen, ska testa henne mot hingsten om 1månad igen då de inte bor så långt bort.

Den svarta 3åringen ska gå kvar 1-2v till sen måste hon hem då hon ska visas på primering den 27juli. Hingsten klättrade på henne i söndags, då skvätte hon o sparka bakut, tror hon blev arg o kissa.

Arabia- Har du betäckt Erinas mamma Celika iår??

Ja Celika är betäckt iår med Clibberswick Beacher, nu väntar vi på om hon kommer i ny brunst eller inte

Nya uppdateringar!

Tussi har tagit emot hingsten! :banana: Hoppas bara hon tar sig nu!

KL

Och vi var iväg och lämnade min i tisdags! :bump:

Nu får vi bara hålla tummarna att allt går som man vill. :D

De e så spännade med avel :D
Jag hoppas alla tar sig iår.

Imorgon hämtar vi hem Erina o hennes föl Damina då hon inte visar någon brusnt.

Arabia: Vad kul, hoppas Erina får ett halvsyskon nästa år då.
Vore kul med lite bilder på henne, du får gärna mejla mig. :D
Ska se om jag kan ta några nya på Erina med o skicka till dig med.

Jag har betäckt två av shettisstona i år. Young Love van Stal Wilcas med Stjernens Epus och Kilskogens Gucci med Perigueux van Isala.

Liknande trådar

Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
T
Avel Ja, som rubriken lyder så funderar jag på att lägga ridningen på hyllan och skaffa mig ett avelssto och börja "avla". Jag har alltid...
Svar
7
· Visningar
1 200
Senast: Mabuse
·
E
Hästvård Jag har ingen aning om detta hamnar i rätt forum, om inte så ber jag om ursäkt. Jo jag har hittat en häst som jag ska ha på foder för...
Svar
3
· Visningar
906
Senast: Empooo
·
R
Avel Jag har börjat fundera på att ta ett föl på mitt sto, men är totalt nybörjare inom aveln. Jag skulle vilja ha tips och råd om ALLT...
Svar
10
· Visningar
979
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka