Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Capone Fire är något av det bästa vi har haft i landet och nej, jag tycker inte att det är fel att välja en topphingst. För det roliga i sammanhanget är att det inte alls är säkert att det kostar med för att hingsten är mycket bättre...Hmmm ja det ligger ju en del i det du säger. Jag har bara inte tänkt så mycket i de banorna. Antagligen eftersom jag inte tänkt mig ha fölet annat än som hobby s.a.s
Men om man hade gjort en helomvändning då. Tittade lite på hingstarna i syd och väst. Hittade en hingst som verkar ha superhöga poäng och även avkommorna. Är det till att gå till överdrift då?
Och blir det väldigt mycket dyrare?
Jag tänkte på Capone Fire.
Jag kan tänka om o ställa in mig på en annan färg. Dock vill jag bombsäkert inte ha en svart hingst. Vet att de flesta välmeriterade är svarta men vill inte ha det ändå.
Nu ska jag vara en tråk-kärringTyvärr har hon inga papper, men hon är lika fin för det
Om jag skulle betäcka mitt sto, så skulle jag ta en så bra hingst jag bara kunde hitta och ha råd med. Men försåss se till att även den har ett trevligt psyke och passar annars till hennes typ.
Jag skulle nog säja att hon gränsar mot lågställdhet om man är petig. Det kan ju vara bra att ha i åtanke vid hingstvalet även om inte domaren kommenterat det.Förresten angående att du tyckte hon såg lågställd ut.
Jag o min kompis var också lite inne på det emellanåt, men domaren nämnde ju inget om det.
Lägger in en bild från Frillesås, där man kan se henne lite mer "rätt".
Vad tror du? Är hon lite lågställd fast domaren inte reagerat på det?
Hon är c:a 95 cm hög om det hjälper.
Tack för att du orkar med min frågvishet.
Tänk om fler kunde resonera som du kulle vi slippa alla "hur står hingst vågar jag betäcka mitt shettissto med för att få en större ponny till barnen?", det brukar komma några såna frågor varje år....Och betäcka med en större det törs jag verkligen inte, och vill inte heller för där letar man ju isf efter en annan typ av ponny, så det vore ju verkligen lotteri vad som skulle komma ut och OM den kom ut.... Verkar enklare att köpa en större ponny när och om det är dags...
Ring du, det är ytterst sällan några shettishingstar blir fullbokadeTja, jag ska kanske slå en signal till de som har Capone Fire då.... Brukar inte sådana topphingstar vara fullbokade lång tid innan?
Det finns ju ibland s.k golden cross med vissa blodslinjer, annars får man titta på exteriör och tidigare förärvning.Men hur vet man att de "passar" med varandra egentligen då. Förutom exteriört menar jag. Eller är det bara det man tittar efter.
det finns säkert ston han inte passar till, sen är han även besläktad med rätt många fuxar...För jag menar en sådan som Capone måste ju passa till alla med de meriterna han har?
Svårt att säja, erkänner att min koll på fuxhingstarna är för dålig - letar till mitt eget fuxsto också. Men kolla med Fire, det är säkert inte fel.Eller om vi säger att du hade ett sto som mitt, kan du ge exempel på någon som du tycker hade passat (förstår ju att det inte är lätt när du bara sett henne på bild, men utifrån det du kan se).