Betäcka shettis - tips, råd och synpunkter

Sv: Betäcka shettis - tips, råd och synpunkter

Ska ta lite nya bilder på henne o skicka till dig,har bara sånna jag tog när jag fick hem henne, då såg hon ut som en mupp, med avklippt man o pannlugg

Kul tt många börjar med shettisavel!
Även jag börjar i år med lite shettisaavel.
Har egen hingst som är helt otrolig. Och några superfina ston, som verkligen passar mig och min grabb! =)

Själv aldrig vaarit på utställningar, men de kommer. 3 hästar har jag som skall visas på premering i sommar. Spännande som attan!

I övrigt har ajg även fått ett stuterinamn godkänt! Helt klart spännande alltihop!! =)

dag har jag varit ut o tittat till mina ston,ingen av dom har gått in iny brunst så jag kan hämta hem dom i veckan. Sen ska de ULas oxå

Tyvärr gör inte våra vetrinärer ul på shettisar här :(
Blir o ta blodprov istället.

På Lördag om inte shettis nr 2 brunstar så kommer hon hem.

Nu har lillpluttan tagit hingst 4 gånger. Hoppas hoppas bara det tar sig nu. Hingstägaren är jättenöjd med henne och hon sköter sig jättefint.

KL

Min sötnos har också kommit igång. :bump: Så nu är det bara en lång väntan för att se om hon brunstar nästa gång eller inte.

*håller tummarna åt alla här inne*

På fredag ska jag hämta hem henne!!! Hoppas hoppas hon inte får för sig att brunsta om *håller tummarna* Ska bli kul att se henne igen har inte sett henne sen hon åkte iväg.

Nu är Tussi hemma *skönt* resan hem gick jättebra och nu går hon i hagen med de andra. Nu får vi hoppas på att hon har fått en liten inneboende som vill titta ut nästa sommar :D

Jag vill ha 3 inneboende som kikar ut till våren, en på varje sto. Ska åka o ultraljuda dom när jag hinner (semestern är slut, börjar jobba på måndag igen:crazy:)

Så var det dax att stoppa in lilla hästen och åka tillbaka till hingsten... Det lilla åbäket brunstar om :(
Så det blir ett försökt till och tar hon sig inte denna gången blir det veterinär koll och bakteriprov.

Nej, vad trist! :(

Hoppas du inte har för långt att köra till hingsten.

Håller tummarna på bättre lycka denna gången! :bump:

Det är 10 mil enkel resa. Så det är en bit tyvärr. Och stressigt blir det med massor av annat planerat just denna veckan.
Men jag visste ju att det kunde bli bekymmer när jag valde en så gammal hingst och allt. Men nu är det bara att hålla tummarna ännu hårdare denna gången :bump:

Ja, tio mil är ju en bit. Men det är ju ändå överkomligt.
Jag har ca 25 mil enkel resa till hingsten min går hos.

Det tog typ fyra timmar att köra, men vad gör man inte..... :D

Jag hjälper till att hålla tummarna iaf :bump:

:crazy:
fick precis veta att min brunstade igår igen, så nu får hon gå kvar

typiskt, man börjar ju sakna henne ordentligt nu......

Neeej va tråkigt. Hoppas det tar sig denna gången då :)

Min lilla var så tokbrunstig när hon kom till hingsten så när vi skulle ta ut henne och betäcka fick jag nästan släpa ut henne ur stallet :D
Att komma ändå fram till bindbommen var inte ens att tänka på så det vart betäckning precis utanför stalldörren :rofl:
Men nu går hon och hingsten ihop i samma hagen så jag hoppas det fungerar bättre.

haha, ja då hade hon bråttom :D

så hon har inte gått på fribetäckning innan då?

Nä inte förra gången då betäckte dom "för hand" men vi tyckte att hingsten var så snäll och min lilla upförde sig jättebra oxå så vi släppte ihop dom denhär gången. Har inte hört något från dom så det har nog gått bra :D

Nu har lilla Tussi rest färdigt för i år. Nu är hon hemma igen och har det inte tagit sig nu så blirdet en utredning på henne.

Liknande trådar

Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
T
Avel Ja, som rubriken lyder så funderar jag på att lägga ridningen på hyllan och skaffa mig ett avelssto och börja "avla". Jag har alltid...
Svar
7
· Visningar
1 200
Senast: Mabuse
·
E
Hästvård Jag har ingen aning om detta hamnar i rätt forum, om inte så ber jag om ursäkt. Jo jag har hittat en häst som jag ska ha på foder för...
Svar
3
· Visningar
906
Senast: Empooo
·
R
Avel Jag har börjat fundera på att ta ett föl på mitt sto, men är totalt nybörjare inom aveln. Jag skulle vilja ha tips och råd om ALLT...
Svar
10
· Visningar
979
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka