Beslutsångest!!

Sv: Beslutsångest!!

Utdrag ur rasstandarden;
"En ridgeback tyr sig till sin ägare men är ingen slav. Den utför inte uppgifter som saknar mening för den. Hunden funderar innan den bestämmer sig för om något är tillräckligt viktigt för att bli utfört. Ridgebacken är listig och har humor. Ser man inte upp är det lätt att man blir överlistad."

Stämmer förträffligt!

I övrigt så väljer RR en familjemedlem som favorit och så länge den personen är hemma så ignoreras övriga familjemedlemmar.
Jag vet!:cry: jag har gått lydnad, viltspår och på alla sätt aktiverat mina RR sedan 1989 och ALLA, utom nuvarande hanne, har valt min sambo som favorit:confused: När han är hemma så lyssnar dom inte påmig. Sambon är bannlyst på lydnadsbanorna, han får på sin höjd sitta i bilen.:p :p

Någon strev att RR är en enmanshund, vilket stämmer delvis, men det är skrivet i en rasbeskrivning att det är "en MANS hund"

Ytterligare ett utdrag ur standarden:
"Vad man som uppfödare menar när man påpekar att ridgebacken inte vill lämnas ensam är att ingen hund vill det men många hundar tiger och lider men ridgebacken är tillräckligt intelligent och initiativrik att den kan börja hitta på hyss som inte alltid uppskattas av oss människor. "


Igår hade hundarna öppnat skåpet och kalasat sopor, både vid lunchtid och middagstid. När jag kom hem och skulle laga middag i går så hade dom ätit upp falukorven (plasten låg i bädden) Idag hade vi stängt sopskåpet ordentligt, ja då hade dom smällt i sig en pepparkaksburk med kakor från skafferiet. Allt för att jävlas!:crazy:
Hannen är så mattekär att han är min svans. Han är 50 cm bakom mig hela tiden, sätter jag mig ner så lägger han sig på fötterna, reser jag mig så är han redo. Han är världens coolaste hund, han är med mig ibland på jobbet och rör inte en fena om det kommer folk, även om jag själv är ute så ligger han under mitt bord.
Det är en rolig ras, OM MAN HAR HUMOR!:rofl:
En RR är :love: :devil: :crazy: :eek:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Beslutsångest!!

Hi hi,Vilken bra och rolig beskrivning av rasen.:D
Det slutade med att jag inte tog hem "Kelly".
Det blev faktiskt inte alls som jag tänkt mig öht.
Jag tog hem en 2årig omplacering 75% RR och 25% Amstaff.
Men han har verkligen hittat sin plats i familjen.
Både jag,kattungarna och (tillomed) den lilla hunden bara älskar honom.
Han är en suverän soffpotatis(kattsäng),träningskompis,mkt tillgiven,alert och lyhörd och supersnäll.
Sen att jag aldrig kunde tänka mig att det skulle bli en blandras är en annan sak.
men så blir det när man fastnar för individen.:love:
Tack för alla inlägg!

4558459.jpg

4558437.jpg

:love:
 
Sv: Beslutsångest!!

Nu vet jag inte vem som fött upp denna hund, det finns ju oseriösa uppfödare bland RR också men om jag var du och övervägde att ta denna hund skulle jag ta kontakt med uppfödaren och tala om det, är det en seriös kunnig uppfödare kan du få mycket hjälp därifrån med tanke på att du inte haft RR innan

Fast en sådan klausul i ett kontrakt kan aldrig hålla juridiskt...

Själv är jag i en riktigt "jobbigt" situation just med omplacering och uppfödare..

Jag har kommit fram till följande: Jag kontaktar uppfödaren och berättar hur det ligger till när jag väl hittat ett nytt hem till honom.

/C som vet att tråden är gammal :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
25
· Visningar
1 143
Senast: linnsan
·
  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
12 221
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Funderingar efter en annan tråd… Men! Vi var nästan helt inne på labrador som nästa hund, hade så gärna velat ha med golden på listan...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 179
Senast: Kilauea
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 748
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp