Det är inte rätt att ta bort hästar hur som helst heller, "döda lider inte" är det mest dumma man kan säga tycker jag. Döden är inte okej att ta till för att få en snabb utväg ur en jobbig situation. Djurägare måste börja ta lite ansvar och förstå att om man tar på sig ansvaret över ett liv så har man också ansvaret över att ge dom ett bra liv.
Det är en helt annan sak om man har försökt och gett djuret en faktisk chans och att dom i trots rätt miljö, fortfarande har stressen och mår dåligt av livet självt, då är det okej tycker jag att ta bort dom. Då kan döden mycket väl vara en befrielse. Men att ha en liten liten valp som inte fått ens en chans i sitt liv till förändring döms ut pga att för denna hunden satts i dåliga förhållanden är inte rätt. Den har rätt till sitt lilla liv den också, inte födas, utsättas för enorm stress under första tiden i livet för att sedan tas bort.
Jag antar att hunden var en trevlig individ när dom tittade på den hos uppfödaren, att den inte gjorde utfall och högg allt som gick förbi den, då skulle dom förmodligen inte köpt den från början.