Besluts ångerst

Sv: Besluts ångerst

Jag har planer på att sätta mina på dagis hösten -08. Ett ur och skurdagis, mycket utevistelse. Dessutom kommer jag ta de arbetstider ingen annan vill ha. Dvs delade turer och varannan helg, mina barn kommer bara behöva vara på dagis ca 9-12 ett par dagar i veckan. Optimalt för barnen! :)

Har inte dåligt samvete för att de sätts på dagis så pass tidigt, Alvin kommer bara vara ett år drygt, men det gäller ju så lite tid. Då kommer jag kunna jobba och ta mina föräldradagar när jag vill vara långledig istället.
 
Sv: Besluts ångerst

Ett sånt dagis har jag oxå spanat in, "stall hyresvärden" har sina 2 barn där och det verkar suveränt! De är ute jämt och har en massa roliga och lärorika aktiviteter.

Min sambo får snart en lönförhöjning med 14:- timmen :bump: vilket gör att jag kan ta ut betydligt mkt färre dagar än nu. Och jag har 4 dagars arbetsvecka vilket betyder alltid ledig på fredagar! Men mina dagar är långa istället, men det löser vi nog så att jag lämnar vid lunchtid och sambon hämtar när han åker ifrån jobbet. Om jag nu har något jobb att komma tillbaka till när jag vart föräldraledig klart p.ga. massa nedskärningar :crazy: sonen var 1 vecka när min chef ringde å berätta det.
 
Sv: Besluts ångerst

Men vad nesligt :crazy:

Sådant vill man ju inte ha reda på när man ska gå hemma och vara bebisruslycklig :mad:

Jag har ju den tryggheten att jag vet att jag har ett heltidsjobb, bara fem minuter hemifrån. Inte världens bäst betalda, men ändå högre än genomsnittet för folk i samma arbete. Arbetstiderna är ju trista, men jag försöker hela tiden se att jag får så mycket tid med barnen. Hatar att jobba kväll nämligen, men det passar så bra när man har barn.

Att jobba 8-17 skulle inte kännas bra, då träffar ju dagispersonalen mina barn mer än vad jag gör :crazy:
 
Sv: Besluts ångerst

Jag svarar tvärs emot alla andra, jag var 17 när min son kom till världen, jag hade ett år kvar på gymnasiet så när min son var tre månader började jag skolan igen, han var med mej i två månader sedan var hans pappa hemma med honom tills jag tagit studenten, då var min son 13 månader.

Jag hade korta dagar och det fungerade alldeles utmärkt, vi bodde 5 minuters gångväg från skolan.

Jag tror inte att det spelar någon roll när i livet man får barn, det är alltid en stor omställning, man mognar och tänker annorlunda än innan, jag har aldrig en endaste sekund ångrat att jag fick mina barn tidigt, min dotter föddes 23 månader efter sonen:love:

Givetvis ska man verkligen inse vad det handlar om att ha barn, jag hade tagit hand om min kompis barn från han var tre månader tills han blev ett år, hon var 20 då och jag var 16, hon klarade inte av att ta hand om sitt barn, men det gjorde jag. Tyvärr fick jag inte fortsätta ta hand om honom sedan, hon fick ett barn till när storebror var ett år och eftersom hennes man misshandlade henne så grovt så grep socialen in och satte båda barnen på fosterhem:( bebisen var tre veckor då:(

Så nog ska man tänka sig för, inte en utan många gånger, det är ett livslångt uppdrag man tar på sig när barnen kommer till världen och de har rätt till de bästa föräldrar som finns.

En annan av mina vänner var 30 när hon fick sitt första barn, hon tyckte det var så fruktansvärt jobbigt att orka, då hade hon ändå ett barn som sov hela nätterna från början...även denna lille kille har jag tagit hand om mycket, han är mitt lilla extra barn:love: nu när mina barn är så stora så vill de inte vill sitta i mammas knä:eek: de är 15 och 17 år;)

Barn är det absolut underbaraste som finns och oavsett om man är 18 eller 40 så har barnen rätt att få all kärlek och omvårdnad de behöver.

Kan du lätt välja bort allt annat i dina tankar om du får barn?
Om svaret är nej så vänta är svaret ja så go girl:banana:
 
Sv: Besluts ångerst

Kan du lätt välja bort allt annat i dina tankar om du får barn?
Om svaret är nej så vänta är svaret ja så go girl:banana:

tack för ett vettigt svar.
jag kan välja bort allt utom min häst! men sambon är också intresserad
så man kan dela på ansvaret, jag förstår att man inte kan rida så långt in på graviditeten.
men jag vill gärna kunna vara hos honom åtminstånde min sambo jobbar skift så när bebis kommer
så har han ju ganska mycket tid för bebis med
han jobbar 5-14 varannan vecka och 14-22 varannan.
jag kommer som sagt att jobba hemifrån.

tack för ett super bra svar ;)
 
Sv: Besluts ångerst

Så inga andra svar var BRA eller vettiga ?

Jag tycker att du skall gå klart gymnasiet. Helst skall du ju ha en SGI också. Det kan bli kärvt att försörja sig på enbart sambons lön/fp.
 
Sv: Besluts ångerst

tack för ett vettigt svar.
jag kan välja bort allt utom min häst! men sambon är också intresserad
så man kan dela på ansvaret, jag förstår att man inte kan rida så långt in på graviditeten.
men jag vill gärna kunna vara hos honom åtminstånde min sambo jobbar skift så när bebis kommer
så har han ju ganska mycket tid för bebis med
han jobbar 5-14 varannan vecka och 14-22 varannan.
jag kommer som sagt att jobba hemifrån.

tack för ett super bra svar ;)

Det kan bli hur bra asom helst att skaffa barn när man är så ung som du, eller jättejobbigt. Jag tror säkert att du klarar dig och att ta hand om din familj. Det JAG tänker på är att det kan bli jobbigt sedan med plugg osv.

Jag tog ett sabbatsår (pga annat) och ångrade det JÄTTEMYCKET efteråt, för jag ville ju vara klar med det sabla gymnasiet när alla mina kompisar var det...

De av mina vänner som har hoppat av eller tagit sabbatsår har sedan kännt likadant. Alla går inte gymnasiet, men det är helt klart en fördel om man vill göra något annat (plugga vidare?). Du kanske kommer på att du vill bli jurist eller läkare när du är 40, det kan du ju inte veta nu, men har du gjort klart gymnasiet är det iaf lite lättare om du om 20 år vill byta karriär.

Nåväl, jag tror att det kommer gå bra hur du än väljer, om du har ett bra stöd fårn din sambo och övriga familj. Lycka till!:)
 

Liknande trådar

Relationer Tänkte från början göra ett anonymt nick men orkar faktiskt inte. Ni som känner mig irl kan ju hålla låg profil. Igår släppte min sambo...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 235
Senast: Svartkatt
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 419
Senast: Oh_really
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 665
Senast: Badger
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 177
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp