Besluts ångerst

A

a__n

Hej

jag är 18år med ett och ett halvt år kvar på min gymnasie utbilding.
och jag känner så starkt att jag vill ha barn.
men det känns inte rättvist mot min sambo att han ska betala allt. han vill viserligen också ha barn.
sen är det ansvaret klarar jag det?
jag vet inte hur jag ska göra allt känns bara hopplöst.hinner man verkligen med hästarna om man har barn?
Jag kan berätta hur min situation ser ut:
Jag har ett fast förhållande sedan 2 1/2 år tillbaka och allt känns bra.
Han har fast jobb men jag pluggar.
Är jag för ung?

oj många frågor men jag vill gärna veta
 
Sv: Besluts ångerst

Spontant: Nej, med alla de här frågorna och funderingarn så tycker jag inte att du verkar redo. Frågor: visst. Men inte den här typen.
Jeez, 18 år är ungt. Jag tycker inte att någon egentligen SKA börjar planera barn vid den åldern. Visst, "misstag" sker och saker kan fungera hur bra som helst, men det är fortfarande väldigt ungt och du förlorar absolut ingenting på att vänta lite, plugga klart etc. före.
 
Sv: Besluts ångerst

hinner man verkligen med hästarna om man har barn?

Nej, inte om du ska hinna med att gå klart gymnasiet också. Vilket du behöver göra om du ska ha RÅD att ha häst i längden. Småbarnsmammor som inte har gått ut gymnasiet och som inte har arbetslivserfarenhet är inte världens hetaste på arbetsmarknaden, om man säger så...

Så bit ihop och vänta ett tag till!
 
Sv: Besluts ångerst

Är det inte bättre för alla parter, att fixa åtminstonne gymnasie-utbildningen först? Det skadar inte att vänta tills iaf efter gymnasiet, varför ha så bråttom? den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge ;)
 
Sv: Besluts ångerst