Jag har alltid velat ha barn och varit väldigt fascinerad av allt som har med det att göra. Från hur det växer i magen och blir en egen person. När jag var liten var det självklart att jag ville ha barn.
När jag träffade min blivande man i tidiga tjugoårsåldern och det kom upp sa han att han aldrig ville skaffa barn. Det var innan vi var tillsammans, och jag svarade då att det vill jag.
Sen blev vi tillsammans och han stod kvar i att barn ska han inte ha.
Eftersom jag var så kär (är fortfarande
) och vilsen i mig själv hakade jag ändå på det och blev väldigt övertygande om att jag inte heller ville ha barn. Men något skavde.
Efter flera år, närmare tio, började det pysa över och jag fick till slut fram att jag verkligen vill ha barn, och allra helst med honom, men jag vill inte kompromissa bort det.
Mannen blev chockad, men många samtal och månader senare var han med på båten.
Tog sig på första seriösa försöket, något jag känner mig både tacksam och ödmjuk inför. Dottern är nu snart två år. Och hennes pappa är minst lika förälskad i henne som jag är ❤
Så för oss var det en lång resa. Men vi är glada där vi är idag.
När vi blev gravida hade båda fasta anställningar, men bodde i en liten tvåa utan hiss. Att den var liten var inte det jobbiga, utan det var avsaknad av hiss.
Nu bor vi större och det är skönt, men storleksmässigt hade vi klarat oss ett tag till om vi var tvungna.