Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vi har sålt ett föl besiktat och ett obesiktat. (Heter det besikta eller besiktiga?) I det andra fallet skrev vi i kontraktet att köparen avstår veterinärbesiktning.
Igår blev min fölunge besiktigad (>em76: Jag tror det heter besiktiga) och var helt u.a på alla punkter, dock med en liten notering om lindrigt överbett som enligt veterinären saknar betydelse. Det känns jätteskönt att allt gick bra. Nu kan jag sälja fölis med gott samvete. Om ca en månad är hon leveransklar. /AFF
Besikta och besiktiga Fråga: "Besikta", som Svensk bilprovning skriver – är det en riktig form? Heter det inte "besiktiga"?
Svar: Båda formerna besikta och besiktiga är riktiga. Båda är också gamla i svenskan, lånade från tyskan, men besikta har fört en tynande tillvaro i skuggan av besiktiga.
Med bilprovningen fick besikta någon gång på 1960-talet nytt liv, understött av språkvården, som har funnit den kortare formen lovvärd. Alla andra säger däremot besiktiga."
Carina på Silver Arabians (som bara var tvungen att slå upp det... )
I samband med andra vaccinationen så gjorde vi en vet.besiktning av hingstfölet, inför försäljning.
Lyssnade på hjärta och lungor, visade upp i skritt och trav. Palpera leder, senor. Kolla bett, slemhinnor, hovar och könsorgan.
Allt u.a!
Lilla ostammade shettisfölet säljes dock obesiktigat. För dom pengarna så står inte jag för en vet.bes. Däremot är hon fullt försäkrad.
Hundavel & Ras
OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
Juridik & Ekonomi
Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
Trädgård & Växter Man måste ju alltid ha minst ett experiment om året, eller hur?! :D Här är en övervintrad paprika (tror jag). I fjol tog vi in några...
Hundavel & Ras Många uppfödare i min bekantskapskrets har haft besök och jag har själv kontaktats av kennelkonsulenter (har fött upp totalt två kullar).
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.