Berätta ALLT om Tollare!!!

Sv: Berätta ALLT om Tollare!!!

Min tollare är knappt elva månader, vart har du köpt din om man får fråga? Du får gärna pm:a om du inte vill svara här.

När jag tränar tillsammans med andra hundar brukar jag se till att hon är välrastad innan och sedan brukar jag börja med att bara gå omkring och hon ska gå snällt bredvid mig. Då brukar hon lugna ner sig efter en stund. Vi tränar ganska mycket tillsammans med andra och det har verlkligen gett resultat. I början var hon jätteintresserad av de andra hundarna men det har avtagit mer och mer.

Gnälligheten försvann tvärt efter att jag och min sambo varit utomlands i en vecka och vovven fick bo hos mina föräldrar under tiden. Tydligen så hade hon gnällt jättemycket där och gått runt och letat efter oss de första dagarna (stackarn). Nåväl, det verkar nästan som om hon "gnällde av sig" riktigt ordentligt den veckan för sedan dess har hon knappt gett ett ljud ifrån sig! :banana:

min med, min blir 11 månader om 4 dagar. i kristianstad, kempssons kennel. vart köpte du din?

okej, aa. välrastad brukar han va innan, men jag får ändå ingen kontakt med han när vi väl är nere på klubben sen. förra gången var verkligen extremt. jag tror det var en tik som löpte då för han var verkligen helt galen. det slutade med att vi gick därifrån. jag kände inte att vi fick ut något av att vara där den gången. ingenting funkade.

konstigt. jag får ta och lämna bort min vovve i en vecka och se om han med slutar då. nädå, men det försvinner nog med tiden hoppas jag. =)

Senast ändrad av en moderator:

pm:ade dig ist. så du kan svara på det. =)

Min fyller år den nittonde så de är nästan lika gamla!

Till TS: Förlåt att vi kapat tråden lite!

Fast det du skriver handlar om ren uppfostran.
En tollare har jakt i sig, det måste man vara medveten om, och det är en hund som vill jobba.
Jag vet inte hur du gjorde, men jag tror att en tollare kan bli stressad av att bara få vara en sällskapshund, de är alldeles för aktiva för bara vara det.
Ja, nu skriver väl någon att det fungerade på min, men finns undantag för allt. Men överlag är det arbetande hundar.

Ang det Sony skriver om ålder. Min kompis som föder upp tollare har nu en tik som är 12 år. Det kan absolut ingen se. Hon är aktiv och pigg, och man kan ta henne som hon är i sina bästa år.
När husse tävlade lydnad med henne som 9 åring sa domaren -Den där busan kan inte vara så gammal :rofl:

Men omg, jag skrev bara att den erfarenheten JAG har, är att dom inte skäller! Har en kompis som föder upp tollare, och hennes var likadana som min.

Men min hund gick inte runt som sällskapshund... Han tränades i agility och lydnad och aktiverades mycket varje dag.
Trots det så var han nervös och stressad från första dagen till den sista. Jag vet inte riktigt vad som gick snett med honom, han var väldigt extrem. Men alla är väl olika...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 027
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 067
Senast: inverterad
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 146
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar