Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Seg malle? Ovanligt!
Min fantastiska vän, Simson.
Vi kör tävlingslydnad och spår. Blandat resultat, beror på dagsformen. Ibland är matte lite seg och ibland Simson. Vi kompletterar varandra.
Vi har fyra mallar. En är mycket reserverad. Jag skulle utan tvekan göra MH även med en socialt osäker hund. Det är en beskrivning och beskrivaren låter inte hunden gå fram till folk hursomhelst. Inte heller pressas de hur mycket som helst vid hantering.
Ja, han är mycket olik andra mallar jag haft. Trodde det var något fel på honom först. Och jag kanske uttryckte mig lite fel. Men han läser av mig så sjukt snabbt och om jag så mycket som tänker på något annat än det vi gör så skiter han liksom i aktiviteten. Nähä, detta är inte viktigt, jag tror jag slänger mig på rygg och flabbar lite.Seg malle? Ovanligt!
1 på MH innebär att hunden avvisar kontakt med morrning alt bettförsök. Jag talade om innan att min hund är reserverad. Han fick 1 på hantering.Mjo, andra har också sagt det men jag funderar över vad som händer om hon biter/försöker bita? Kan man nekas att tävla i någon gren pga det? Humla kan verka ganska glad och öppen först men det kan slå om otroligt fort, särskilt om hon blir pressad vid hantering. Det kan räcka med en sån sak som att hon känner sig lite låst och trängd.
Om människor ignorerar henne så går hon som mest fram och nosar, för det mesta struntar hon dock helt och fullt i människor, men om kontakten blir påtvingad då kan det gå väldigt snabbt.
Mina tycker aldrig att aktivering är oviktigt..Ja, han är mycket olik andra mallar jag haft. Trodde det var något fel på honom först. Och jag kanske uttryckte mig lite fel. Men han läser av mig så sjukt snabbt och om jag så mycket som tänker på något annat än det vi gör så skiter han liksom i aktiviteten. Nähä, detta är inte viktigt, jag tror jag slänger mig på rygg och flabbar lite.
. .. Jag bara älskar honom!
Mina tycker aldrig att aktivering är oviktigt..
Däremot är de tåliga om jag är sjuk med vilken form av aktivering som erbjuds. Mestadels är det i form av torrfoder på gräsmattan...
+ @Malinois (attans vad lätt det var att skriva fel nick !); Instämmer!1 på MH innebär att hunden avvisar kontakt med morrning alt bettförsök. Jag talade om innan att min hund är reserverad. Han fick 1 på hantering.
Finns kennlar som riktar aveln mot arbetande hundar. Det är generellt mycket bra hundar som går bra som bla räddningshundar och tävlande i brukset.Min "inofficiella avlastningsfamilj" hade terv när jag var barn/ungdom. Min första hundkompis. Hon var egentligen livrädd för barn men vi klickade så jag var hundvakt i både kortare och längre perioder samt att jag ju bodde där på helger och så. Hon var fruktansvärt skotträdd minns jag. Rätt nerklen överlag tyvärr. Oerhört mysig hund dock och har flera gånger funderat på terv men avstår pga mentaliteten. Men det är en av min barndoms hundkompisar
Tyvärr går det inte att lägga in bilder utan bara adress till bidlen. Mina bilder på facebook delas inte med allmänheten...Dela gärna med er av bilder också!
Men är du inte mer orolig för tandvisningen i lydnadsklass 1? Den kan ju vara värre än MH tänker jag, vissa domare är minst sagt osmidiga..Mjo, andra har också sagt det men jag funderar över vad som händer om hon biter/försöker bita? Kan man nekas att tävla i någon gren pga det? Humla kan verka ganska glad och öppen först men det kan slå om otroligt fort, särskilt om hon blir pressad vid hantering. Det kan räcka med en sån sak som att hon känner sig lite låst och trängd.
Om människor ignorerar henne så går hon som mest fram och nosar, för det mesta struntar hon dock helt och fullt i människor, men om kontakten blir påtvingad då kan det gå väldigt snabbt.