@nyponros Det jag har vänt mig emot är dina påståenden om förhållanden och hur de ska fungera i stil med:
Här står det inget om att du pratar om endast din relation utan tvärtom har du uttalat dig väldigt generellt om förhållanden. Så här är det. Då ville jag visa att nej, det behöver faktiskt inte vara så. Det var allt. Det har inte varit min mening att vara nedlåtande men med tanke på att jag uppfattat dig precis likadant så kanske det bara är ett missförstånd.
Slutligen (för jag sätter verkligen punkt här): Jag vill alltid argumentera emot påståenden som de ovan när de dyker upp för jag tycker att det är SÅ olyckligt att så många människor har den här synen på relationer. Jag tror det göder uppfattningen om att kärlek och relationer ska vara svårt och bökigt och nåt man ska kämpa med liksom, när man i verkligheten faktiskt kan vara tillsammans med nån och det bara funkar. Att man inte älskar sin partner mindre för att man inte är beredd att kompromissa med vem man är och hur man vill leva - för det är väldigt ofta diskussionerna hamnar i just det.
Generellt sätt på Buke verkar det mest kontroversiella man kan säga vara "jag älskar min partner, vi har det lätt och fint och trevligt ihop, men om vår relation vore en ständig förhandling eller kamp skulle jag inte vilja vara med längre".