Behöver råd ang aggressiv hund

Sv: Behöver råd ang aggressiv hund

Svårare o svårare blir det dessto mer han får vinna.

Du skulle provat o åkt ut i skogen o gå där istället så slipper du andra hundar, sen kan du försöka ordna problemen me nån duktig person o höja ribban i din lydnad.

Men jag kan ju inte bosätta mig i skogen heller:D
Jag går i skogen 1-2ggr om dan, men även där brukar jag springa på andra hundar, även om det så klart är mindre där.
Vinner han om en annan hund går till anfall? Hur ska man kunna skydda sig mot det, det kan man ju inte.

det kan inte ha hänt ngt som gjort honom arg på andra hundar? min tik beter sej likadant numer efter att hon blivit illa biten av lösa hundar.

En grr tidigare har en lös hund gått till anfall, men då hände inget. Även om jag märkte på hanen rundorna efter att han var mer på sin vakt. Men nu blev han ju skadad, hoppar nästan på tre ben idag. Har kontakt med vet så ingen undrar.
Så undrar hur han nu kommer reagera mot andra hundar.

visst är det underbart med alla människor som inte har ngn koll på sina hundar..har dem lösa, tappar dem (ok, kan hända alla, men man kanske kan vara lite vaken med sina hundar..) alla som vill att hundarna ska hälsa "min är sååå snäll". Har efter varje gång fått jobba oerhört med min tik, men efter sista gången har vi gett upp, får acceptera att hon är rädd o mkt osäker, undvika utsätta henne för dessa situationer o göra de gånger så trygga det går för henne. har kostat mkt i både tid o pengar med privatlektioner osv så förstörs allt gång på gång av andra hundägares klumpighet..:crazy:

ponygirl skrev:
Måste bara berätta att idag när vi var ute på promenad kom en svart hund springande mot oss. Ägaren hade hunden i flexikoppel och tappade hunden som for på mina. Hanen trassla in sig i hennes lina och innan vi fick loss den. Suck. Hanen har ett rejält bitsår på ena benet, annars inga större skador på våra. Hur det gick med hennes bryr jag mig faktiskt inte om.
Nu går det väl aldrig att få ordning på honom:(

Kan inte låta bli att åter lufta min åsikt att flexikoppel är helt förkastligt. Jag lider med dig, inte kul om din hund sätter i sig grannens tax även om det är taxen som kommer in till din hund.

Hoppas att det går att lösa!

Jag vet inte om det här kanske står tidigare i inläggen, men jag skriver det ändå.

Jag var på träning med min hund för ett tag sen, hos en kvinna som är jätte duktig med hundar och har lyckats väldigt bra med dom.

Hon rekomenderade mig (Eftersom jag har "kamp" i min hund) att när jag gör kontaktövningar som t.ex ögonkontakt, att ABSOLUT inte hålla kontakten för länge. Det skulle tydligen resultera i att du tillslut utmanar hunden.. Då ser hunden det som ett "normalt" beteende, och kommer att göra så mot andra hundar också.. Förstår du vad jag menar?

Så jag följer hennes råd iallafall..

Nu vet jag inte om det kan hjälpa att sluta med det eftersom din hund redan är så aggressiv, men det, tillsammans med andra saker kanske kan lösa problemet..

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 701
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 267
Senast: Hermelin
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 558
Senast: Tuggben
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 420
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka