När jag läser det här låter det ju som att ni lever tillsammans eller åtminstone har ett förhållande?Tack Tanten för ett tänkvärt inlägg.
Känner igen så mycket i det där. Upplever ibland att jag beter mig som hans ”personal”. Känner av när man skall backa, gör avkall på mig själv osv allt för att inte uppröra honom. Mina behov får inte finnas, då blir det jobbigt. När jag sa att ”jag vill inte ha mer bråkiga konversationer” och han svarade att allt han ville ha var lugn och ro men att jag inte verkade vilja ha det. Frågade då hur han menade- ”Du går och mår dåligt och försöker göra mig ansvarig”…. Det är inte riktigt sund reaktion när nån berättar att den far illa av konflikter. Kan även känna igen mig i det där att boosta, spelar ingen roll hur tvär han är så sitter jag och berömmer och peppar. För absolut ingenting alls, ändå gör jag det.
Absolut samma typ, allt kretsar kring honom. Han sa/skrev t.o.m. nån gång att sitt liv formar man kring sig själv, sen kan person Xyz vara med på ett hörn. Det säger ganska mycket. När han har ork kan han ”se” andra men alltid han själv i fokus. Mår han dåligt är det radiotystnad, även om han vet att andra far illa av det.
Återigen, tack
Tycker faktiskt det känns lite obehagligt hur mycket du hängt upp dig på en person du bara träffat några få gånger och inte har något förhållande med överhuvudtaget(inte från hans sida)
Släpp honom om han får dig att må så dåligt och du inte kan acceptera honom som han är