Jag håller med. Det är nog det som gör mig så galet förvirrad.
Tänker jag ”inte intresserad” är det tusek saker som talar emot. Bla att höra av sig och säga att man vill ses och annat. Det har han velat hela tiden
”Intresserad”- Nä, inte det heller med tanke på att han inte vill ha en fullfjädrad relation, inga krav och ghostar såhär.
Jag är totalförvirrad. Hur mycket jag än tänkt, skrivit upp vad han sagt, ser till vad han gör så går ingenting ihop.
Jag tycker att det han säger och gör går helt och hållet ihop, utifrån vad du skrivit här (och jag vet ju liksom inget annat). Däremot verkar han vara väldigt olika dig personlighetsmässigt, och det är snarare det som gör att du har svårt att förstå honom.
Han ÄR tydlig med att
1. Han gillar att vara med dig och är närvarande och en fin person när ni ses.
2. Han vill inte ha en uppbunden relation i betydelsen att planera när ni ska ses, utan det blir när det passar.
3. Han vill inte tät kontakt mellan träffarna eftersom han tycker att det är där och då ni har trevligt tillsammans, och er relation är inte mer än de träffarna.
4. Hans personlighet att inte ha behov av att träffas ofta eller kommunicera mycket kommer inte att förändras i grunden. Den kan ha förstärkts av stress, men han har varit tydlig med att det är såhär han är och har varit även i tidigare relationer. Det är alltså inget som kommer att förändras med dig.
5. Det är vanligt att man anstränger sig extra för att pleasa en annan person i början när man just träffats. Antagligen har han under er första tid försökt bemöta ditt kontaktbehov, och då kommunicerat mer utifrån dina villkor än sina egna. Nu orkar han inte längre, och försöker förklara för dig att det är såhär han egentligen är.
Jag tycker inte han verkar vara egoistisk, jag tycker bara han verkar vara en annan personlighetstyp än du och söka en annan typ av relation än då.
Det känns som att du i en del inlägg på senaste sidorna börjat bearbeta tanken på ett liv utan honom. Det är bra, fortsätt så. Vi tar olika lång tid på oss. Häng inte upp dig på att du måste förstå honom och att han måste vara en egoistisk person för att du ska släppa honom, det räcker med att ni vill olika saker och därmed inte passar ihop för en kärleksrelation.
Häng inte heller upp dig på huruvida han hör av sig och kommer till dig om nån vecka eller två. Det gör han säkert, men det kvarstår fortfarande att han vill ha en sån här typ av relation och du vill det inte, och då kommer du ju fortsätta att leva med osäkerheten om var ni har varandra, och månad efter månad kommer du undra om han kommer denna månad eller inte.