Bedrägerimisstankar mot Knorrevångens vd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bedrägerimisstankar mot Knorrevångens vd

(Ridsport)
- Det kommer in nya uppgifter hela tiden. Vi försöker att sovra i materialet och koncentrera oss på sådant som går att styrka. Jag har beslutat inleda en förundersökning om bedrägeri.

Läs mer...

Bra att polis och åklagare verkligen tar tag i detta.

YES, äntligen rör det på sig, jag bara väntar på att sanningen kan komma fram så ******** slipper vända sig i graven när hon blir gammal!!!!!!

YES, äntligen rör det på sig, jag bara väntar på att sanningen kan komma fram så ******** slipper vända sig i graven när hon blir gammal!!!!!!

Jodå - sanning är nog en viktig fråga för VL...:D

****puffar upp tråden****

...ifall ginnies eller någon annan vill diskutera denna fråga....så kan vi diskutera Knorrevången utbyggnad i den andra tråden...;)

Jag tycker det är fult att lura till sig hästar på falska premisser.

Jag tycker det är fult att lura till sig hästar på falska premisser.

Tack ginnies - jag hoppas och tror att det är din ärliga åsikt...:)

Att det sedan var sååå många hästar hade man aldrig kunna tro - men just mängden hästar är ju det VL "föll på".

Att det sedan var sååå många hästar hade man aldrig kunna tro - men just mängden hästar är ju det VL "föll på".

Så sant.
Jag hoppas det blir ett slut på allt detta. Det är ju så genomskinligt allt vad Knorrevången har för sig så det är inte klokt *

Det har jag skrivit många gånger, men eftersom jag även är av den åsikt att man ska vara väldigt, väldigt försiktig vid försäljning av billiga hästar- inte för slaktriskens skull i Sverige utan för risk för dessa hemska utlandstransporter, så anser jag att man måste ha ett stort egenansvar på var ens billiga häst hamnar och är man inte hundra-fodervärd eller slakt ist, och eftersom jag har den åsikten läses inte dessa ord om de inte stod för sig själva.

Det har jag skrivit många gånger, men eftersom jag även är av den åsikt att man ska vara väldigt, väldigt försiktig vid försäljning av billiga hästar- inte för slaktriskens skull i Sverige utan för risk för dessa hemska utlandstransporter, så anser jag att man måste ha ett stort egenansvar på var ens billiga häst hamnar och är man inte hundra-fodervärd eller slakt ist, och eftersom jag har den åsikten läses inte dessa ord om de inte stod för sig själva.

Jodå - det är jag med på. Där våra åsikter går isär är nog vid det som nu är på tapeten - metodiskt genomfört bedrägeri. Där kan/ska bedragaren ta sitt ansvar och straff - ansvaret för bedrägeriet kan aldrig hamna på den som blivit bedragen vare sig juridiskt (vilket texten i denna artikel bevisar) eller moraliskt!

Sen kan jag berätta för dig och andra att på slakteriet i fråga slaktades även en persons häst - som var utlämnad på foder - mot ägarens vetskap och tillstånd. Lämna på foder är ingen garanti som skyddar mot slakt eller slakttransporter till Italien - vilket i så fall innebär att skall man var säker på att hästen inte utnyttjas så skall man alltså själv slakta/avliva sin fullt friska häst.....eller hur?

Du måste förstå hur groteskt allt blir! Bara tanken på att avliva exempelvis en nyss inriden fullt frisk 6 årig häst är helt sjuk enligt mig. En gammal sjuk och utdömd häst avlivar/slaktar man och tar sitt ägaransvar - inte en frisk och ung häst.

Så sant.
Jag hoppas det blir ett slut på allt detta. Det är ju så genomskinligt allt vad Knorrevången har för sig så det är inte klokt *

Jag håller med - att få fram sanningen och få ett avslut på Knorrevångens historien och......................ladda om och gå på den verkliga måltavaan..

Väldigt tråkigt naturligtvis, men det är ju fodervärden som är skyldig till bedrägeri, inte slakteriet.

Kanske båda två? Vem vet..

Nej det är ju klart, det skulle ju vara om någon på Knorrevången tvingade in te x med våld eller hot fodervärden till slakteriet med hästen och att det inte skedde enbart genom fodervärdens försorg.

Du måste förstå hur groteskt allt blir! Bara tanken på att avliva exempelvis en nyss inriden fullt frisk 6 årig häst är helt sjuk enligt mig. En gammal sjuk och utdömd häst avlivar/slaktar man och tar sitt ägaransvar - inte en frisk och ung häst.

Hästen var ung, det håller jag med om. Helt frisk? Det vet vi inte, men framförallt, det var en travare. Och hur gärna man vill så är travare som bara är inridna och inte utbildade något faktiskt inte värda mer än några tusen,högst, man får inget för dem och det finns ett överskott från travmarknaden.

Det gör att de ligger ris till för att hamna i oseriösa händer- det finns helt enkelt inte så många människor som seriöst tar hand om travare som det finns travare som behöver tas om hand. Därför far travare generellt mer illa än ridhästar. Sämre hem, vandringspokaler, okunniga ryttare och inte ovanligt med skador från träning och eller tävling i tidigare liv som även gör att de har ont.

Nej det är ju klart, det skulle ju vara om någon på Knorrevången tvingade in te x med våld eller hot fodervärden till slakteriet med hästen och att det inte skedde enbart genom fodervärdens försorg.

Njaa - jag håller inte med. Det är slakteriet som skall kolla passet och ägarskapet på hästen. Därefter skall passet och hästen överlämnas till veterinären som skall kontrollera identiteten och att hästen är lämpad för livsmedelsbruk.

Så du menar att det är helt och hållet slakteriets fel?

Det är fodervärden som kört dit med hästen. Och är du säker på att fodervården inte visade upp passet? De flesta fodervärdar har ju passen till hästarna.

Så du menar att det är helt och hållet slakteriets fel?

Det är fodervärden som kört dit med hästen. Och är du säker på att fodervården inte visade upp passet? De flesta fodervärdar har ju passen till hästarna.

Om direktiven för slakteriet säger att de ska kolla pass och ägarskap så måste ju ett visst ansvar även läggas på slakteriet då den rätta ägaren uppenbarligen inte var med. Eller menar du att det är helt och hållet fodervärdens fel?

Fodervärden har passet och kan alltså visa upp det. Vaddå ägarbevis? Har man passet så har man. Jag har inga andra papper på att jag äger de hästar jag äger.

Det är fodervärden som skickat hästen till slakt eller hur? Och därmed påstått att det är han som avgör om hästen ska slaktas. Därmed står fodervärden för bedrägeriet. Har slakteriet inte kollat i passet om köttet får bli livsmedel har de gjort sig skyldiga till försummlighet och troligtvis brott mot livsmedelslagen.

Fodervärden har passet och kan alltså visa upp det. Vaddå ägarbevis? Har man passet så har man. Jag har inga andra papper på att jag äger de hästar jag äger.

Passet är inget ägarbevis, har du inget ägarbevispapper så gäller kontrakt och kvitto på att du äger hästen.

Ang slakteriet så kan fodervärden mycket väl visat upp passet och hävdat att hon äger hästen. Det är nog inte så svårt att komma undan med att man inte har köpekvitto med sig. Det ska väl möjligtvis vara om slakteriet vägrar slakta eftersom namnet inte stämmer i passet, men då ska hon ju legitimera sig också. Med tanke på slakteriets blåsväder så är det nog pengarna de är intresserad av, inte ett namn på ett papper.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 157
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 666
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 371
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 180

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka