Bedöma någon utefter dess släkt?

Gör ni det och isåfall varför? Spelar det någon roll för er om ni känner till familjen/släkten eller utgår ni enbart från personen ni har framför er?
Beror ju på vad man ska bedöma?

Om tex A är rolig, smart och trevlig att umgås med fast A's släkt inte är det = nej men om A frågar om att låna pengar och jag vet att en del av A's släkt är kriminella/har skulder, men vet inte om A är med i det = ja, jag bedömer då efter släkten och lånade inte ut pengar

Beror ju på vad man ska bedöma?

Om tex A är rolig, smart och trevlig att umgås med fast A's släkt inte är det = nej men om A frågar om att låna pengar och jag vet att en del av A's släkt är kriminella/har skulder, men vet inte om A är med i det = ja, jag bedömer då efter släkten och lånade inte ut pengar
Jag lånar inte ut pengar till någon alls om det inte är summor jag kan ge bort. Där har ju släkten noll bäring. Jag inser dock nu att om jag vetat att människan som köpte en häst till mig var syrra med en ökänd hästhandlare så hade jag inte blivit av med en del pengar. Kanske jag ändå agerar annorlunda mot vissa släkter efter den betan.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 070
Senast: Mabuse
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
483
Senast: Svartkatt
·
Samhälle Ponera att en person försvinner i området där du bor. Kan du tänka dig att hjälpa till att söka efter personen ? Jag tänker organiserade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 658
Senast: co-SMAD4
·
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
1 081
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix