Bed & Box tävlingsterminen 2015

Alltså, det där skulle faktiskt kunna vara intressant. :)
Kollade TDB och det stod 25/7 för häst. @pink_angel vad tror du om det? Munka-Ljunby vilket ärgGanska nära Falkenberg där vi eventuellt har funderingar på att befinna oss ungefär vid den tidpunkten. Och så har vi Styringe helgen efter. :up:

Taget x 2 grå :D

Visst är det så att grå hästar har förtur :angel:
Enligt lag får det bara finnas gråa hästar i alla stall har jag hört!

Bor jag kvar funkar det säkert, finns ju 10tal boxar och mina lär ju gå på bete och skratta åt alla hästar som måste arbeta ;)
Vet inte alls hur de tänkt planera (jag ska väl hjälpa till) men hopp o dressyren lär gå på anläggningen som ligger 2 km från mig, man kan skritta dit på 20 minuter om hästarna är trafiksäkra, kattsäkra, hundsäkra och shetlandsponnysäkra (det sistnämnda påstår min häst är en omöjlighet att vara).

På tal om boxar, Finns 3 boxar + hagar lediga här under både flyinges och öveds tävlingar :). Mina tanter går ute då, så stallet står tomt. Är ca en halvtimmes kör tid till båda banorna beroende på hur fort man kör. (Dvs jag som kör skit sakta räknar på 30min men kommer fram på 20 oftast.)

Enligt lag får det bara finnas gråa hästar i alla stall har jag hört!

Bor jag kvar funkar det säkert, finns ju 10tal boxar och mina lär ju gå på bete och skratta åt alla hästar som måste arbeta ;)
Vet inte alls hur de tänkt planera (jag ska väl hjälpa till) men hopp o dressyren lär gå på anläggningen som ligger 2 km från mig, man kan skritta dit på 20 minuter om hästarna är trafiksäkra, kattsäkra, hundsäkra och shetlandsponnysäkra (det sistnämnda påstår min häst är en omöjlighet att vara).

Om jag skrittar dit, bär du min hopputrustning dit då, tror inte annars jag klarar den där 30 minuters gränsen :sneaky:

Visst är det så att grå hästar har förtur :angel:

Ta du dom platserna. Och skäms inte för all del för att du liksom smiter före i kön. :devil::D

Skämt åsido, vi kanske bosätter oss i Falkenberg under en period av semestern så då har vi rimligt åkavstånd ändå. :up:

@Speedway Lugn, det finns plats till dig med ;) Om inte hyresvärden bestämmer sig för något annat! 10 boxar iallafall finns, som är tomma.
Sen vart människor ska inkvarteras är ju en helt annan sak! Det går ju att tälta i trädgården. Jag har liten lägenhet men med lite vilje kan man nog få plats 2 personer till, en i köket och en i soffan (bäddbar). Jag bor bredvid stallet så annars får ni väl betala bra så kan jag morgonfodra hästarna ;)

Om jag skrittar dit, bär du min hopputrustning dit då, tror inte annars jag klarar den där 30 minuters gränsen :sneaky:
Men va fan, du får väl rida dressyr i hoppsadel eller tvärtom. Annars kan du ju värma upp genom att galoppera till stallet på asfalten? Eller så får du ta med min häst och ha hoppsadel på henne...Grå som grå liksom. Hon har aldrig hoppat men någongång ska vara den första!

Men va fan, du får väl rida dressyr i hoppsadel eller tvärtom. Annars kan du ju värma upp genom att galoppera till stallet på asfalten? Eller så får du ta med min häst och ha hoppsadel på henne...Grå som grå liksom. Hon har aldrig hoppat men någongång ska vara den första!

Ska jag handhästa henne genom dressyrprovet oxå då menar du?

Ja det vore ju bra, så hon får lära sig att springa fint också. Det har hon heller aldrig testat på! Blir du trött på henne (tänk på hennes shetlandsponnyskräck) kan du ju binda henne i en stolpe på tävlingsplatsen tills hopprovet. Hon gillar havre så ge henne en tunna där så stannar hon nog.

Ta du dom platserna. Och skäms inte för all del för att du liksom smiter före i kön. :devil::D

Skämt åsido, vi kanske bosätter oss i Falkenberg under en period av semestern så då har vi rimligt åkavstånd ändå. :up:

Här skäms vi fasen inte.. speciellt inte efter att ha släpat runt på Hippo en hel dag ashetta i Tågarp för att sedan inte ens komma över första hindret i terrängen :rofl:

Hade jag inte varit en sådan stelbent typ som är livrädd för mask (Kollamasken loves me!) och har bädd i boxarna så hade våra djur kunnat vara ute även natten för div inresta norrlänningar. Suck på mig!

Hos mig kan man bo under Åkerbos tävlingar! Jag bor ca 10-15 min från banan och har åtminstone en dubbelbäddsoffa och en vanlig soffa.
Stallplats kan gå att ordna men stallägaren måste tillfrågas. Stallet ligger 5-10 min från huset och ca 20-25 min från tävlingsplatsen.

Eventuellt kommer jag både tävla själv, jobba på tävlingarna och jobba på vanliga jobbet den helgen i vår som vi har tävlingar, så så mycket socialt blir det kanske inte!

@fio försöker alltid tränga sig före, skaffa sig fördelar, och div annat! ;):devil:
Har inte tänkt rida Össjö, ligger mitt i semesterveckan o på nåt sätt så verkar det som sambo och barn tycker att jag ska vara hästledig en vecka på sommaren? Jag tycker dom har lite otur när dom tänker så men men...:confused: Däremot har jag tänkt rida Styringe, borde väl vara rätt nära dig @Hippocampus?

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 243
Senast: alazzi
·
Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 313
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Alternativen börjar ta slut. Hästen har varit halt i nio veckor nu. Veterinären är rådvill, jag likaså. Så snälla Bukefalister, kom med...
2
Svar
27
· Visningar
4 958
Senast: lillcrim
·
B
Hästhantering Hej! Sitter här med en klump i magen och vet att det kommer bli tufft att skriva detta inlägget men jag behöver verkligen all hjälp jag...
2 3
Svar
59
· Visningar
8 469
Senast: Beritas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar