Bebisarna har fått syskon

Mitrolle

Trådstartare
Trots att jag särade hane o hona tidigt blev det en kull till.. Så småttisarna fick syskon idag:

6675664.jpg

Och så min favoritbebis:
6675662.jpg

Så söt med sin lilla bläs som ser ut som en blixt eller nåt :love:

Sv: Bebisarna har fått syskon

Honan brunstar direkt efter födseln, det är därför man måste sära på hanen och honan redan innan kullen är född... :) Stödmata gärna ungarna om du inte redan gör det, för att spara lite på mamman... Det är tillräckligt jobbigt att bara få en kull :)

De äter själva redan och dricker vatten, så de föder sig nog bra. Ska ta bort dem från mamman om en vecka ungefär då de är stora nog, så kan hon ta bättre hand om de 10 :eek: nya bebisarna...

De äter själva redan och dricker vatten, så de föder sig nog bra. Ska ta bort dem från mamman om en vecka ungefär då de är stora nog, så kan hon ta bättre hand om de 10 :eek: nya bebisarna...

Jag trodde du menade de nya bebisarna när du sa att du skulle ta bort de. :eek: Inte skrämmas sådär! :rofl: Hur gamla är de äldre ungarna då? Du har möjligtvis inte vägt de för att se så att de ligger bra till i hull?

De är drygt 4 veckor. Nej jag har inte vägt dem, men jag kan se att de är fina i tillväxten. En är väldigt välnärd ;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 633
Senast: Enya
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 610
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 341
Senast: Juli0a
·
Hästvård Behöver lite råd och tips!☺ Mitt halvblod på 17 år som jag nyligen köpt fick (vad veterinären trodde då) korsförlamning för 2v sedan...
Svar
3
· Visningar
810
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Sytråden del 4
  • Kallbad

Hund, Katt, Andra Djur