Bebisarna har fått syskon

Mitrolle

Trådstartare
Trots att jag särade hane o hona tidigt blev det en kull till.. Så småttisarna fick syskon idag:

6675664.jpg

Och så min favoritbebis:
6675662.jpg

Så söt med sin lilla bläs som ser ut som en blixt eller nåt :love:

Sv: Bebisarna har fått syskon

Honan brunstar direkt efter födseln, det är därför man måste sära på hanen och honan redan innan kullen är född... :) Stödmata gärna ungarna om du inte redan gör det, för att spara lite på mamman... Det är tillräckligt jobbigt att bara få en kull :)

De äter själva redan och dricker vatten, så de föder sig nog bra. Ska ta bort dem från mamman om en vecka ungefär då de är stora nog, så kan hon ta bättre hand om de 10 :eek: nya bebisarna...

De äter själva redan och dricker vatten, så de föder sig nog bra. Ska ta bort dem från mamman om en vecka ungefär då de är stora nog, så kan hon ta bättre hand om de 10 :eek: nya bebisarna...

Jag trodde du menade de nya bebisarna när du sa att du skulle ta bort de. :eek: Inte skrämmas sådär! :rofl: Hur gamla är de äldre ungarna då? Du har möjligtvis inte vägt de för att se så att de ligger bra till i hull?

De är drygt 4 veckor. Nej jag har inte vägt dem, men jag kan se att de är fina i tillväxten. En är väldigt välnärd ;)

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 181
Senast: Bison
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 299
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 242
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 197
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka