Beach 2017 del II

Och ska man då vara petig åt andra hållet så har han ju inte meddelat dig schemat. Hade han mejlat dig onsdag morgon så visst, men att sätta upp ett schema på en anslagstavla som du inte kan se eftersom du är ledig tycker iaf inte jag är att meddela. Är du med i facket så bör du ringa och höra med dem. Eller starta en tråd på Vuxna här på buke - det finns en hel del som är insatta i arbetsrätt. :) Lycka till!

Det är ju så jag tycker också. Jag är egentligen inte jätteorolig för chefen så, han är snäll och brukar försöka lösa om någon (annan) behöver vara ledig, även om han kanske ibland blir lite för snäll och det går ut över resten som blir en man kort den dagen. Det är nog den som är andrechef som har ett finger med i spelet här, samma person är fortfarande sur för att jag inte kom in och jobbade när min bil var på verkstan och min kollega blev sjuk. Det var kollegans pass. Hen kan mycket väl ha sagt att jag bara kommer säga nej om han frågar, så att det är bättre att bara skriva dit mig den dagen. Men jag ska sätta mig med honom lugnt och sakligt imorgon.

Ponny och jag har ridit en timme idag. Kändes mer som jul än påsk, snön ramlade ner från träden och jag var dyngblöt när jag kom tillbaka till stallet :wtf:.

Nu har jag motat olle i grind och lagt på ponny täcke igen. Då skiner solen. :angel:

Recept på att svettas mycket: promenera 40 minuter till stranden i den där 31 gradiga-värmen (och ännu varmare i solen) och hög luftfuktighet. Skölj med ett dopp i havet. Chilla en stund på stranden medan solen börjar gå ner. Avrunda med 1,5 timme yoga och voilà - plaskblöt igen. Skööönt att duscha efteråt. :up:
Det blir ju nästan gratis Bikram-yoga ju, med så långa pass i sådant klimat! Kläm till med 10 grader till bara så är du hemma :D

Vad var det jag sa? Bara för att jag la på ponny täcket efter ridningen har det varit uppehåll (om än kallt) resten av dagen. :angel: Blev i alla fall en promenad till och från stallet vid lunchfodringen.

Ångestdag. Stressad över att jag tror att jag måste ha värsta grejen att presentera på onsdagens möte när jag i själva verket inte fattar alls vad jag ska göra. Men själva poängen med mötet är ju att jag ska få hjälp med analysen av min data på exjobbet så jag måste inte glänsa där. Skärpning. Stressad över att jag inte hittar jobb att söka så nu tror jag att jag kommer bli arbetslös eller få ta något okvalificerat jobb lik förbannat efter fem års utbildning. Tänker att jag skulle ha tagit en kortare utbildning till något där det är lättare att få jobb. Men jag har ju inte ens tagit examen än så varför chillar jag bara inte? Skärpning där också. Ångest likväl.

Önskade mig en stor fet godispåse, men nåt sånt fanns inte hemma. Istället blev det ett träningspass, trots att jag bestämt vilodag. Stack ut i skogen och joggade i 55 minuter, faktiskt utan att gå en endaste gång! :) Jättenöjd med det, kände mig stark. Hade kunnat fortsätta en bra stund till. Lovande inför loppet som går av stapeln om två månader, då lär jag vara ute nånstans mellan 1,5-2 timmar.

Det blir ju nästan gratis Bikram-yoga ju, med så långa pass i sådant klimat! Kläm till med 10 grader till bara så är du hemma :D

Jag återkommer i juni-juli, då är det bikram-style. :D Fast förra året fuskade jag och drog igång ACn när jag körde hemma... jag stod inte ut annars.
Och om man räknar upplevd temperatur till följd av fuktigheten så var vi nog uppe på 40 igår. :up:

Ångestdag. Stressad över att jag tror att jag måste ha värsta grejen att presentera på onsdagens möte när jag i själva verket inte fattar alls vad jag ska göra. Men själva poängen med mötet är ju att jag ska få hjälp med analysen av min data på exjobbet så jag måste inte glänsa där. Skärpning. Stressad över att jag inte hittar jobb att söka så nu tror jag att jag kommer bli arbetslös eller få ta något okvalificerat jobb lik förbannat efter fem års utbildning. Tänker att jag skulle ha tagit en kortare utbildning till något där det är lättare att få jobb. Men jag har ju inte ens tagit examen än så varför chillar jag bara inte? Skärpning där också. Ångest likväl.

Önskade mig en stor fet godispåse, men nåt sånt fanns inte hemma. Istället blev det ett träningspass, trots att jag bestämt vilodag. Stack ut i skogen och joggade i 55 minuter, faktiskt utan att gå en endaste gång! :) Jättenöjd med det, kände mig stark. Hade kunnat fortsätta en bra stund till. Lovande inför loppet som går av stapeln om två månader, då lär jag vara ute nånstans mellan 1,5-2 timmar.
Jäklar ja! En annan vill dö efter 25 minuter... :o Du känner inte för att komma till Skottland och agera löparcoach eller så va? :p

Angående ångesten så låter det som exakt sådana saker jag också skulle kunna sitta och hetsa upp mig över, våra hjärnor verkar vara rätt lika (på gott och ont). För mig känns det alltid mycket bättre när jag skrivit ner det någonstans (t.ex. här) och på så vis bearbetat det i hjärnan lite grann, jag hoppas att detsamma gäller för dig! Kram! :heart

Förstår ångesten lite. Jag har pluggat i ungefär hundra år, och valde delvis min utbildning för att de i princip lovade oss jobb efteråt. Ganska välbetalda såna. Blev inget alls med det, eftersom det vi trodde var praktik i själva verket var att vi en gång/termin skulle åka till arbetsplatsen och intervjua någon där, något som både de och vi mest tyckte var jobbigt. Var arbetslös/pluggade på distans/jobbade på somrarna på samma jäkla sommarjobb som på gymnasiet i tre års tid, och fick sen min halvtidstjänst i butiken som jag har nu. Tjänar ju därefter, och måste jobba helger vilket jag egentligen inte alls vill. Kan ju kännas lite så där halvbittert att jag la så många år på att plugga när jag hamnade i en affär, där chefen inte ens orkade ringa min referens och fråga hur jag var. Då har jag ändå bara tagit halvt studielån för sista året på kandidatprogrammet, hade jag haft snordyra studielån också hade det känts än värre. Kram till dig!

Jäklar ja! En annan vill dö efter 25 minuter... :o Du känner inte för att komma till Skottland och agera löparcoach eller så va? :p

Angående ångesten så låter det som exakt sådana saker jag också skulle kunna sitta och hetsa upp mig över, våra hjärnor verkar vara rätt lika (på gott och ont). För mig känns det alltid mycket bättre när jag skrivit ner det någonstans (t.ex. här) och på så vis bearbetat det i hjärnan lite grann, jag hoppas att detsamma gäller för dig! Kram! :heart

Haha! :D Jag är inte så bra på att springa egentligen, men tror jag har byggt upp en hyfsad grund att stå på. Inte minst mentalt. Det som har gjort skillnad i år tror jag är styrketräningen, det känns som att kroppen håller ihop på ett helt annat sätt och inte sladdrar omkring :p Och att jag skippar asfalten så mycket jag kan.

Tack, ja det känns alltid bättre att få det ur sig! Fick prata av mig lite med maken också. Idag känner jag mig lite gladare, allt löser sig nog!

Förstår ångesten lite. Jag har pluggat i ungefär hundra år, och valde delvis min utbildning för att de i princip lovade oss jobb efteråt. Ganska välbetalda såna. Blev inget alls med det, eftersom det vi trodde var praktik i själva verket var att vi en gång/termin skulle åka till arbetsplatsen och intervjua någon där, något som både de och vi mest tyckte var jobbigt. Var arbetslös/pluggade på distans/jobbade på somrarna på samma jäkla sommarjobb som på gymnasiet i tre års tid, och fick sen min halvtidstjänst i butiken som jag har nu. Tjänar ju därefter, och måste jobba helger vilket jag egentligen inte alls vill. Kan ju kännas lite så där halvbittert att jag la så många år på att plugga när jag hamnade i en affär, där chefen inte ens orkade ringa min referens och fråga hur jag var. Då har jag ändå bara tagit halvt studielån för sista året på kandidatprogrammet, hade jag haft snordyra studielån också hade det känts än värre. Kram till dig!

Vad är det du är utbildad till?

Jag vet ju att det inte är superlätt att få jobb i min bransch men det är inte på något sätt omöjligt. Och skulle jag vara arbetslös några månader eller ta något tillfälligt jobb ett tag så är det ju verkligen inte hela världen... Försöker jag banka in i mitt huvud :p

Nu kommer min veckoplan :)

Mån (igår alltså): Ridning, core och löpning
Tis: Styrka och promenad
Ons: Hiit, ridning och promenad
Tors: Styrka, ridning och promenad
Fre: Promenad och ev ridning
Lör: Promenad och ridning
Sön: Promenad, ridning och core

Jag och äldsta dottern är hemma själva fredaglunch till söndagkväll. Vi tänkte rida och då blir det skritt bara gissar jag på så inte busig unghäst hittar på för mycket bus :p Vi tänkte även leta oss genom skogen till svärföräldrarna på lördag om vädret är bra. Söndag ska vi vara fotfolk på en Gaedingakeppnikurs. Dottern styr lite där så vi får se vad länge hon har ork :)

Har gymmat idag på morgonen. Chins och diverse andra dragövningar. Chinsen går verkligen bättre och bättre, idag lyckades jag göra flera stycken med det tunnaste gummibandet :up: (inte på rad men flera stycken efter varandra med kort paus).

Jag vet ju att det inte är superlätt att få jobb i min bransch men det är inte på något sätt omöjligt. Och skulle jag vara arbetslös några månader eller ta något tillfälligt jobb ett tag så är det ju verkligen inte hela världen... Försöker jag banka in i mitt huvud :p
Jag kände samma press på mig som du och hade liknande ångest månaderna innan jag skulle ta examen. Det slutade med att jag faktiskt var arbetslös i tre månader efter examen, och sedan tog det ytterligare 9 månader innan jag fick ett jobb som faktiskt var inom mitt utbildningsområde. Men nä, det var inte hela världen! Det var inte särskilt kul under de tre månaderna av arbetslöshet, men det gav mig en massa tid att göra annat, att komma på vad jag ville, och jag ser det i efterhand som en riktigt bra erfarenhet faktiskt.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 851
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 855
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar