In på gymmet - uppvärmning och 6 set á 6 reps på 60 kg i knäböj - ut ur gymmet.
Det låter... effektivt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det låter... effektivt?
Hade bara ca 35-40 minuters träningstid att tillgå, så det fick bli knäböj för hela slanten.
Och ska man då vara petig åt andra hållet så har han ju inte meddelat dig schemat. Hade han mejlat dig onsdag morgon så visst, men att sätta upp ett schema på en anslagstavla som du inte kan se eftersom du är ledig tycker iaf inte jag är att meddela. Är du med i facket så bör du ringa och höra med dem. Eller starta en tråd på Vuxna här på buke - det finns en hel del som är insatta i arbetsrätt. Lycka till!
Snygga siffror
Det blir ju nästan gratis Bikram-yoga ju, med så långa pass i sådant klimat! Kläm till med 10 grader till bara så är du hemmaRecept på att svettas mycket: promenera 40 minuter till stranden i den där 31 gradiga-värmen (och ännu varmare i solen) och hög luftfuktighet. Skölj med ett dopp i havet. Chilla en stund på stranden medan solen börjar gå ner. Avrunda med 1,5 timme yoga och voilà - plaskblöt igen. Skööönt att duscha efteråt.
Det blir ju nästan gratis Bikram-yoga ju, med så långa pass i sådant klimat! Kläm till med 10 grader till bara så är du hemma
Jäklar ja! En annan vill dö efter 25 minuter... Du känner inte för att komma till Skottland och agera löparcoach eller så va?Ångestdag. Stressad över att jag tror att jag måste ha värsta grejen att presentera på onsdagens möte när jag i själva verket inte fattar alls vad jag ska göra. Men själva poängen med mötet är ju att jag ska få hjälp med analysen av min data på exjobbet så jag måste inte glänsa där. Skärpning. Stressad över att jag inte hittar jobb att söka så nu tror jag att jag kommer bli arbetslös eller få ta något okvalificerat jobb lik förbannat efter fem års utbildning. Tänker att jag skulle ha tagit en kortare utbildning till något där det är lättare att få jobb. Men jag har ju inte ens tagit examen än så varför chillar jag bara inte? Skärpning där också. Ångest likväl.
Önskade mig en stor fet godispåse, men nåt sånt fanns inte hemma. Istället blev det ett träningspass, trots att jag bestämt vilodag. Stack ut i skogen och joggade i 55 minuter, faktiskt utan att gå en endaste gång! Jättenöjd med det, kände mig stark. Hade kunnat fortsätta en bra stund till. Lovande inför loppet som går av stapeln om två månader, då lär jag vara ute nånstans mellan 1,5-2 timmar.
Ångestdag. Stressad över att jag tror att jag måste ha värsta grejen att presentera på onsdagens möte när jag i själva verket inte fattar alls vad jag ska göra. Men själva poängen med mötet är ju att jag ska få hjälp med analysen av min data på exjobbet så jag måste inte glänsa där. Skärpning. Stressad över att jag inte hittar jobb att söka så nu tror jag att jag kommer bli arbetslös eller få ta något okvalificerat jobb lik förbannat efter fem års utbildning. Tänker att jag skulle ha tagit en kortare utbildning till något där det är lättare att få jobb. Men jag har ju inte ens tagit examen än så varför chillar jag bara inte? Skärpning där också. Ångest likväl.
Önskade mig en stor fet godispåse, men nåt sånt fanns inte hemma. Istället blev det ett träningspass, trots att jag bestämt vilodag. Stack ut i skogen och joggade i 55 minuter, faktiskt utan att gå en endaste gång! Jättenöjd med det, kände mig stark. Hade kunnat fortsätta en bra stund till. Lovande inför loppet som går av stapeln om två månader, då lär jag vara ute nånstans mellan 1,5-2 timmar.
Sånt tycker jag är imponerande! När någon går och tränar trots att det är tight med tid, för mig är det verkligen motivation.
Jäklar ja! En annan vill dö efter 25 minuter... Du känner inte för att komma till Skottland och agera löparcoach eller så va?
Angående ångesten så låter det som exakt sådana saker jag också skulle kunna sitta och hetsa upp mig över, våra hjärnor verkar vara rätt lika (på gott och ont). För mig känns det alltid mycket bättre när jag skrivit ner det någonstans (t.ex. här) och på så vis bearbetat det i hjärnan lite grann, jag hoppas att detsamma gäller för dig! Kram!
Förstår ångesten lite. Jag har pluggat i ungefär hundra år, och valde delvis min utbildning för att de i princip lovade oss jobb efteråt. Ganska välbetalda såna. Blev inget alls med det, eftersom det vi trodde var praktik i själva verket var att vi en gång/termin skulle åka till arbetsplatsen och intervjua någon där, något som både de och vi mest tyckte var jobbigt. Var arbetslös/pluggade på distans/jobbade på somrarna på samma jäkla sommarjobb som på gymnasiet i tre års tid, och fick sen min halvtidstjänst i butiken som jag har nu. Tjänar ju därefter, och måste jobba helger vilket jag egentligen inte alls vill. Kan ju kännas lite så där halvbittert att jag la så många år på att plugga när jag hamnade i en affär, där chefen inte ens orkade ringa min referens och fråga hur jag var. Då har jag ändå bara tagit halvt studielån för sista året på kandidatprogrammet, hade jag haft snordyra studielån också hade det känts än värre. Kram till dig!
Jag kände samma press på mig som du och hade liknande ångest månaderna innan jag skulle ta examen. Det slutade med att jag faktiskt var arbetslös i tre månader efter examen, och sedan tog det ytterligare 9 månader innan jag fick ett jobb som faktiskt var inom mitt utbildningsområde. Men nä, det var inte hela världen! Det var inte särskilt kul under de tre månaderna av arbetslöshet, men det gav mig en massa tid att göra annat, att komma på vad jag ville, och jag ser det i efterhand som en riktigt bra erfarenhet faktiskt.Jag vet ju att det inte är superlätt att få jobb i min bransch men det är inte på något sätt omöjligt. Och skulle jag vara arbetslös några månader eller ta något tillfälligt jobb ett tag så är det ju verkligen inte hela världen... Försöker jag banka in i mitt huvud