Beach 2017 del II

@Kiwifrukt Din arbetssituation låter verkligen skitjobbig! Jag hoppas du får tag i chefen, så att ni kan hitta en lösning så det funkar med båda dina jobb.

---
Själv är jag också lite sur. Jag tvingade iväg mig själv till gymmet och så är det stängt när jag kom dit, fingeravtrycksläsaren funkar inte och jag hittar inte vakten som kan släppa in mig. Ok, det är fredag, mitt på dagen typ och varmt, så antagligen har han siesta. Så jag fick vackert promenera hem igen och försöker nu ställa om mentalt till att handla först, träna sen, fast jag egentligen tänkt göra tvärtom. :cautious:

@Kiwifrukt Din arbetssituation låter verkligen skitjobbig! Jag hoppas du får tag i chefen, så att ni kan hitta en lösning så det funkar med båda dina jobb.

---
Själv är jag också lite sur. Jag tvingade iväg mig själv till gymmet och så är det stängt när jag kom dit, fingeravtrycksläsaren funkar inte och jag hittar inte vakten som kan släppa in mig. Ok, det är fredag, mitt på dagen typ och varmt, så antagligen har han siesta. Så jag fick vackert promenera hem igen och försöker nu ställa om mentalt till att handla först, träna sen, fast jag egentligen tänkt göra tvärtom. :cautious:

Min kollega har sagt upp sig, och chefen har hittat en annan som ska jobba hennes pass. Antagligen är det där det har strulat, men han lovade mig att den nya skulle ta kollegans pass rakt av och nu KAN han inte ändra mina tider längre, för de dagar jag är ledig från butiken och det inte är helg/röd dag kommer jag jobba på andra stället. Det sa jag till honom i tisdags. Ändå ändrar han mig. Och så kommer han givetvis inte förrän tisdag heller, så jag kan inte prata med honom heller. Jag kan ju inte byta heller, för jag har redan lovat att jobba resterande lediga dagar den veckan på nya jobbet.

Nu har jag lugnat ner mig (andats i en påse och upprepat dubbla lönen som en ramsa), och promenerat ponny i 25 minuter efter jobbet. För att se något positivt är det sol nu (regnade tidigare idag), även om det är blåsigt.

God påskmat hos mina föräldrar idag :) Har faktiskt bara ätit lite godis så jag är rätt nöjd med mig själv. Blir dock lite ostbågar när vi landat i soffan :p Hoppade över ridningen idag och tog en 35 minuters pw med hunden istället.

I morgon blir det ridning tidigt och ska även försöka få till löpning eller promenad innan vi ska svida om till kalasoutfit och öppna första ölen inför kvällens dansgala :D

Jag har sån träningsvärk i ryggen sen i onsdags att jag vaknar av att det gör ont när jag vänder mig i sängen när jag sover.. O_o :rofl:

Pålle gick SÅ bra på dressyrträningen igår! :love: och han var trött idag, men vi skrittade ut 40min för att röra lite på kroppen, han var så nöjd efteråt! :)

Efter pålle så grejade jag med min lilla oas hemma hos mamma.. har grävt upp och flyttat jord mellan olika pallkragar och fyllt på med ny fräsch jord + planterat morötter (röda + vanliga), lök (gul, röd, silver), purjolök, vitlök och rädisor! :D i maj ska det planteras rödbetor och sen flyttar tomaterna också ut..

Woop woop.

Okej så dödssjuk i hosta i tisdags, sen ok onsdag och drog till Köpenhamn på stor fest, episk kväll men riktigt sliten o hängde med vänner i Malmö torsdag o fredag (kom hem från festen i Kph till Malmö kl 7 torsdag morgon). Bokade sen igår kväll ett pass crossfit idag klockan 9 för att komma igång igen -> vaknar med riktigt ont i halsen :p ställde in träningen o har bara typ sovit hela dagen. Känns bättre nu iaf o ska göra mig iordning för påskfirande hemma hos päronen :up:
Hoppas på att lyckas med någon slags träning imorgon istället :D wish me luck ;)

Idag kom jag in på gymmet och fick träna lite. Knäböj, bänkpress och rodd blev det. Jag är nöjd att jag tog mig tid att verkligen arbeta igenom övningarna, med ordentlig uppvärmning osv. Jag är lite slarvig med det annars. Måste bli bättre på det framöver tror jag.

Känslan när det gick från sol till snö medan jag var på jobbet, och 1) hästen har inget täcke, 2) bilen har sommardäck och 3) min jacka hänger i stallet :nailbiting:.

Men nu är jag ledig resten av påskhelgen.

En underbar men lite blåsig tur blev det idag! Vi hade dock rätt bra tur med vädret, och fick en mycket kort regnskur på typ 30 sekunder på väg upp bara. Annars var det fint och vi kunde fika i solen på toppen! Det var en rätt lagom jobbig tur, jag hade nog gärna hållit lite högre tempo för att få bättre träning men vi hade sambons mamma (63) med oss och fick anpassa tempot därefter. Det var nog lika bra det, jag kan behöva träna på att inte ha så jäkla bråttom hela tiden :p

Såhär fint var det när vi kom upp:

17966185_10154550304220677_250064887168497515_o.jpg

När vi kom ner igen körde vi till närmsta pub och käkade lunch, och nu har vi precis landat hemma igen för någon timme sedan. Det blir lite slapp på soffan nu innan det är dags för påskmiddag!

Löppass i det härliga vädret avklarat! Tyvärr gick det inte alls bra, utan min mentala styrka havererade totalt när jag hade drygt 5 minuter kvar. Jag hamnade i en seg uppförsbacke, fick håll och bara gav upp. Fyyy vad frustrerad och besviken jag är på mig själv! Jag fattar inte att det ska vara så j*vla svårt! Jag vet ju att jag skulle klara det fysiskt, i princip vem som helst med två friska ben skulle klara det fysiskt, men jag har så fruktansvärt lätt för att spänna mig och hamna i en ond cirkel av jobbiga tankar. Sjukt onödigt.

Jag försöker trösta mig själv med 43 olika ursäkter för varför det gick dåligt (trötta ben, nästan ingen frukost, höga förväntningar...) men har insett att jag nog måste försöka ta mig ut och springa lite oftare för att ta mig igenom det här på riktigt. Min tanke var ju att jag skulle springa en gång i veckan fram till loppet mest för att bygga upp lite mental styrka och vana, men jag får nog ta och öka det till två gånger nu. Minst. Styrketräningen får stå lite åt sidan fram till mitten av maj helt enkelt.

Jag försökte diskutera det hela med sambon men han är sådär jobbigt pragmatiskt lagd och fattar inte alls hur det kan vara en sån stor grej, så vi blev bara frustrerade båda två och jag blev på ännu sämre humör :o Efter en dusch och lite mat känner jag mig dock bättre, och tänker inte låta en sån här struntsak förstöra resten av min fina långhelg! Jag ska njuta, vara glad och äta hur mycket choklad jag vill i alla fall, så det så! :)

Var inte så hård mot dig själv, att ge upp i en uppförsbacke är något som drabbar de flesta skulle jag tro ;) Det är bara på't igen nästa gång, du har väl inte sprungit så fasligt mycket de senaste månaderna heller om jag minns rätt? :)

En underbar men lite blåsig tur blev det idag! Vi hade dock rätt bra tur med vädret, och fick en mycket kort regnskur på typ 30 sekunder på väg upp bara. Annars var det fint och vi kunde fika i solen på toppen! Det var en rätt lagom jobbig tur, jag hade nog gärna hållit lite högre tempo för att få bättre träning men vi hade sambons mamma (63) med oss och fick anpassa tempot därefter. Det var nog lika bra det, jag kan behöva träna på att inte ha så jäkla bråttom hela tiden :p

Såhär fint var det när vi kom upp:

17966185_10154550304220677_250064887168497515_o.jpg

När vi kom ner igen körde vi till närmsta pub och käkade lunch, och nu har vi precis landat hemma igen för någon timme sedan. Det blir lite slapp på soffan nu innan det är dags för påskmiddag!

Så häftig natur!! :love:

Jobbat 12h och gymmat nästan 1,5h nu på morgonen.. så där härligt trött i armar/axlar nu att det är jobbigt att sätta upp håret.. :D
Kyligt ute men solen skiner.. jag sitter i soffan och har ingen lust att gå och lägga mig.. :angel: Men jag måste.. ut till pålle när jag vaknar och sen jobb i natt igen..

Gnatt!

Jobbat 12h och gymmat nästan 1,5h nu på morgonen.. så där härligt trött i armar/axlar nu att det är jobbigt att sätta upp håret.. :D
Kyligt ute men solen skiner.. jag sitter i soffan och har ingen lust att gå och lägga mig.. :angel: Men jag måste.. ut till pålle när jag vaknar och sen jobb i natt igen..

Gnatt!

Vi har skrivit det innan, men dina inlägg är så himla peppande och glada, så härligt att läsa när en annan mest klagar över småsaker. Fortsätt peppa! :D

• Gilla
Reactions: WS6
Här är sol idag! Var hemskt igår, verkligen hemskt. Återstår väl att se dock hur det ser ut vid stallet. Mina kusiner som bor ungefär en halvmil bort var ute och lekte i snön igårkväll, och jag har sett bilder på Facebook från personer inte alltför långt härifrån där det är ren vinter idag. Håll tummarna att det inte kommit till stallet.

Här snöar det :meh: Kul, vi har sommardäck. Tur att jag åkte hem från mormor igår eftermiddag och inte idag. Får se hur det utvecklar sig. Hade tänkt springa någon form av långpass idag på förmiddagen, sen ikväll är det stallet.

Min påskhelg har hittills varit lugn och skön, var hos mormor i hennes sommarstuga fredag-lördag och det var mest god mat, hjälpa mormor med trädgården, spela fotboll med lillebror och äta påskgodis. Sprang en sväng här hemma på fredag morgon innan jag åkte ut. Idag ska vi egentligen till svärmor på påsklunch, men om inte vädret bättrar sig snabbt så blir det nog inget med det, vill inte hamna i diket helst.

Här är sol idag! Var hemskt igår, verkligen hemskt. Återstår väl att se dock hur det ser ut vid stallet. Mina kusiner som bor ungefär en halvmil bort var ute och lekte i snön igårkväll, och jag har sett bilder på Facebook från personer inte alltför långt härifrån där det är ren vinter idag. Håll tummarna att det inte kommit till stallet.

Här snöar det :meh: Kul, vi har sommardäck. Tur att jag åkte hem från mormor igår eftermiddag och inte idag. Får se hur det utvecklar sig. Hade tänkt springa någon form av långpass idag på förmiddagen, sen ikväll är det stallet.

Min påskhelg har hittills varit lugn och skön, var hos mormor i hennes sommarstuga fredag-lördag och det var mest god mat, hjälpa mormor med trädgården, spela fotboll med lillebror och äta påskgodis. Sprang en sväng här hemma på fredag morgon innan jag åkte ut. Idag ska vi egentligen till svärmor på påsklunch, men om inte vädret bättrar sig snabbt så blir det nog inget med det, vill inte hamna i diket helst.

Vi har också snö! Som tur är inte bytt till sommardäck än :p Soligt o fint idag iaf :D

Är det nu jag inte ska säga att jag är helt oförstående till det här med sommardäck, att vi har 31 grader och jag funderar på att gå till stranden? :angel: :p :D

Var inte så hård mot dig själv, att ge upp i en uppförsbacke är något som drabbar de flesta skulle jag tro ;) Det är bara på't igen nästa gång, du har väl inte sprungit så fasligt mycket de senaste månaderna heller om jag minns rätt? :)
Haha, jag är expert på att vara hård mot mig själv :angel: Såhär i efterhand kan jag ju se det också och tycka att jag var överdrivet negativ, men jag bliiir så frustrerad när det är något jag inte kan! Men nej, jag har inte sprungit "på riktigt" mer än typ 4 gånger det här året, och hade nog lite för höga förväntningar på hur lätt det skulle kännas. Tycker ju liksom ändå att jag har ok kondition och styrka att bygga på, men den där löparvanan som folk pratar om spelar nog in lite mer än jag hade räknat med. Det är bara att fortsätta kämpa!

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 851
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 855
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sellpy?