Beach 2017 del II

Kliver in i den här tråden med en fråga, hoppas det är ok :D Ni som tränar flera dagar i veckan (tänker tre eller fler): hur gör ni med träningskläder? Hur många uppsättningar har ni? Slänger ni allt i tvätten efter varje pass eller har ni något knep för att hålla grejerna någorlunda fräscha flera pass i rad?

Jag har precis (för sjuttioelfte gången) börjat träna. Sitter hemma och skriver examensarbete på dagarna och betar mig igenom gymmets utbud av olika pass på kvällarna. Försöker få styr på min rangliga och okoordinerade kropp med piloxing (svinkul mix av pilates, dans och boxning :D ), core och zumba. Ska prova ren box nästa vecka och hoppas att gymmet hör av sig snart för inbokning av ett pass med PT. Märker redan efter bara ett par veckor skillnad i kroppen så det känns jävligt bra för tillfället :banana: Ska bara hålla i det också :nailbiting:

@Mineur Låter som ett rejält pass :D

@Araminta Jag har jättemycket träningskläder :o :angel: Men tvättar inte allt efter varje pass, det beror på hur svettig jag blivit. T-shirts/linnen tvättas i stort sett alltid efter en användning, medan tights och sport-bh kan användas två gånger. Det beror också på var någonstans jag ska träna, på gymmet bland andra människor är jag helst hyfsat fräsch men ska jag springa utomhus eller träna hemma så är det inte lika noga om det är något plagg som är på gränsen så att säga :p

Hänger upp kläderna på tork så fort jag kan, kan tänka mig att det är bra att vädra det man tänkte använda en gång till.

Kliver in i den här tråden med en fråga, hoppas det är ok :D Ni som tränar flera dagar i veckan (tänker tre eller fler): hur gör ni med träningskläder? Hur många uppsättningar har ni? Slänger ni allt i tvätten efter varje pass eller har ni något knep för att hålla grejerna någorlunda fräscha flera pass i rad?

Jag har precis (för sjuttioelfte gången) börjat träna. Sitter hemma och skriver examensarbete på dagarna och betar mig igenom gymmets utbud av olika pass på kvällarna. Försöker få styr på min rangliga och okoordinerade kropp med piloxing (svinkul mix av pilates, dans och boxning :D ), core och zumba. Ska prova ren box nästa vecka och hoppas att gymmet hör av sig snart för inbokning av ett pass med PT. Märker redan efter bara ett par veckor skillnad i kroppen så det känns jävligt bra för tillfället :banana: Ska bara hålla i det också :nailbiting:

Jag har inte så mycket träningskläder. Tights använder jag flera gånger, linnen och sport-bh brukar jag skölja upp i handfatet med lite tvättmedel så funkar dem nån gång till. Jag tänker att jag bara ska svettas lite mer i något som redan är svettigt och tänkt att bli svettigt, så det gör inte så mycket. Men då håller jag mig till att endast ha träningskläder till och från och på gymmet (och ibland hemma innan dusch).

Jag svettas ganska mycket när jag tränar, så allt utom shorts och tights åker i tvätten efter varje gång! Men jag har inte överdrivet mycket träningskläder.. :p

@zassoo @Praeterea @WS6
Stort tack för era svar! :bow: Jag svettas också en hel del så att bara låta grejerna vädra känns inte riktigt tillräckligt, även om de bara används till och från gymmet. Löser det hela just nu med att ta med mig kläderna in i duschen :angel: Är dock inte helt förtjust i att ha blöta kläder hängande i lägenheten (dålig ventilation).

Var köper ni kläder förresten? Jag tänker att jag kan iallafall delvis lösa fuktproblemet genom att låta bli att träna i avlagda t-shirts i bomull som tar evigheter att torka. Tights har jag i vettiga material men toppar är det värre med.

Jag kör lite samma taktik som @zassoo när det gäller träningskläder @Araminta. Ofta kan jag komma undan med åtminstone 2 pass i samma tights & sport-bh, men linnet byter jag alltid varje gång. Brukar försöka sova i linnet i 1-2 nätter innan, så känns det inte lika slösaktigt att slänga det i tvätten efter en knapp timmes användning.

Jag har 4 par tights, 4 bh:ar och runt 10 linnen. Allt används mycket flitigt!

Och just det, träningskläder brukar jag köpa på Sports Direct och Stadium, men andra i tråden kan säkert komma med mer inspirerande tips än så :p Generellt sett brukar jag vara nöjd med Nikes kläder, men budgetmärket Usa Pro är också bra tycker jag (har dock inte provat deras tights). @Araminta

@Araminta Stadium outlet (köper mina 2xu tights där, brukar ha bra pris) XXL, Team Sportia.. bla..
Bra material och så tvättar jag alla träningskläder utan sköljmedel så håller dem lite längre! :)

Härligt träningsvärk i rumpa och axlar efter tisdagens träning :p

I morse blev det morgonpromenad med hunden och ikväll tänkte jag träna. Ska även klämma in ridning men vet inte när riktigt. Beror på om ungarna åker till farmor efter dagisets påskfirande eller om jag tar med dom hem :)

@Araminta Använder toppar några gånger innan jag tvättar dom. Beror lite på vilken träning jag gjort. Efter benpassen är jag oftast rejält svettig så då åker det i tvätten direkt. Tights anv längre. Svettas inte om benen. Har nog 8 par tights, 10 toppar, 4 sportbh:ar som jag använder.

Gårdagens träning blev promenad 6,5km i friskt tempo. Avskyr promenader men med kompis är det okej. Idag har vi möte med banken och bio ikväll så det blir ledig dag. Gym imorgon och på lö/sö.

Nu tränar ju inte jag på gym, men efter ridningen åker för det mesta T-shirten i tvätten direkt (har en särskild tjocktröja som enbart används i stallet över och som får hänga i tills den luktar mer häst än ponnyn). Om jag rider på kvällen en dag och vet att jag ska rida direkt på morgonen dagen efter kan jag dock spara den tills dess.

Men då är jag ju aldrig ute bland folk i de kläderna, och vi är fem personer i familjen så det blir ganska mycket tvätt även utan mina ridkläder = inte att tvättmaskinen går med bara en tröja i.

Nu börjar jag få ågren på hur jag ska lyckas pussla ihop mitt liv när jag börjar jobba dubbelt. :nailbiting: Min chef i butiken kommer inte till skott och gör klart schemat (hen har lovat oss schema fram till sista september för två månader sen redan men det händer inget, nu skulle jag förhoppningsvis få det i början av nästa vecka), men vi kan ju inte göra något vettigt schema på det nya jobbet så länge jag inte fått det. I butiken jobbar jag för det mesta 11-18.15, men kommer aldrig därifrån då, är snarare hemma runt sju. På nya jobbet blir det troligtvis två och en halv dag i veckan med jobb 8-17, men då är jag hemma fem över. Ridningen är jag inte oroad över de dagar jag ska vara på nya jobbet. Borde funka hyfsat även om jag jobbar helg på gamla (slutar vid tre då). Men den där hemska stängningen på gamla är :turd:. Nu har jag undvikit det genom att låta hästen vila de dagarna, men det går ju inte om jag kanske jobbar tolv dagar på raken (som det kan bli om jag jobbar helg). Helgerna när jag är fri från butiksjobbet kommer vara heliga, det andra är ett måndag-fredagjobb.

Hur gör ni? Jag vill ju gärna lyckas göra någonting annat motionsmässigt också.

Gällande träningskläder så har jag inte mycket alls. De brukar få hänga med några träningaspass innan de tvättas. Jag svettad inte så mycket vid bara styrketräning utan det är om jag springer länge som jag svettas mer och får slänga linne/t-shirt och bg på tvätt. Tights kan hänga med längre. Jag tränar inte på gym utan bara hemma så det är bara min man och barn som får stå ut med mig om det luktar illa :p

Nu börjar jag få ågren på hur jag ska lyckas pussla ihop mitt liv när jag börjar jobba dubbelt. :nailbiting: Min chef i butiken kommer inte till skott och gör klart schemat (hen har lovat oss schema fram till sista september för två månader sen redan men det händer inget, nu skulle jag förhoppningsvis få det i början av nästa vecka), men vi kan ju inte göra något vettigt schema på det nya jobbet så länge jag inte fått det. I butiken jobbar jag för det mesta 11-18.15, men kommer aldrig därifrån då, är snarare hemma runt sju. På nya jobbet blir det troligtvis två och en halv dag i veckan med jobb 8-17, men då är jag hemma fem över. Ridningen är jag inte oroad över de dagar jag ska vara på nya jobbet. Borde funka hyfsat även om jag jobbar helg på gamla (slutar vid tre då). Men den där hemska stängningen på gamla är :turd:. Nu har jag undvikit det genom att låta hästen vila de dagarna, men det går ju inte om jag kanske jobbar tolv dagar på raken (som det kan bli om jag jobbar helg). Helgerna när jag är fri från butiksjobbet kommer vara heliga, det andra är ett måndag-fredagjobb.

Jobbar du aldrig senare än till 18.15? Isåfall borde det ju inte vara några problem att ta en timme på kvällen att träna/motionera :) Jag tränar oftast runt kl 20 på kvällen när ungarna somnat. Ibland senare också.

Gym idag! Knäböjde med mina nya lyftarskor och hej och hå, vilken skillnad! :up: Tog det lugnt i sann post-förkylnings-anda, så det blev 5 set à 6 rep på 55 kg. Vissa repetitioner kom jag alldeles för djupt på grund av skorna och hade lite svårt att ta mig upp. :D Blir nästan som en ny övning när djupet blir så pass mycket större.

Sen blev det lite bänkpress, 5 set à 4 reps på 40 kg. Även här hade jag nya grejer, nämligen handledslindor. I like it! Mina händer är ju vad de är (dvs allmänt skräp), men jag har ändå tvekat på att köpa lindor eftersom jag lyfter så pass lite och det har liksom känts lite löjligt (kände för övrigt precis likadant med lyftarskorna). Kom dock över den rädslan och är väldigt glad för det.

Avslutade med tre set raka marklyft på 40 kg bara för att det var det jag hade på stången. Var rätt trött i kroppen trots att jag bara hade kört två övningar, tar sin lilla tid för kroppen att bli som vanligt igen.

Nu sitter jag och pluggar och fnular lite på vad jag ska träna imorgon. Blir nog axlar och övre delen av ryggen, kanske lite triceps.

Då var påskparaden på dagis avklarad! Våra ungar är så söta :love: Jag har gått drygt 8000 steg redan idag och klockan är bara lunch. Ska äta lite nu sen ta en lite senare lunchrast för att rida och sen jobba på innan promenad till svärföräldrarna för middag :)

Angående schemaproblemet: skulle du inte kunna ställa någon form av ultimatum för nuvarande chefen och säga att nu har du ett annat jobb som kräver svar, så har du inte schemat klart innan onsdag (eller nått) så kommer du att utgå från att du jobbar 11-18.15 och planera det andra jobbet runt det? Det är lättare sagt än gjort, jag vet, men din chef låter (precis som min) som en sådan som behöver lite hårda tag för att få tummen ur... Och du är ju inte på något sätt otrevlig eller jobbig; snarare försöker du så gott du kan se till så att det nya jobbet inte har en negativ effekt på det nuvarande!

Gym idag! Knäböjde med mina nya lyftarskor och hej och hå, vilken skillnad! :up: Tog det lugnt i sann post-förkylnings-anda, så det blev 5 set à 6 rep på 55 kg. Vissa repetitioner kom jag alldeles för djupt på grund av skorna och hade lite svårt att ta mig upp. :D Blir nästan som en ny övning när djupet blir så pass mycket större.

Sen blev det lite bänkpress, 5 set à 4 reps på 40 kg. Även här hade jag nya grejer, nämligen handledslindor. I like it! Mina händer är ju vad de är (dvs allmänt skräp), men jag har ändå tvekat på att köpa lindor eftersom jag lyfter så pass lite och det har liksom känts lite löjligt (kände för övrigt precis likadant med lyftarskorna). Kom dock över den rädslan och är väldigt glad för det.

Avslutade med tre set raka marklyft på 40 kg bara för att det var det jag hade på stången. Var rätt trött i kroppen trots att jag bara hade kört två övningar, tar sin lilla tid för kroppen att bli som vanligt igen.

Nu sitter jag och pluggar och fnular lite på vad jag ska träna imorgon. Blir nog axlar och övre delen av ryggen, kanske lite triceps.
Jag har också avstått liknande hjälpmedel för att jag känt mig lite löjlig, jag är ju ingen body builder liksom! Men nu blev jag lite sugen på att köpa ett par träningsskor avsedda speciellt för gymmet, jag lattjar liksom runt i samma skor oavsett om jag löptränar, styrketränar eller kör spinning vilket känns lite knasigt egentligen. Vad har du för skor?

Jag har också avstått liknande hjälpmedel för att jag känt mig lite löjlig, jag är ju ingen body builder liksom! Men nu blev jag lite sugen på att köpa ett par träningsskor avsedda speciellt för gymmet, jag lattjar liksom runt i samma skor oavsett om jag löptränar, styrketränar eller kör spinning vilket känns lite knasigt egentligen. Vad har du för skor?

Det är så löjligt att vi känner oss löjliga. Om vi vill springa tar vi på oss löparskor, om vi vill vandra tar vi på oss vandringskängor, så varför inte köpa lyftarskor om vi vill lyfta?

Jag köpte ett par Adidas Powerlift 3. Tog dem för att de var billigast. :D

@zassoo @Praeterea @WS6
Stort tack för era svar! :bow: Jag svettas också en hel del så att bara låta grejerna vädra känns inte riktigt tillräckligt, även om de bara används till och från gymmet. Löser det hela just nu med att ta med mig kläderna in i duschen :angel: Är dock inte helt förtjust i att ha blöta kläder hängande i lägenheten (dålig ventilation).

Var köper ni kläder förresten? Jag tänker att jag kan iallafall delvis lösa fuktproblemet genom att låta bli att träna i avlagda t-shirts i bomull som tar evigheter att torka. Tights har jag i vettiga material men toppar är det värre med.

Jag svettas också ganska mycket men har som sagt mycket träningskläder så är jag tveksam på att använda dem igen bland folk så går de i tvätten helt enkelt.

Jag har mest ganska billiga kläder pga studentkassan, mycket Stadiums och H&Ms egna märken. Men jag tycker kvaliteten är väldigt ojämn, vissa grejer är superbra medan andra känns lite sådär. Köpte ett par Reebok-tights nyligen som är :up: Så ska väl försöka byta upp mig vartefter. Toppar blandar jag hej vilt, använder bara funktionsmaterial när jag springer eller går på pass men vid styrketräning har jag några bomullströjor också.

Kul med lite nya gears! :D Så som du känner med lyftarskorna är lite så jag känner med vanliga skor, jag kommer lätt för djupt. Lite därför jag fortfarande är kvar och mesar på låga vikter :p

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 851
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 854
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter