Beach 2017 del II

Jag blir inte klok på min ponny. Hon trampade ju på den där stenen igår, på kvällen jagade hon lilleman som en jäkla dåre i hagen och varken pappa eller jag såg någon hälta. Imorse haltade hon lite på gruset, men inget på gräs. Får se hur hon ser ut ikväll. Lilltjejen ska nog komma över och ta en tur med lilleman medan jag mockar, så han blir i alla fall rastad.

HEMSK dag på jobbet eftersom cheferna bara försvann och lämnade mig helt ensam i flera timmar. Men! Jag har fått ett till jobb idag, på ytterligare 50% med flexibla tider och här hemma i byn, så nu har jag totalt en heltid och absolut noll pendlingsavstånd de dagar jag ska jobba här hemma. :D:banana::bump:

Jag blir inte klok på min ponny. Hon trampade ju på den där stenen igår, på kvällen jagade hon lilleman som en jäkla dåre i hagen och varken pappa eller jag såg någon hälta. Imorse haltade hon lite på gruset, men inget på gräs. Får se hur hon ser ut ikväll. Lilltjejen ska nog komma över och ta en tur med lilleman medan jag mockar, så han blir i alla fall rastad.

HEMSK dag på jobbet eftersom cheferna bara försvann och lämnade mig helt ensam i flera timmar. Men! Jag har fått ett till jobb idag, på ytterligare 50% med flexibla tider och här hemma i byn, så nu har jag totalt en heltid och absolut noll pendlingsavstånd de dagar jag ska jobba här hemma. :D:banana::bump:

Grattis! :)

Igår fick axlarna jobba. Även rygg och rumpa :) Idag ska jag försöka få till ett hiit pass på bandet på lunchen. Har äldsta dottern hemma idag för hon är dyngförkyld så det blir ingen ridning utan det får bli i morgon.

Jobbade extra natten till idag, sen 1h gym, sen motionerat pålle.. :D
Precis käkat lite, nu dusch sen sova! Ikväll är det fotboll! :rofl:

Citerar en i stallet: "Men du behöver väl inte gymma när du både rider och spelar fotboll?"

Ehh.. Jo!? :D

God natt folkens!

Igår fick lilleman motionera lite med sina nya beundrare medan jag mockade och stora ponnyn var extremt svartsjuk och sur över att bli ratad och bortglömd. :p Hon haltade inget varken vid insläppet igår eller idag på morgonen (peppar peppar ta i trä), så vi promenerade 25 minuter. Valde att stanna på marken för att se hur hon rörde sig samtidigt som hon slapp släpa på mig, och hade hovkratsen med mig just in case. Kunde i alla fall inte se något idag. :up:

I eftermiddag/kväll ska jag träffa min nya chef och prata tider. Hoppas nu bara det kommer funka att kombinera, men kommer ha max fem minuter hem de dagar jag ska vara på nya stället så där slipper jag ju all bilkörning.

Idag känns livet lite lättare att leva, och jag tror att jag gjorde en klassisk "bryt ihop och kom igen" igår. För att bara ha sovit i fyra timmar känner jag mig hutlöst pigg och skarp idag, jag är trött i precis rätt muskler sedan igår (vilket alltid är ett trevligt kvitto på att man lyckades komma åt det man ville komma åt), och det ska bli riktigt kul med PT-pass ikväll! :)

Åkte på en riktigt äcklig hosta i söndags och igår hostade jag till och med lite blod så hoppade att träna igår o bara vilade o åt hostmedicin. Känner mig mycket bättre idag!
Meen nu blir det ingen träning på några dagar, typ minifestival i Köpenhamn ikväll o fest. Sen stannar vi hos vänner i Malmö ett par dagar kanske. Så lördag kanske lite träning nästa gång :) körde iaf lite yoga idag på morgonen. 6 dagar påskledighet here I come :banana: :D

Den lätta träningen igår tror jag gjorde gott för jag känner mig ytterligare lite bättre idag. Fick trampa på när jag skulle till universitetet och jag kände inte för att lägga mig ner och dö. :D

Planen är att träna imorgon, något sorts helkroppspass är tanken eftersom det nog bara blir tre pass denna vecka. Nästa vecka hoppas jag kunna köra på som vanligt. :bump:

Gruvar mig lite inför påskhelgen med tanke på allt godis :nailbiting: Jag och maken har sagt att vi ska köpa godis så det räcker till de 10 påskbreven som ska med och bytas med andra barn på påskafton och sen en påse till oss men att vi ska försöka hålla den lagom stor. Jag är dålig på det där med lagom när det gäller godis och finns det hemma så äter jag :cautious:

Lite lustig dag :p Vaknade och kände mig jättetrött, vilket sen utvecklades till sån där huvudvärk där huvudet känns som fast i ett skruvstäd typ. Tog bilen till stan och lämnade den på verkstan, promenerade en halvtimme till frisören där jag satt i två timmar, i början med den där hemska huvudvärken (fick i mig en värktablett som motade bort den efter en stund). Blev fin i håret, åt lunch på stan och promenerade tillbaka till verkstan. Köpte lösgodis. På väg hem (samtidigt som jag mumsade på godiset) fick jag för mig att jag skulle springa till stallet och tillbaka, gud vilken bra idé! Glad i hågen kom jag hem för att snabbt inse att det blir otroligt omständigt att springa till stallet när det är såhär kallt, har ju inga kläder i stallet utan skulle i så fall behöva släpa med mig jacka och allting. Såååå... det får bli närmare sommaren istället när det är varmare, eller när jag har förberett mig lite mer och lämnat kläder i stallet.

Och jag hade ju faktiskt planerat vilodag idag så det är kanske lika bra :p Kommer få ihop många steg ändå med allt promenerande så det får jag vara nöjd med :)

Jag har landat i värmen igen efter en intensiv och lätt kaotisk vecka i Stockholm. Det var underbart att vara med familjen och träffa vänner och mentalt tungt att lämna allt igen. Men igår började jag känna mig tillbaka på banan igen och gjorde upp en bra plan för lite mer fokuserad styrketräning ett par månader framöver.

Peppad på att dra igång idag, vaknade jag med lite raspig hals i morse. Jag velade in i de sista om jag skulle hem eller till gymmet efter jobbet, men när jag fick en nysattack och rinnande näsa sista timmen på jobbet fick det bli soffan. Så här sitter jag nu med glass, vitlök och te. Både halsen och näsan känns dock bättre efter cyklingen hem, så jag hoppas att det bara är en tillfällig klimatbytes-chock eller AC-känslighet som går över fort. Jag har ju en långhelg framför mig som jag ville fylla med träning och beach, nu blir det kanske mest beach.

• Gilla
Reactions: WS6
Nu har jag pratat med min nya chef. Börjar inte nästa vecka utan nästa. Jobbar alla dagar utom måndag (röd dag) på mitt "gamla" jobb nästa vecka, så det var enklast så. Kommer väl bli lite tungt de veckor jag jobbar helg, men det är bara max två månader med helhelger kvar innan vi går tillbaka till stängda söndagar, och jag slutar ju ändå tidigare de dagarna. Och pengarna behövs.

Nu är jag så där skönt mör i kroppen! :)
Förutom att jag har sovit lite för lite så har det varit en bra och intensiv dag med massa träning! Me like!

Cyklade till fotbollen nu ikväll! Regntung gräsplan.. Första två övningarna var roliga, tredje inte så kul.. och så avslutade vi med kuvertet = på halvplan jogga lååångsamt kortsidan sen spurta 100% över diagonalen, jogga lååångsamt kortsidan och spurta 100% över diagonalen, x2 = död.. :laugh:
Sen cykel hem, skön dusch och nu lite käk i soffan! Kommer sova gott inatt! Haha!

Lyckat träningspass här också! Jag upptäcker dock att jag har börjat jämföra mig allt mer med andra i övningarna (ännu ett steg i den där onda spiralen av mindervärdeskomplex som jag nämnde igår), och att jag låter mig slås ner av det, så det får bli skärpning på det mentala planet till nästa gång! Bara det faktum att jag insett felet känns som en lovande början :)

Kvällens pass var:

Knäböj x8-10 (kroppsvikt)
Bulgariska utfall med skivstång x12 per ben
Split squats med hantlar x12 per ben
Step ups (60 cm) med hantlar x8 per ben
4 varv, 10 sekunders vila mellan övningarna

Push press x15
Latsdrag x15
Arnold press (tror jag att de hette?) x10
Armhävningar x så många man kunde
4 varv, 10 sekunders vila mellan övningarna

Hamstring curls x12
Gående utfall x10 per ben
Marklyft med hantlar x12
Goblet squats med x10
3 varv, 10 sekunders vila mellan övningarna.

Nu blir det soffläge en stund och sedan hoppas jag sova gott i natt!

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 851
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 854
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar