Beach 2017 del II

Kul med lite nya gears! :D Så som du känner med lyftarskorna är lite så jag känner med vanliga skor, jag kommer lätt för djupt. Lite därför jag fortfarande är kvar och mesar på låga vikter :p

Jag är ju stel i fotlederna så komma-för-djupt-problemet har jag normalt sett inte, så det var lite av en ny upplevelse. :D

Idag blir det gym! På eftermiddagen för en gångs skull, hör och häpna :D Tog sovmorgon och har jobbat hemma nu på förmiddagen. Ikväll stallet, red igår också och det gick ju som en berg och dalbana men jag försökte vara min egen coach och gav instruktioner till mig själv, tur jag var själv i ridhuset :angel: ("Du bestämmer takten! Stödet på yttertygeln! Inte fastna i innerhanden! Eftergift! Halvhalt!" :rofl:) Men det gick kanonbra sista minuterna, han är bra fin den där hästen när vi väl kommer i samma fas, ska jobba vidare på det idag :p

Jag är ju stel i fotlederna så komma-för-djupt-problemet har jag normalt sett inte, så det var lite av en ny upplevelse. :D

Blir säkert kanon med skorna då, men kan tänka mig att det blev lite ovan känsla :D

En jättetöntig fråga angående lyftarskor: Har man på sig dem resten av passet också, i de andra övningarna, eller byter man till vanliga skor? :o :rofl:

Blir säkert kanon med skorna då, men kan tänka mig att det blev lite ovan känsla :D

En jättetöntig fråga angående lyftarskor: Har man på sig dem resten av passet också, i de andra övningarna, eller byter man till vanliga skor? :o :rofl:

Jag hade på mig dem när jag bänkpressade, sen tog jag av mig dem. Jag tror att man helt enkelt gör som man vill. :D Tror dock inte de är så sköna när man ska göra t.ex. utfall.

Jag hade på mig dem när jag bänkpressade, sen tog jag av mig dem. Jag tror att man helt enkelt gör som man vill. :D Tror dock inte de är så sköna när man ska göra t.ex. utfall.

Nä det var lite så jag tänkte, om man ska göra utfall eller marklyft eller nåt. Men ja, det är klart man gör som känns bäst :laugh:

Jobbar du aldrig senare än till 18.15? Isåfall borde det ju inte vara några problem att ta en timme på kvällen att träna/motionera :) Jag tränar oftast runt kl 20 på kvällen när ungarna somnat. Ibland senare också.

Det står 18.15 på schemat, men det stämmer sällan med verkligheten om vi säger så. Jag kan nog räkna med att inte vara därifrån förrän 18.30 i och med att vissa saker inte går att göra förrän alla kunder är ute (och det händer att kunder smiter in när vi släpper ut någon som kom in innan stängning även om dörren är låst från utsidan då). Sen har jag 25 minuter hem i bil och måste äta innan jag kan göra något annat eftersom jag har så sabla svårt att äta på jobbet. Jag äter ju givetvis någonting, men aldrig varm mat, utan det blir på kvällen. Nu har jag åtminstone hunnit mocka innan jobbet, men det kan bli så att jag åker ner och jobbar ett par timmar på nya jobbet först för att få ihop timmarna där, sen in och jobba i butiken och då har jag allt stalljobb kvar inklusive ridningen på kvällen. Att mocka och fixa hö och vatten tar en dryg halvtimme för mina båda, men ridningen är ju minst en timme plus skötsel och plocka av/på utrustning.

Jag är som sagt inte speciellt nervös över de dagarna jag jobbar på nya jobbet. Då är jag hemma vid samma tid som pappa och äter middag med familjen i normal tid, och kan vara i stallet vid sex. Då borde jag till och med hinna något mer de kvällarna, särskilt när hästarna kan börja gå ute om nätterna. Utan det är de dagarna jag jobbar i butiken som är jobbiga.

(Och så förstorar jag säkert upp det här för att jag har jordens kontrollbehov och stressar upp mig för att min chef inte ger mig något schema. Det kommer säkert kännas bättre när vi har kunnat sätta oss ner på nya jobbet och lagt upp en plan för hur jag ska jobba, men det går ju inte så länge inte den andra chefen spottar ur sig mitt schema.)

Angående schemaproblemet: skulle du inte kunna ställa någon form av ultimatum för nuvarande chefen och säga att nu har du ett annat jobb som kräver svar, så har du inte schemat klart innan onsdag (eller nått) så kommer du att utgå från att du jobbar 11-18.15 och planera det andra jobbet runt det? Det är lättare sagt än gjort, jag vet, men din chef låter (precis som min) som en sådan som behöver lite hårda tag för att få tummen ur... Och du är ju inte på något sätt otrevlig eller jobbig; snarare försöker du så gott du kan se till så att det nya jobbet inte har en negativ effekt på det nuvarande!

Ja, precis så är han. Han är jättesnäll egentligen, men han har extremt svårt att komma till skott. En kollega ska gå i pension nu vid månadsskiftet och en annan ta över hens arbetsuppgifter, chefen skyller på det för att schemat inte är klart, men just den personen jobbar måndag-fredag 7-16 så vi vet inte riktigt vad det skulle göra för skillnad på schemat. Det påverkar liksom inte oss andra, för den personen är i en egen liten del av verksamheten.

Nu fick jag schemat för maj, men det hade så klart underlättat både för mig och för nya arbetsplatsen om jag hade fått schema för perioden juni-september som han lovat. Han påstod att han skulle göra klart det nu i veckan, jag har ju varit ledig onsdag och torsdag och sen är chefen ledig hela påskhelgen så jag hoppas han har det klart på tisdag när vi träffas nästa gång. Annars får han faktiskt trycka ut mitt schema även om han inte är klar med någon annans.

Nya arbetsplatsen är fullt införstådda med att jag har ett annat jobb på halvtid där jag inte kan styra tiderna alls, så de är villiga att vara flexibla och att jag kan jobba när jag är ledig från andra jobbet. Men ett schema hade ju varit skönt för både dem och mig.

Ångrade mig. Körde mitt styrkepass på lunchen istället så rider jag ikväll efter ungarna lagt sig :)

Värmde upp med bicepscurl och omvända flugor i superset. Sen hantelpress, liggande bröstpress, utfall, variant av tassens magövning och skridskoåkare med miniband. Det blev ett roligt och tungt helkroppspass :)

Nu blir det vila för mina stackars armmuskler tills på tisdag. Söndag kör jag core som vanligt och under helgen ska jag försöka få till en halvmils löpning också förutom all ridning som jag planerat :D Ska försöka hålla nere godisätandet då min mage säger upp sig direkt det blir för mycket sötsaker och snabba kolhydrater. Jobbigt då jag är en sån godisgris :crazy:

Gymmet - check. Marklyft och höftfällningar på programmet, gjorde tre åttor på 60 kg vilket var tungt! Men insåg sen att det är ju reps-PB så inte så konstigt att det var jobbigt. Efter det gick jag ner till 50 kg och drog det fyra gånger, superlätt. Sen tri-set: raka marklyft 40 kg + step-up med 8 kg kettlebell + höftlyft med 20 kg viktplatta. Skulle egentligen gjort hip thrust men det var en hel del folk så jag ville inte dra fram hur mycket grejer som helst, så det blev vanliga höftlyft istället men de brände bra när jag höll kvar i toppläget :up: Avslutningsvis hängande benlyft.

Dagens reflektion: inte konstigt att folk tycker det känns läskigt att ge sig in bland fria vikterna. Idag var det fullt med killar 20-30 år som pumpade musklerna, i små högljudda gäng. Ingen som var otrevlig, men det är mest känslan. Jag blir inte så påverkad själv utan kör min grej, men det kan nog skrämma iväg många. Åtminstone bort från skivstängerna och bort till konditionsmaskinerna eller medicinbollarna.

Marklyftspass med PT idag. Det var tungt! Failade näst sista lyften och började gråta lite :D sådär frustrationshyperventilationsgråt. Då sa hon att jag bara behövde göra ett lyft till - som såklart blev typ passets snyggaste.
Har även upptäckt att jag inte har någon handstyrka, speciellt inte i vänstern. Fick ha remmar i slutet för jag bara tappade stången.

Nu ska jag äta förmarinerad fläskkarré med bea och sojabönsallad!

Gaah, jag hinner knappt träna denna vecka. Påsklov, och eftersom jag är föräldraledig så är alla barnen hemma. 1 åringen vill vara nära hela tiden, 3 åringen får sina utbrott när livet känns orättvist och 12 åringen var på lan i början av veckan, men är nu hos sin pappa. Skit, för det är honom som jag brukar muta när jag vill träna hemma :angel:

Körde pass i måndags, cyklade i tisdagskväll, körde core igår, inget idag och power imorn bitti. Tränar sällan helger då de är till för familjen men får kanske göra undantag för att få in mer träning denna vecka :grin:

Dagens reflektion: inte konstigt att folk tycker det känns läskigt att ge sig in bland fria vikterna. Idag var det fullt med killar 20-30 år som pumpade musklerna, i små högljudda gäng. Ingen som var otrevlig, men det är mest känslan. Jag blir inte så påverkad själv utan kör min grej, men det kan nog skrämma iväg många. Åtminstone bort från skivstängerna och bort till konditionsmaskinerna eller medicinbollarna.

Fortsättning på din reflektion. Jag har ju nu ett tag vant mig vid att bara träna med kvinnor och utan tillgång till alltför mycket fria vikter och inte nödvändigtvis så mycket folk. Men när jag var hemma i Sverige var jag med en vän på hennes gym eftersom det verkade helt fantastiskt. Det var det också! Som en jättelekpark för vuxna! :love: Massa spännande redskap och möjligheter som jag inte har annars eller aldrig sett tidigare. Men, när jag kommit över första "wow - det här är fantastiskt-känslan" och vi började träna, så kände jag mig lite obekväm. Det var många vältränade människor och svårt att hitta sitt eget lugna hörn när vi kunde träna lite avskilt. (Eller, det fanns säkert i något av de andra rummen, men där fanns ju inte de roliga redskapen.) Och jag kände hur lätt det var att falla in i tänket: jag är inte så stark, jag passar inte in, jag har fel skor/tights/linne/frisyr/whatever och bara känna sig alldeles obekväm. Jag tror helt säkert att alla egentligen var jättegulliga och trevliga och framförallt inte brydde sig om vad jag pysslade med, men det är fasen inte helt enkelt att inte bli påverkad av folk runtomkring.

Känner igen de där grabbgängen och tyckte tidigare att det var lite jobbigt att träna precis bredvid dem. Numer blir jag mest irriterad på just såna där gäng eftersom det oftast är de som stökar ner och inte plockar undan efter sig. #tant :D

Fortsättning på din reflektion. Jag har ju nu ett tag vant mig vid att bara träna med kvinnor och utan tillgång till alltför mycket fria vikter och inte nödvändigtvis så mycket folk. Men när jag var hemma i Sverige var jag med en vän på hennes gym eftersom det verkade helt fantastiskt. Det var det också! Som en jättelekpark för vuxna! :love: Massa spännande redskap och möjligheter som jag inte har annars eller aldrig sett tidigare. Men, när jag kommit över första "wow - det här är fantastiskt-känslan" och vi började träna, så kände jag mig lite obekväm. Det var många vältränade människor och svårt att hitta sitt eget lugna hörn när vi kunde träna lite avskilt. (Eller, det fanns säkert i något av de andra rummen, men där fanns ju inte de roliga redskapen.) Och jag kände hur lätt det var att falla in i tänket: jag är inte så stark, jag passar inte in, jag har fel skor/tights/linne/frisyr/whatever och bara känna sig alldeles obekväm. Jag tror helt säkert att alla egentligen var jättegulliga och trevliga och framförallt inte brydde sig om vad jag pysslade med, men det är fasen inte helt enkelt att inte bli påverkad av folk runtomkring.

Att känna att man har rätt att och kan ta sin plats på ett gym kan vara en utmaning. Det har tagit mig ganska lång tid att bli helt bekväm. Numer bryr jag mig inte alls och det är inte alls ovanligt att det är jag och tio killar bland de fria vikterna. Kan dock inte låta bli att tycka att det är lite kul när jag och två tjejer som jag tränar med ibland ockuperar var sin powercage och förpassar karlarna till de rangligare ställningarna. :D

Gaah, jag hinner knappt träna denna vecka. Påsklov, och eftersom jag är föräldraledig så är alla barnen hemma. 1 åringen vill vara nära hela tiden, 3 åringen får sina utbrott när livet känns orättvist och 12 åringen var på lan i början av veckan, men är nu hos sin pappa. Skit, för det är honom som jag brukar muta när jag vill träna hemma :angel:

Körde pass i måndags, cyklade i tisdagskväll, körde core igår, inget idag och power imorn bitti. Tränar sällan helger då de är till för familjen men får kanske göra undantag för att få in mer träning denna vecka :grin:

Det där är ju jättemycket! Jag fattar inte hur ni med barn hinner överhuvudtaget, jag har enbart fyrbenta barn med svans och hinner ingenting. :eek:

Igår blev det två promenader på totalt 4 km, ett styrkepass och ett ridpass :) Hästen var sååå fin :love:

Idag vaknade vi till snö :confused::mad: Hade två frusna hästar i hagen som jag fick täcka. Den tredje klarar sig utan täcke. Det är vitare nu är det var på julafton :meh:

Idag ska vi äta påskmat hos mina föräldrar. Annars blir det lite pyssel och ridning och man vågar sig ut utan snösulor.

Löppass i det härliga vädret avklarat! Tyvärr gick det inte alls bra, utan min mentala styrka havererade totalt när jag hade drygt 5 minuter kvar. Jag hamnade i en seg uppförsbacke, fick håll och bara gav upp. Fyyy vad frustrerad och besviken jag är på mig själv! Jag fattar inte att det ska vara så j*vla svårt! Jag vet ju att jag skulle klara det fysiskt, i princip vem som helst med två friska ben skulle klara det fysiskt, men jag har så fruktansvärt lätt för att spänna mig och hamna i en ond cirkel av jobbiga tankar. Sjukt onödigt.

Jag försöker trösta mig själv med 43 olika ursäkter för varför det gick dåligt (trötta ben, nästan ingen frukost, höga förväntningar...) men har insett att jag nog måste försöka ta mig ut och springa lite oftare för att ta mig igenom det här på riktigt. Min tanke var ju att jag skulle springa en gång i veckan fram till loppet mest för att bygga upp lite mental styrka och vana, men jag får nog ta och öka det till två gånger nu. Minst. Styrketräningen får stå lite åt sidan fram till mitten av maj helt enkelt.

Jag försökte diskutera det hela med sambon men han är sådär jobbigt pragmatiskt lagd och fattar inte alls hur det kan vara en sån stor grej, så vi blev bara frustrerade båda två och jag blev på ännu sämre humör :o Efter en dusch och lite mat känner jag mig dock bättre, och tänker inte låta en sån här struntsak förstöra resten av min fina långhelg! Jag ska njuta, vara glad och äta hur mycket choklad jag vill i alla fall, så det så! :)

Alltså, nu är jag sur på riktigt. Sitter på jobbet, har sovit skitkasst i natt av ren ångest för att jobba idag (vi är bara tre idag och den ena är den enda kollegan jag har genuint svårt för, hen kan liksom säga till någon att hen tycker att den personen är överviktig eller tunnhårig eller nått :cautious:), telefonen gick från 60% i igårkväll till urladdad imorse så alarmet ringde inte, min bror ockuperade toaletten trots att han visste att jag skulle iväg (och han är ledig) och pappa fick släppa ut hästarna och jag bryta mot alla hastighetsgränser som finns för att hinna i tid.

Kommer till jobbet och märker att chefen ändrat mitt schema. Jag ska tydligen jobba i butiken hela dagen den dag som är min första dag på nya jobbet. På mitt schema hemma står jag som ledig. Seriöst, kan han göra så? Jag kan verkligen inte jobba i butiken den dagen, jag ska få introduktion på nya jobbet och hon som ska göra det kan bara den dagen den veckan. Jag kan omöjligt börja en vecka tidigare på grund av butiksjobbet och en vecka senare känns fruktansvärt oschysst mot nya arbetsplatsen. :confused:

Dessutom har min kollega som jag delar den här tjänsten med inte gjort det jag bad om i tisdags, så den uppgiften är fortfarande inte klar. Jag orkar inte. :banghead:

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 851
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 854
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #9