Beach 2017 del II

@Tassetass @Bexzor

Jag tränar, promenerar eller rider ofta på mina lunchraster. Vad ska jag göra den timmen annars? Jobba gratis? Slösurfa? Rulla tummarna? Åka och hämta ungarna för att sen vända hemma på gården och köra dom tillbaka till dagis?

Nej jag ser det som en förmån att kunna göra så. Då kan jag lägga den timmen på em/kvällen på att umgås med familjen istället :)

@Tassetass @Bexzor

Jag tränar, promenerar eller rider ofta på mina lunchraster. Vad ska jag göra den timmen annars? Jobba gratis? Slösurfa? Rulla tummarna? Åka och hämta ungarna för att sen vända hemma på gården och köra dom tillbaka till dagis?

Nej jag ser det som en förmån att kunna göra så. Då kan jag lägga den timmen på em/kvällen på att umgås med familjen istället :)

Ja men exakt!

Tji fick jag för att jag försökte vara en duktig människa. Gick upp en halvtimme tidigare för att hinna motionera ponny innan jobbet. 25 minuter var vi ute, men givetvis lyckades ponny trampa på en vass sten ganska omgående, men märkte det inte förrän på slutet för att vi gick på traktorväg/grässtig innan dess. Stenen satt ordentligt också, så fick inte bort den förrän vi kom tillbaka till stallet och kunde använda hovkratsen. Fattas bara en ny period med halt häst också. :arghh::cry:

Första passet med PT. Vad fan har jag gett mig in på? Hon är utbildad inom både styrkelyft och tyngdlyftning. Jag har signat upp mig en gång i veckan, i tre månader! Ett tag visste jag inte om jag skulle gråta eller kräkas.
Ugh.

Men jag vet ju att det vänder, om några pass kommer endorfinerna!

Första passet med PT. Vad fan har jag gett mig in på? Hon är utbildad inom både styrkelyft och tyngdlyftning. Jag har signat upp mig en gång i veckan, i tre månader! Ett tag visste jag inte om jag skulle gråta eller kräkas.
Ugh.

Men jag vet ju att det vänder, om några pass kommer endorfinerna!
Haha, härligt! "If it feels like you're going to die, you're doing it right. If not, try harder." är min PT:s motto, som hon tycker om att sprida vid lite sådär jobbigt valda tillfällen. Det är något smått omänskligt över henne, men jag gillar't (oftast)!

På tåget på väg hem nu efter ett måndagspass med clean & jerk på schemat :bump:
Har åkt på en riktigt tråkig hosta men känner mig ok i övrigt så kändes ok att gå på tyngdlyftningspass, inte fullt så pulshöjande som en wod.. :p
Vi körde squat clean- alltså frivända o fånga i djup knäböj och därefter split jerk, att man hoppar isär fötterna när man pressar upp stången :)
Har aldrig gjort clean&jerk innan men fick till några bra lyft på 35 kg iaf :up: hon jag delade stång med tog drygt 50 kg, stark!

Varit på tävlingsmöte och där blev det glass och kakor såklart :p Får ett sms om att vi inte har något vatten hemma....:meh: Maken har råkat borra sönder en elledning! Tur vi får hit elektriker i morgon! Jobbigt dock att hästarna har typ helt tomt på vatten så vi får hämta massa dunkar hos svärföräldrarna :rofl:

Haha, härligt! "If it feels like you're going to die, you're doing it right. If not, try harder." är min PT:s motto, som hon tycker om att sprida vid lite sådär jobbigt valda tillfällen. Det är något smått omänskligt över henne, men jag gillar't (oftast)!

Får mig onekligen att tänka på denna :D
8edc5d2f6097771e6950998d641bab39.jpg

Motionerade pålle imorse, ett bra pass! :)
Sen ett välbehövligt besök hos kiropraktorn.. OMG! Så in i h-lvete vad ont det gjorde.. axeln/skuldran är/var muskulära problem som han tryckte rätt igen.. INTE skönt, hela armen domnade bort.. :crazy: Och så ligger man där och vill dö samtidigt som man vet hur bra det blir efteråt..
Kiropraktorns ord: "Du kommer tycka om mig ungefär i övermorgon igen.." :D
Sen tryckte han lite på häcken också.. inte skönt det heller men inte lika illa som skuldran.. och fixade till rygg/nacke som vanligt..

Och så fotboll :love: innan ikväll! Idag var jag i god tid! :p Cyklade dit i halvstorm.. bra träning, de flesta övningarna var roliga, och sen lite kallt att cykla hem i shorts.. :angel: Men duschen var skön!

Varit på tävlingsmöte och där blev det glass och kakor såklart :p Får ett sms om att vi inte har något vatten hemma....:meh: Maken har råkat borra sönder en elledning! Tur vi får hit elektriker i morgon! Jobbigt dock att hästarna har typ helt tomt på vatten så vi får hämta massa dunkar hos svärföräldrarna :rofl:

Åh nej! Hoppas det löser sig snabbt, inte kul att inte ha vatten...

Sprang 3,3km igår, tog 25min så inte går det snabbt men orkar lite längre varje gång! Snart har jag min 5km:banana: enda jag kan komma på nu som kan bli ett problem är att min vänstra vrist ömmar lite. Försvinner då jag sprungit en stund.

Körde ett benpass och badade i svett efteråt. Rygg och triceps idag samt promenad med en kompis ikväll:)

Liten morgonpromenad i morse med hunden :) Sitter på kontoret i stan idag och jobbar. Vi har ju elektrikern hemma som kommer behövs bryta all ström och jag behöver uppkoppling för att kunna jobba :p Dagis stänger tidigare idag så jag åker hem tidigt och får eventuellt jobba lite ikväll om det behövs.

Annars så är promenad med dottern på hästryggen inplanerat ikväll. Hon ville rida unghästen så då tänkte jag longera min häst. Senare blir det ett styrkepass :) Ska försöka lägga oss tidigare ikväll.

Har sån träningsvärk i benen och rumpan :laugh: Att ta sig nedför trappor är ett projekt :p

Imorse var det dags för pressar. Bänkpressen gick jättebra, åttor på 30 kg var inga som helst problem. Militärpressade lite efter det, och sen tri-set med armhävningar + push press + tricepspress mot stång. Avslutningsvis en magövning (typ båten).

Jag har haft en rätt värdelös vecka såhär långt, mest bara på grund av mig och det dåliga förhållande jag skaffat mig till jobbet på senaste. Jag har hamnat i en ond spiral av mindervärdeskomplex på senaste och känner mig lite allmänt vilsen och värdelös. Hoppas på att lite extra ledigt nu till påsk hjälper!

Dagens bästa är i alla fall att jag tog mig iväg till gymmet och körde ett bra överkroppspass såhär på förmiddagen (jobbar hemifrån idag). Jag sprang till gymmet och körde sedan:

- 500 m rodd
- Supersets av militärpress, behind-the-neck press, shoulder flys och push press. 10 reps av varje, 3 rundor.
- Stående latsdrag med raka armar 3x12
- Face pulls 1x10, 3x8
- Tricep dips 3x10

Jag blev rejält trött av första övningen sett till både kondition och muskler, lyckas alltid förtränga hur pissjobbigt det är med supersets för axlarna! Men det pumpade på bra och jag lyckades pressa mig hela vägen in i mål, så jag är nöjd! Sprang hem sedan också.

Nu ska jag duscha, äta lunch och ta itu med det Mount Everest av jobb som landade på mitt bord i går morse. Det blir en lång dag...

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
108 452
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 221
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Skänkla mer?