Beach 2017 del II

Veckan rundades av med en promenad till och från stallet. Summeringen av den här veckan är en dyster läsning, en timme ridning + corepass torsdag, 75 minuter ridning + transportpromenad fram och tillbaka till stallet lördag samt en timme ridning + transportpromenad till och från stallet söndag. Men då har den här veckan varit lite speciell eftersom jag dels fick "passa mamma" tisdag när jag egentligen slutade tidigt och fick hoppa in två timmar tidigare på jobbet en dag för att en kollega skulle iväg på ett möte på morgonen. Det är lite hopplöst när man inte hinner någonting innan jobbet, för vi slutar ju aldrig när vi ska eftersom det kan droppa in kunder i sista minuten som vägrar gå ut (hände två av tre dagar jag hade stängning förra veckan, man blir lika lycklig varje gång).

Får se hur nästa vecka blir. Jag är ändå nöjd att jag fick till coreträningen.

Igår satt jag mycket i bilen, inte förrän efter middagen lyckades jag ta mig ut på en längre promenad. Idag har jag varit hjälpreda och påhejare när pålle var på Pay & Ride med sin matte, de var jätteduktiga :) Nu på eftermiddagen var jag ute och sprang en halvtimme, eller snarare 15+15 minuter eftersom pappa ringde mitt i passet så då blev det paus med 20 minuters promenad medan vi pratade :D

I fredags blev det axlar,biceps och mage. Igår ett svettigt benpass. Skakade i benen så bilen gick hackigt hem:p Idag har jag mockat och skottat undan säkert 15 kärror får och hästskit. Fåren flyttade ut så deras 'sommarstuga' behövde tömmas och halmas pånytt. Roligt med vår men ibland känns det som man mockar och mockar och mockar innan hagarna är rena O_oBra motion dock!

Avslutade veckan med ett team-pass crossfit så totalt 4 timmar cf + drygt 5 km löpning en dag denna veckan :) :up:

Dagens team-pass, 7 rundor på tid av:
7 handstand pushup
7 thruster (frontböj med skivstång+press, körde på 25 kg)
7 knees to elbow hängande i räcke
7 marklyft (körde på 50 kg)
7 burpees
7 kettlebell-swingar (24 kg)
7 pull-ups

Det var kul :D

Sammanfattning veckan som gick är en löprunda, ett hiit pass, två styrkepass och ett corepass.

Planen för veckan är:

Mån: Löpning
Tis: Styrka + promenad
Ons: Ridning + hiit + promenad
Tors: Styrka + ridning + promenad
Fre: Ridning + promenad
Lör: Ridning + promenad + ut på dans :p
Sön: Ridning + promenad + core

Får se lite hur det blir med alla ridning pga att dagis stänger tidigare i morgon, barnen har påskparad på torsdag och följer antingen med mig eller farmor hem efteråt och sen är det ju påsk med allt vad det innebär :)

Min vecka kan sammanfattas med ett styrketräningspass, sen blev jag sjuk. :p

Är fortfarande risig, blev lite matt av att gå till och från förskolan (det är väl 1,6 km tur och retur) men det känns mycket bättre än igår. Hoppas att få till åtminstone tre vettiga styrketräningspass under veckan, vilket borde gå om jag bara piggnar till inom de närmsta dagarna.

Är fortfarande risig, blev lite matt av att gå till och från förskolan (det är väl 1,6 km tur och retur) men det känns mycket bättre än igår. Hoppas att få till åtminstone tre vettiga styrketräningspass under veckan, vilket borde gå om jag bara piggnar till inom de närmsta dagarna.

Hoppas du kryar på dig snabbt :) Aldrig roligt att vara sjuk!

Håller tummarna för att du blir träningsbar snart igen!

Det ösregnar ute :arghh: Enligt yr.no ska det klarna upp innan lunch men vette fasen om jag tror på det. Jag tänker inte springa en halvmil i ösregn idag så klarnar det inte upp får det bli bandet istället så får hunden en promenad ikväll :p

Förra veckan blev det "bara" tre träningspass, varav två styrketräning och ett löpning. Den här veckan planerar jag styrketräning måndag, tisdag, torsdag och löpning fredag + söndag. Dagens pass är redan avklarad och mina ben är så skakiga :laugh: Ny period i programmet, nu är det 3x8 i huvudövningarna och de kompletterande övningarna körs i tri-set, vilket innebär tre övningar på raken utan vila :nailbiting: Fjärde övningen körs separat. Dagens pass:

Knäböj 3x8

Tri-set: Utfallsgång + sidoutfall + bulgariska utfall (3x12 på varje ben i alla tre övningar innan vila)

Korsande utfall 3x12 + excentriska tåhävningar 3x10

Fy fasen, mina stackars ben :rofl: Under tri-seten brände det så in i bängen :D

Förra veckan blev det "bara" tre träningspass, varav två styrketräning och ett löpning. Den här veckan planerar jag styrketräning måndag, tisdag, torsdag och löpning fredag + söndag. Dagens pass är redan avklarad och mina ben är så skakiga :laugh: Ny period i programmet, nu är det 3x8 i huvudövningarna och de kompletterande övningarna körs i tri-set, vilket innebär tre övningar på raken utan vila :nailbiting: Fjärde övningen körs separat. Dagens pass:

Knäböj 3x8

Tri-set: Utfallsgång + sidoutfall + bulgariska utfall (3x12 på varje ben i alla tre övningar innan vila)

Korsande utfall 3x12 + excentriska tåhävningar 3x10

Fy fasen, mina stackars ben :rofl: Under tri-seten brände det så in i bängen :D

Fy fasen det lät jobbigt :rofl:

Bra jobbat!

Fy fasen det lät jobbigt :rofl:

Bra jobbat!

Det var det också :D Men jag skrev nog lite knasigt på kompletterande övningarna, det är inte alls 3x12 på varje ben innan vila utan 12 repetitioner på varje ben i respektive övning, sen vila, och sen gör man samma sak två gånger till. Så totalt är det 3x12 på varje ben. Virrpanna här :p

Det var det också :D Men jag skrev nog lite knasigt på kompletterande övningarna, det är inte alls 3x12 på varje ben innan vila utan 12 repetitioner på varje ben i respektive övning, sen vila, och sen gör man samma sak två gånger till. Så totalt är det 3x12 på varje ben. Virrpanna här :p

Förstod att det var så du mena :D Jobbigt oavsett haha!

Om ca 4 månader sätter jag mig i skolbänken igen, godkänd tjänsteledighet för studier öppnar upp en helt ny värld. Beroende på vad jag pluggar så tänkte jag träna på lunchen ibland. Jag resonerar som så att om jag sitter i skolans kafeteria mellan 08.00 till 16.00 varje dag så bör förskolan inte ha åsikter om hur jag tillbringar min lunch.

Men fram till dess är det hårdplanering att kunna träna. Förra onsdagen arbetade sambon övertid så han kom hem vid 20, vilket jag visste så jag planerade in att det blev en vilodag. I lördags skulle han skruva bil vilket också planerades in att det blev vilodag.

Idag är åter ett lysande exempel på vår planering. Kl 16 ska jag plocka ner sonens dator och köra in den (+sonen) på LAN som öppnar 17.00. In med alla tre ungarna i bilen, möta upp sambon där han får följa med sonen till lanet för att koppla in datorn. Jag och småpojkarna får gå lätt promenad under tiden (håll tummarna för uppehåll!). När sambon är klar att åka hem så får han småpojkarna, och jag går till gymmet. Senast 17.50 måste jag hämta ut min pass-biljett till spinningen kl 18. Imorn blir det vilodag då jag får stå på jour på när sonen vill åka hem från lanet. Sen på torsdag ska vi byta bil i stan igen då min Tabata börjar kl 17 och sambon hinner inte komma hem i tid då han ska lämna arbetsbilen i stan för att få hem vår andre bil. Vi bor nämligen ca 20 min utanför stan, och närmaste buss går 1 mil bort.

Trist, men när man är så van som du är så bör det bara vara direkt på igen eller blir du deppig över utebliven träning?

Den boken väntar jag också på. Den borde komma nästa vecka. :D

Kan hända att jag redan läst ut den :angel: Jag förhandsbeställde så fort de öppnade upp den möjligheten , men det var det värt :D Otroligt grym författare som skrev boken samtidigt som hon hade en liten bebis hemma + andra saker i livet. Fattar inte hur folk kan trolla med sina knän :o:p

Om ca 4 månader sätter jag mig i skolbänken igen, godkänd tjänsteledighet för studier öppnar upp en helt ny värld. Beroende på vad jag pluggar så tänkte jag träna på lunchen ibland. Jag resonerar som så att om jag sitter i skolans kafeteria mellan 08.00 till 16.00 varje dag så bör förskolan inte ha åsikter om hur jag tillbringar min lunch.

Jag tränar ibland på lunchen, ser inte heller att förskolan skulle ha någon åsikt om det. Försöker ändå att i de flesta fall förlägga träningen på tider på dagen då maken ändå är hemma med dottern, just in case.

Trist, men när man är så van som du är så bör det bara vara direkt på igen eller blir du deppig över utebliven träning?

Jag har i regel inga problem med att komma igång igen, så för den sakens skull är det lugnt. Har inte heller bråttom med resultat så att jag missar en veckas träning är av den anledningen inte heller någon fara. Dock hör jag till den där kategorin som antingen tränar vettigt och äter vettigt eller inte tränar och då äter uselt. :angel: När jag är så pass sjuk att jag inte kan träna blir jag uttråkad, mer stressad, sover sämre och har mer tid över = jag äter mycket mer än vad jag behöver. Sen använder jag alltid benen eller cykel för att ta mig överallt så jag blir ju av med den vardagsmotionen också när jag är tillräckligt risig.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 850
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 853
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar