Ja okej ja Naproxen kan vara tuff för magen. Du kan ju kanske testa typ Panodil o se om det har någon effekt alls. Förstår verkligen att du är trött på det!!
Verkar som det Får testa det, tack för medlidande
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja okej ja Naproxen kan vara tuff för magen. Du kan ju kanske testa typ Panodil o se om det har någon effekt alls. Förstår verkligen att du är trött på det!!
Tjoho! Välkommen tillbaka!Nu ska jag dyka in i tråden för första gången i år
Jag har börjat ta tag i träningen igen, gymmet hade jag inte sett insidan på på nästan 3 månader innan förra veckan Jag har också börjat spela innebandy, 2 gånger i veckan träffas ett gäng och spelar
Det går absolut! Jag anmälde mig till ett 5 km-lopp förra året, trots att jag är värdelös på löpning och aldrig hade sprungit mer än typ 3 km förut. Loppet var i mitten av juni och jag började träna i början av april, med hjälp av C25K-appen som @Trollunge nämnde. Det gick hur bra som helst, jag trivdes jättebra med appen och har börjat använda den nu igen som träning inför ett nytt lopp i början av maj.Gött ryggpass igår med syrran. Sprang 18min på löpbandet först (sakta ökning som sagt),rygg och triceps sen 3x1min repövning som avslut. Hann precis hem till finalen i Sveriges mästerkock
Var så glad att jag orkade springa 18min i sträck att jag slog vad med syrran att jag innan sommaren är slut ska klara 5km. Har aldrig i mitt liv varit nära ens. Alltid orkat springa typ några hundra meter...gå långt jo men aldrig springa. Visst fan ska det gå?
Tjoho! Välkommen tillbaka!
Det går absolut! Jag anmälde mig till ett 5 km-lopp förra året, trots att jag är värdelös på löpning och aldrig hade sprungit mer än typ 3 km förut. Loppet var i mitten av juni och jag började träna i början av april, med hjälp av C25K-appen som @Trollunge nämnde. Det gick hur bra som helst, jag trivdes jättebra med appen och har börjat använda den nu igen som träning inför ett nytt lopp i början av maj.
Nu vet jag inte om du satsar på att kunna springa 5 km utomhus också, men gör du det så skulle jag rekommendera att någon gång prova att öka lutningen på löpbandet till typ 2.0. En PT lärde mig en gång att det tydligen representerar "riktig" mark ganska bra, eftersom att det sällan är helt platt som på ett löpband utomhus. Det har du antagligen redan tänkt på, men det kan vara bra att påminna sig själv så att man inte blir helt chockad och nerslagen ifall det går tyngre att springa ute när löpbandet känns lätt!
Gårdagens PT-pass gick strålande, det var tufft men roligt och lärorikt. Jag fick en massa hjälp med tekniken på både frontböj och assisterade pull-ups vilket kändes kul!
Avslutningen var det värre med; vi körde rodd-race och tävlade om först till 300 m. Jag vann loppet men drog på mig nya ryggsmärtor som höll mig vaken från typ 4 i morse, så såhär i efterhand önskar jag att jag tagit det lite lugnare med min känsliga rygg. Ibuprofen och värmedyna hjälper rätt okej, men blir det inte bättre så ser det ut som att jag vackert får hosta upp pengar till ett nytt besök hos sjukgymnasten.
Idag blir det vila och så mycket horisontellt läge som möjligt efter jobbet!
Gårdagens PT-pass gick strålande, det var tufft men roligt och lärorikt. Jag fick en massa hjälp med tekniken på både frontböj och assisterade pull-ups vilket kändes kul!
Avslutningen var det värre med; vi körde rodd-race och tävlade om först till 300 m. Jag vann loppet men drog på mig nya ryggsmärtor som höll mig vaken från typ 4 i morse, så såhär i efterhand önskar jag att jag tagit det lite lugnare med min känsliga rygg. Ibuprofen och värmedyna hjälper rätt okej, men blir det inte bättre så ser det ut som att jag vackert får hosta upp pengar till ett nytt besök hos sjukgymnasten.
Idag blir det vila och så mycket horisontellt läge som möjligt efter jobbet!
Jag lider med dig @zassoo! Vilken nedrans ond cirkel du har hamnat i
Nä jag hade nog som mest problem för drygt ett år sedan, men har sedan dess blivit rätt bra på att ta hand om mig och undvika saker som gör ryggen arg. Grunden till problemet är väl typ genetiskt dålig rygg (båda föräldrarna har ryggproblem) + ridolycka + dålig hållning (svankar mycket när jag sitter och står) vilket har lett till att lederna i ländryggen är väldigt svaga och lätt blir inflammerade. Detta leder i sin tur till att ryggmusklerna på den sidan krampar ihop, och på den vägen är det...Vad är det för ryggproblem du har Mineur? Kan inte minnas att jag läst något om det! Låter ju inte bra att det gör så ont att det håller dig vaken Ta det försiktigt
Det är verkligen en hopplös del av kroppen att ha problem med! Synnerligen lättretad!Usch vad tråkigt med ryggen Har också känslig rygg pga min snedhet så jag lider med dig!
Usch, krya på oss!Ja det är riktigt bajs. Har ju haft det här mer eller mindre i ett par år så jag är rätt less.
Vad jobbigt med ryggen, låter inget vidare
Nämen om vi skulle ta och få lite ont i halsen också när vi ändå är i farten? Samtidigt som jobbet är extra hektiskt och vi har middagsgäster både idag och imorgon. "En olycka kommer sällan" och allt det där... Det är nog för att jag var så mallig med hur bra jag mådde igår!
Nämen om vi skulle ta och få lite ont i halsen också när vi ändå är i farten? Samtidigt som jobbet är extra hektiskt och vi har middagsgäster både idag och imorgon. "En olycka kommer sällan" och allt det där... Det är nog för att jag var så mallig med hur bra jag mådde igår!
Du å jag! Har nåt skit i kroppen, men det vill inte riktigt bryta ut. Hade också ont i halsen imorse och känner mig allmänt slak. Förklarar varför det kändes så jävla trögt på gymmet i tisdags.
Krya på er båda två!
Ja, jag har också känt mig lite ur form rent generellt den senaste veckan. På sätt och vis är det nästan skönt att det faktiskt verkar bli något av det nu, så kan jag i alla fall ta itu med skiten och bli av med den sen! Men jag hade glömt hur värdelöst det är att ha ont i halsen alltså, jag är annars väldigt skonad från förkylningar och sjukdomar av alla de slag! *mutter och gnäll*Du å jag! Har nåt skit i kroppen, men det vill inte riktigt bryta ut. Hade också ont i halsen imorse och känner mig allmänt slak. Förklarar varför det kändes så jävla trögt på gymmet i tisdags.
Tack! Vilket elände det blev här i tråden, helt plötsligt! Men @WS6 kommer nog in och balanserar upp med ett av sina vanliga superpeppiga inlägg snart tror jag (ingen press eller så)!Krya på er båda två!