Beach 2017 del II

Nu ska jag dyka in i tråden för första gången i år :o
Jag har börjat ta tag i träningen igen, gymmet hade jag inte sett insidan på på nästan 3 månader innan förra veckan:eek: Jag har också börjat spela innebandy, 2 gånger i veckan träffas ett gäng och spelar:D
Tjoho! Välkommen tillbaka!

Gött ryggpass igår med syrran. Sprang 18min på löpbandet först (sakta ökning som sagt),rygg och triceps sen 3x1min repövning som avslut. Hann precis hem till finalen i Sveriges mästerkock:D

Var så glad att jag orkade springa 18min i sträck att jag slog vad med syrran att jag innan sommaren är slut ska klara 5km. Har aldrig i mitt liv varit nära ens. Alltid orkat springa typ några hundra meter...gå långt jo men aldrig springa. Visst fan ska det gå?:banana:
Det går absolut! Jag anmälde mig till ett 5 km-lopp förra året, trots att jag är värdelös på löpning och aldrig hade sprungit mer än typ 3 km förut. Loppet var i mitten av juni och jag började träna i början av april, med hjälp av C25K-appen som @Trollunge nämnde. Det gick hur bra som helst, jag trivdes jättebra med appen och har börjat använda den nu igen som träning inför ett nytt lopp i början av maj.

Nu vet jag inte om du satsar på att kunna springa 5 km utomhus också, men gör du det så skulle jag rekommendera att någon gång prova att öka lutningen på löpbandet till typ 2.0. En PT lärde mig en gång att det tydligen representerar "riktig" mark ganska bra, eftersom att det sällan är helt platt som på ett löpband utomhus. Det har du antagligen redan tänkt på, men det kan vara bra att påminna sig själv så att man inte blir helt chockad och nerslagen ifall det går tyngre att springa ute när löpbandet känns lätt! :)

Såå himla fint väder ute, sol och fågelkvitter och vårkänsla så jag blev riktigt sugen på att sticka ut och jogga en runda. Sagt och gjort; 5,42 km på 36:33! Relativt platt runda för att vara här men med ett par-tre riktigt tunga backar där jag går i lite rask takt. I övrigt joggade jag nästan hela tiden och förra gången tog rundan mig 40:04 så 3,5 minut snabbare idag än för typ 3-4 veckor sedan :up:
Nu ska jag yoga/stretcha ordentligt sen dusch->lunch->jobb :)

Gårdagens PT-pass gick strålande, det var tufft men roligt och lärorikt. Jag fick en massa hjälp med tekniken på både frontböj och assisterade pull-ups vilket kändes kul!

Avslutningen var det värre med; vi körde rodd-race och tävlade om först till 300 m. Jag vann loppet men drog på mig nya ryggsmärtor som höll mig vaken från typ 4 i morse, så såhär i efterhand önskar jag att jag tagit det lite lugnare med min känsliga rygg. Ibuprofen och värmedyna hjälper rätt okej, men blir det inte bättre så ser det ut som att jag vackert får hosta upp pengar till ett nytt besök hos sjukgymnasten. :down:

Idag blir det vila och så mycket horisontellt läge som möjligt efter jobbet!

Tjoho! Välkommen tillbaka!

Det går absolut! Jag anmälde mig till ett 5 km-lopp förra året, trots att jag är värdelös på löpning och aldrig hade sprungit mer än typ 3 km förut. Loppet var i mitten av juni och jag började träna i början av april, med hjälp av C25K-appen som @Trollunge nämnde. Det gick hur bra som helst, jag trivdes jättebra med appen och har börjat använda den nu igen som träning inför ett nytt lopp i början av maj.

Nu vet jag inte om du satsar på att kunna springa 5 km utomhus också, men gör du det så skulle jag rekommendera att någon gång prova att öka lutningen på löpbandet till typ 2.0. En PT lärde mig en gång att det tydligen representerar "riktig" mark ganska bra, eftersom att det sällan är helt platt som på ett löpband utomhus. Det har du antagligen redan tänkt på, men det kan vara bra att påminna sig själv så att man inte blir helt chockad och nerslagen ifall det går tyngre att springa ute när löpbandet känns lätt! :)

Ja det är viss skillnad att springa på bandet mot ute :p Grusvägarna här hemma är mycket upp och ner så man får verkligen känna på när man springer ute. Stor skillnad mot bandet :)

Gårdagens PT-pass gick strålande, det var tufft men roligt och lärorikt. Jag fick en massa hjälp med tekniken på både frontböj och assisterade pull-ups vilket kändes kul!

Avslutningen var det värre med; vi körde rodd-race och tävlade om först till 300 m. Jag vann loppet men drog på mig nya ryggsmärtor som höll mig vaken från typ 4 i morse, så såhär i efterhand önskar jag att jag tagit det lite lugnare med min känsliga rygg. Ibuprofen och värmedyna hjälper rätt okej, men blir det inte bättre så ser det ut som att jag vackert får hosta upp pengar till ett nytt besök hos sjukgymnasten. :down:

Vad är det för ryggproblem du har Mineur? Kan inte minnas att jag läst något om det! Låter ju inte bra att det gör så ont att det håller dig vaken :eek: Ta det försiktigt <3

Usch vad tråkigt med ryggen :down: Har också känslig rygg pga min snedhet så jag lider med dig!

Vad är det för ryggproblem du har Mineur? Kan inte minnas att jag läst något om det! Låter ju inte bra att det gör så ont att det håller dig vaken :eek: Ta det försiktigt <3
Nä jag hade nog som mest problem för drygt ett år sedan, men har sedan dess blivit rätt bra på att ta hand om mig och undvika saker som gör ryggen arg. Grunden till problemet är väl typ genetiskt dålig rygg (båda föräldrarna har ryggproblem) + ridolycka + dålig hållning (svankar mycket när jag sitter och står) vilket har lett till att lederna i ländryggen är väldigt svaga och lätt blir inflammerade. Detta leder i sin tur till att ryggmusklerna på den sidan krampar ihop, och på den vägen är det...

Det går bra så länge jag inte sitter still för länge, försöker lyfta tunga saker från marken (jag gör t.ex. inga tunga marklyft längre) eller står/går böjd för länge (för dammsugning eller hovkratsning till exempel :p). Typ. Men ibland gör jag något ogenomtänkt, typ drar hastigt och tungt i en roddmaskin, eller en burpee utan att vara uppvärmd, och då drar jag lätt till något. Är det riktigt illa så är det bara en djupgående massage från sjukgymnasten som hjälper, men annars har jag en massa övningar och tips som brukar hjälpa. Håller tummarna för att det är den skonligare varianten den här gången! :)

Usch vad tråkigt med ryggen :down: Har också känslig rygg pga min snedhet så jag lider med dig!
Det är verkligen en hopplös del av kroppen att ha problem med! Synnerligen lättretad!
Ja det är riktigt bajs. Har ju haft det här mer eller mindre i ett par år så jag är rätt less.

Vad jobbigt med ryggen, låter inget vidare :(
Usch, krya på oss!

En mycket efterlängtad ledig dag idag. Den här veckan har blivit lite upphackad med ridningen, har egentligen som mål att röra på henne minst fyra men helst fem eller sex pass i veckan (då kan ett eller två vara kortare promenader också), men den här veckan kommer inte nå upp till det. Det har kommit in folk precis innan vi ska stänga på jobbet både måndag och onsdag och sen går de aldrig ut. Lägg till att vi har en hel del jobb kvar då som vi måste göra innan vi kan gå hem men inte kan börja med förrän alla kunder är ute, och så vägarbete på vägen hem som också sinkar. Och äta måste jag ju tyvärr också göra innan jag kan åka till stallet. I somras gick det ändå bra att kombinera (då hade jag ungefär samma avstånd till betet som jag har till jobbet nu, men jobbade hemma på orten där jag och hästarna bor), men det blir fortfarande mörkt lite för tidigt om kvällarna för att kunna utnyttja det. Imorgon jobbar jag det där mördarpasset mellan åtta och halv sju, så då inser jag redan nu att det inte kommer bli något.

Men idag blev det en timme ridning i underbart vårväder i alla fall. Körde igenom veckans corepass efter stallet, så är det klart. :up:

Mer uppdatering. Har fått muskelavslappnande medicin som jag ska ta innan jag ska sova, förhoppningsvis kan det hjälpa käkmusklerna att slappna av under natten. Har också fått övningar för rörlighetsträning av käkmusklerna. Mjuk bettskena för underkäken är på g. Ska också jobba för att hålla bra rutiner och stressa ner, jag påstår som vanligt att jag inte är stressad medan en kompis idag försiktigt påpekade att jag har ju de senaste två månaderna pratat jättemycket om hur mycket jag måste resa och hur jobbigt det är att inte kunna påverka själv hur vi gör saker och ting i projektet och... ja, ni hör ju :p

En lugn kväll känns i alla fall inte mer än rätt.

Ingen träning för mig idag. Livet hände, typ.
Imorgon ska jag springa. Vill komma tillbaka till känslan då jag tycker att det är kul, och inte bara ett måste...

Nämen om vi skulle ta och få lite ont i halsen också när vi ändå är i farten? Samtidigt som jobbet är extra hektiskt och vi har middagsgäster både idag och imorgon. "En olycka kommer sällan" och allt det där... Det är nog för att jag var så mallig med hur bra jag mådde igår! :grin::p

Nämen om vi skulle ta och få lite ont i halsen också när vi ändå är i farten? Samtidigt som jobbet är extra hektiskt och vi har middagsgäster både idag och imorgon. "En olycka kommer sällan" och allt det där... Det är nog för att jag var så mallig med hur bra jag mådde igår! :grin::p

Du å jag! Har nåt skit i kroppen, men det vill inte riktigt bryta ut. Hade också ont i halsen imorse och känner mig allmänt slak. Förklarar varför det kändes så jävla trögt på gymmet i tisdags.

Du å jag! Har nåt skit i kroppen, men det vill inte riktigt bryta ut. Hade också ont i halsen imorse och känner mig allmänt slak. Förklarar varför det kändes så jävla trögt på gymmet i tisdags.

Krya på er båda två!

Ja, jag har också känt mig lite ur form rent generellt den senaste veckan. På sätt och vis är det nästan skönt att det faktiskt verkar bli något av det nu, så kan jag i alla fall ta itu med skiten och bli av med den sen! Men jag hade glömt hur värdelöst det är att ha ont i halsen alltså, jag är annars väldigt skonad från förkylningar och sjukdomar av alla de slag! *mutter och gnäll*
Krya på er båda två!
Tack! Vilket elände det blev här i tråden, helt plötsligt! Men @WS6 kommer nog in och balanserar upp med ett av sina vanliga superpeppiga inlägg snart tror jag (ingen press eller så)! :D

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 850
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 853
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar