Beach 2017 del II

Var trött och oinspirerad på gymmet idag. Började med lite knäböj men det fanns liksom inget där. Slutade med 3 * 6 på 60 kg. Sen lattjade jag och en kompis med frivändning och strikt press. 5 * 5 på 30 kg blev det där. Avslutade med lite utfall, sittande rodd och latsdrag. Med andra ord fortsätter jag med mina röriga, ostrukturerade pass, men tydligen är det så det får vara just nu.

Jag älskar unghästar :love: Så himla roligt att vilan är slut för min nu och vi är på G igen. Var ute på honom nu på lunchen och enda kravet jag har på honom nu i början är att skritta på i bra tempo för att träna upp sig och bygga en bra grund för en taktfast skritt oavsett tempo. Han grisepassar gärna ;) Vill han springa så får han det men jag ber honom inte. Men oj vilken fart han fått i galoppen efter vilan och han håller den längre och längre sträckor på eget initiativ :D Fixade hö och vatten så det går smidigt ikväll att slänga till hö när ungarna somnat.

Har förberett lite vad jag ska göra på träningen i em/kväll. Tanken är att låta barnen vara med så kanske jag behöver jobba lite efter dom somnat. Förlorar lite arbetstid när jag är ensam med allt eftersom maken oftast hämtar. Skönt att kunna ta igen det kvällstid om det behövs :)

Jag kom hem vid 22 igår kväll och valde att inte åka iväg och jobba utan istället sova ut ordentligt. Oh the joy of fria arbetstider :D Men det var verkligen helt rätt, jag sov i över 10 timmar och kände mig SÅ mycket bättre när jag vaknade :bow: Har ju mått rätt kasst hela helgen egentligen, med mina stressutlösta käksmärtor. Har varit "ledig" i fyra dagar men inte ledig på riktigt, förutom korta små pauser. Min gamla farmor har fått alzheimer och det är liksom ständigt på helspänn. Jag jobbar lite smått hemifrån idag istället och kör igång kontorsarbetet imorgon igen. Mjuk lugn yoga och skogspromenad blir dagens rörelse, hoppas på marklyft på gymmet imorgon om kroppen är med mig.

Jag kom hem vid 22 igår kväll och valde att inte åka iväg och jobba utan istället sova ut ordentligt. Oh the joy of fria arbetstider :D Men det var verkligen helt rätt, jag sov i över 10 timmar och kände mig SÅ mycket bättre när jag vaknade :bow: Har ju mått rätt kasst hela helgen egentligen, med mina stressutlösta käksmärtor. Har varit "ledig" i fyra dagar men inte ledig på riktigt, förutom korta små pauser. Min gamla farmor har fått alzheimer och det är liksom ständigt på helspänn. Jag jobbar lite smått hemifrån idag istället och kör igång kontorsarbetet imorgon igen. Mjuk lugn yoga och skogspromenad blir dagens rörelse, hoppas på marklyft på gymmet imorgon om kroppen är med mig.

Skönt att du känner dig bättre! Sömn är viktigt :)

Åh, så tråkigt att höra om din farmor! Men vad fint att ni kunde åka upp och hälsa på henne sådär även om det blev jobbigt, det tror jag uppskattas mer än ni kan tänka er! För övrigt skriver jag under på det där med fria arbetstider, jag tror att det gör underverk för hälsan om man använder det på rätt sätt! Passa på att utnyttja det så mycket du bara kan :)

Jag har en sådan där dag då jag bara känner mig allmänt omotiverad till det mesta, men jag tror faktiskt att det kan ha att göra med att jag inte tränat på ovanligt många dagar. Lägg till lite PMS och dålig sömn på det så har vi lösningen till gåtan! Därför ska jag ge mig den på att få ut kroppen på en löptur efter jobbet, trots att det enda knoppen vill är att begrava mig i soffan med Netflix och ett berg choklad. I can do it! :banana:

Körde igång med ett lättare pass på gymmet igår morse efter jobb, inte varit där (gymmet) på 2 veckor pga den förbannade förkylningen så det var skönt! Lite lätt träningsvärk i axlarna idag.. :p
Pålle hade besök av tandläkaren + vaccinerades igår så vi tar det piano ett par dagar, vi var ute och skrittade en timme i det härliga morgonvädret imorse! Härliga vår och härliga pålle! :love:

Ikväll är det sista fotbollsträningen på konstgräs och redan imorn drar träningarna på naturgräs igång!
Jag har frivecka så kan vara med på båda träningarna! :D Ska se om jag vågar mig ut i löpspåret någon dag denna veckan också, är förbannat rädd att benhinnorna ska börja bråka igen.. och av den anledningen skippar jag både vårruset och springtime nu i vår och satsar enbart på mitt årliga terränglopp i augusti.. :)

Blev ingen ridning varken igår eller idag. Kom in en kund två minuter innan stängning igår som vägrade gå ut. Hen gick helt lugnt runt i hela butiken medan vi låste, släckte och började räkna ihop kassan (har två, varav en inte används men ändå måste räknas varje dag), inte en chans att människan fattade piken. Underbara butiksjobb... Jag var mer än en halvtimme försenad när vi väl kom därifrån, hade varken ätit eller mockat så ridningen prioriterades bort.

Idag slutade jag redan vid ett. Helt perfekt egentligen. Men eftersom min mamma bröt benet för några veckor sen och numera klarar sig själv till toaletten men absolut inte mer så har jag fått vara hemma som stöd istället. I vanliga fall brukar det funka ganska bra eftersom jag jobbar som jag gör och min syster jobbar i hemtjänsten, och skulle det krisa brukar mormor kunna ställa upp. Men den här veckan är vi båda två enbart lediga torsdag, mormor fick ta igår och lär få ta morgondagen också, och på fredag får pappa stanna hemma. Men ja, idag är jag strandad här hemma. Tur att det är dåligt väder. :angel:

Åh, så tråkigt att höra om din farmor! Men vad fint att ni kunde åka upp och hälsa på henne sådär även om det blev jobbigt, det tror jag uppskattas mer än ni kan tänka er! För övrigt skriver jag under på det där med fria arbetstider, jag tror att det gör underverk för hälsan om man använder det på rätt sätt! Passa på att utnyttja det så mycket du bara kan :)

Ja det är en jäkla skitsjukdom. Vi har ingen jättenära relation men det är ju ändå en person som varit närvarande hela mitt liv och som nu inte är som hon har varit. Men det kändes bra att umgås ordentligt med henne medan hon fortfarande är någorlunda klar.

Jag utnyttjar arbetstiderna lite för mycket ibland :o Jobbar inte direkt 40 timmar i veckan... Men å andra sidan är jag ganska effektiv när jag väl jobbar. Kommer behöva lägga på ett kol lite mer framöver men med de långa ljusa dagarna känns det lättare :)

Jag har en sådan där dag då jag bara känner mig allmänt omotiverad till det mesta, men jag tror faktiskt att det kan ha att göra med att jag inte tränat på ovanligt många dagar. Lägg till lite PMS och dålig sömn på det så har vi lösningen till gåtan! Därför ska jag ge mig den på att få ut kroppen på en löptur efter jobbet, trots att det enda knoppen vill är att begrava mig i soffan med Netflix och ett berg choklad. I can do it! :banana:

Låter helt rimligt att du är lite otaggad :p Men lite endorfiner är aldrig fel, netflix och choklad finns kvar efteråt om du så vill :D

@Kiwifrukt Stackars din mamma, tur att hon har hjälp från er! Hoppas hon snart är på fötter igen :)

Hon är ändå ganska okej, hon har inte ont alls (när jag bröt benet 2007 hade jag apont i flera månader), men så klart är det tråkigt att vara helt strandad här hemma och inte komma någonstans. Vi är ju många i alla fall som kan hjälpas åt, och eftersom vi är två som jobbar helger så är vi ju ändå hemma lite på vardagar.

Jag utnyttjar arbetstiderna lite för mycket ibland :o Jobbar inte direkt 40 timmar i veckan... Men å andra sidan är jag ganska effektiv när jag väl jobbar. Kommer behöva lägga på ett kol lite mer framöver men med de långa ljusa dagarna känns det lättare :)
Jag är exakt likadan! Jobbar inte heller några 40 timmar aktivt varje vecka, men jag gör det som förväntas av mig (och oftast lite till) och jag gör det bra! :)

PUH, hemma och äter kvällsmat efter brutal "team-wod" på gymet. Detta dessutom efter stressig och intensiv dag på jobbet där jag jobbade över 2 h och endast drack 1/2 kopp kaffe från lunch kl 12 till att passet började klockan 19 :cautious:

Nåväl! Så här såg det ut:

AMRAP på 20 min nr 1:
10 frivändningar (jag körde på 30 kg)
1 wall walk (
)
20 burpees
2 wall walk
30 cal rodd
3 wall walk
repeat...

5 min vila

Därefter AMRAP 20 min nr 2:
10 hantel-thruster (knäböj + press)
20 hantelrodd (stå i armhävningsposition o ro med varannan arm)
30 dumbbell box step-over
repeat..

Så iom "team"-wod så var man ett lag om två som tillsammans ska göra ovanstående. Så man delar upp ex frivändningarna och kör 5 var eller hur man nu vill göra. Kom ju dit själv och fick köra tillsammans med en sjukt vältränad kille :laugh: Men han var jättesnäll och vi fick till det riktigt bra tycker jag. Första AMRAPen var jobbigast för mig för han var så jäkla snabb med allt men i den andra blev det lite mer jämt för där tog han sjukt tunga vikter. Typ rodden i den första så tog det mig typ 3 drag att få 1 cal när jag började bli trött medans han tog 1 cal på 1 drag.. :p

Nu har jag ätit klart och ska soova :love::love:

PUH, hemma och äter kvällsmat efter brutal "team-wod" på gymet. Detta dessutom efter stressig och intensiv dag på jobbet där jag jobbade över 2 h och endast drack 1/2 kopp kaffe från lunch kl 12 till att passet började klockan 19 :cautious:

AMRAP på 20 min nr 1:
1 wall walk (
)
20 burpees
2 wall walk
30 cal rodd
3 wall walk
repeat...

5 min vila

repeat..

Så iom "team"-wod så var man ett lag om två som tillsammans ska göra ovanstående. Så man delar upp ex frivändningarna och kör 5 var eller hur man nu vill göra. Kom ju dit själv och fick köra tillsammans med en sjukt vältränad kille :laugh: Men han var jättesnäll och vi fick till det riktigt bra tycker jag. Första AMRAPen var jobbigast för mig för han var så jäkla snabb med allt men i den andra blev det lite mer jämt för där tog han sjukt tunga vikter. Typ rodden i den första så tog det mig typ 3 drag att få 1 cal när jag började bli trött medans han tog 1 cal på 1 drag.. :p

Aaah vad jobbigt det där lät! Men grymt, bra jobbat! Kul att alla kan köra ihop oavsett vilken form man är i, då förstår jag att det blir bra stämning! :)

Jag fick till ett riktigt bra löppass efter jobbet! Det borde verkligen inte ha gått bra med tanke på vilket uselt humör jag var på när jag gav mig ut, hur lite motivation jag hade och hur jäkla mycket det blåste - men ibland tror jag att det kanske är just då som det går lite extra bra. Kroppen sätter liksom in lite extra resurser för att ta sig igenom, eller något... Nåja, det var skönt att komma ut i alla fall och humöret var tio gånger bättre när jag kom tillbaka in! Det tyckte nog att min sambo var skönt... :angel: :D

AMRAP på 20 min nr 1:
1 wall walk (
)
20 burpees
2 wall walk
30 cal rodd
3 wall walk
repeat...

5 min vila

repeat..

Haha, fy fan. Det låter fruktansvärt. Och fantastiskt! :D

Min tränare som jag tränade för igår har kört massor av crossfit, så hennes pass faller mig i smaken. Igår var jag själv, så jag fick slita ensam. Helt sjukt jobbigt :p

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 849
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 853
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar