Styrkelyftspass med fokus på marklyft igår på gymet
Ganska trött i rygg/baksida lår idag får jag säga. Körde två olika arbetsset efter uppvärmningen, först 10x3 med fokus på snabba lyft, vikt på runt 50% av 1RM. Försöka dra upp stången så snabbt som möjligt med bra teknik och inte låta den "fastna" någonstans. Mycket tryck i benen.
Efter detta skulle man lägga på till 70-85% av 1RM och sen körde vi stopplyft så 2 sek paus direkt då stången precis lyft av marken, 2 sek paus precis nedanför knäna och sen explosivt upp sista biten. 2 stycken rep och sen ett tredje vanligt lyft ganska direkt efter. Gjorde detta x 6.
Sista 10 min kunde man prova att lasta på lite och köra några ettor runt max. Lyckades dra upp en ganska snygg 65:a så nytt PB för mig
Provade sedan 70 kg med och fick upp den men den var så ful så det inte räknades enligt tränaren
Haha, får ta 70 kg nästa gång
För övrigt har jag nu cirka 10 blåmärken på kroppen efter denna veckan i boxen; snatch i måndags, team-wod med bla frivändningar och en hel del jobb med hantlar/kettlebell i tisdags och marklyft igår. Blåmärken på båda knäna, smalbenen, ena nyckelbenet, låret, axeln och underarmen
Jag får blåmärken riktigt lätt, undrar hur jag hade sett ut om jag hade hållt på med någon kampsport
Idag tänkte jag ta det lugnt iaf och bara köra lite yoga innan jobb ikväll! Imorgon blir det helt vila för får gäster direkt efter jobbet. Hoppas kunna träna på lördag men kan hända att jag kommer vara lite bakis + vi får andra gäster på lördagen så beror på hur tidigt de kommer