Beach 2017 del II

Krya på er alla ni som inte känner er på topp!

Själv kändes kvällens pass riktigt bra! Körde en jobbig axelövning sen fick ryggen, magen och rumpan jobba :)

Härlig morgonpromenad med hunden i morse! Fint väder idag så det finns risk för en lunchpromenad också :) Ingen ridning och ingen träning idag utan det är vila förutom promenad.

Jag vet inte om det var placebo eller om medicinen faktiskt hjälpte men jag vaknade i morse och kände mig mycket bättre :) Så nu fortsätter jag med magmedicin på morgonen, muskelavslappnande medicin på kvällen och rörelseträning för käkmusklerna 2-3 gånger per dag. Känner nu att jag har lite ont fortfarande men det är inte så konstigt med tanke på hur himla ont jag hade igår.

Var i alla fall på gymmet i morse vilket var jätteskönt! (Ingen fara med medicinen, jag har kollat) Chinsen gick jättebra, på tredje eller fjärde setet (kommer inte ihåg) lyckades jag dra mig upp med det tunnare gummibandet! :banana: Så det händer lite grejer. Gjorde även superset med hip thrust + shoulder flyes och hängande benlyft + farmer's walk. Och så lite dropset bicepscurls, det är ju ändå fredag ;) Lite tåhävningar också för löpningen. Nu är period 3 klar på styrkeprogrammet, nästa vecka får jag börja period 4. Jag tror att det blir 3x8 på huvudövningarna då, har kört 4x5 den här perioden.

Känslan när man får börja en timme senare (alltså alla gjorde det, inte bara jag), underbart. :D
Inte för att det spelar någon roll för jag måste fortfarande göra allt stalljobb ikväll, men att slippa tio timmar på raken gjorde hela min dag.

Känslan när man får börja en timme senare (alltså alla gjorde det, inte bara jag), underbart. :D
Inte för att det spelar någon roll för jag måste fortfarande göra allt stalljobb ikväll, men att slippa tio timmar på raken gjorde hela min dag.

En timme mindre gör jättestor skillnad ju! :D

Nu är jag halvt sängliggande. Alla leder i kroppen gör ont, febern är där men tack och lov ganska låg och bihålorna spänner. Har lämnat avkomman hos svärföräldrarna för lekdag med kusinen, så jag kan med gott samvete ligga på soffan och sträcktitta på Bones.

Hoppas att skiten går över snabbt, för jag har redan varit rejält påverkad i fyra dagar och inte kunnat träna sen i tisdags. Trodde fan jag skulle dö när jag cyklade till och från campus igår, och det är fyra platta kilometer enkel väg...

Morgonridning 75 minuter, check. Duktiga, duktiga ponny som numera faktiskt går att stanna i vägkanten och sitta kvar på om vi får möte med vanliga bilar (tyngre trafik skulle jag gissa på att hon fortfarande skulle reagera på, och mopeder är av förklarliga skäl fruktansvärt otäcka, det kommer hon nog alltid tycka), idag kunde vi till och med passera precis bredvid en vedklyv som var igång utan att jag behövde sitta av. :up:

Mindre kul att pappa och jag bytte bil igår eftersom han var ledig från jobbet och inte behövde sin (mammas är ju alltid hemma nu när hon inte jobbar), vi har vägarbete på vägen till jobbet med hemska köer och min gamla trotjänare fixar inte det. Jag trodde ju att om han skulle behöva ta sig någonstans skulle han ta mammas bil. Han tog min till affären, och lyckades bryta av nyckeln. :banghead:

Pålle hoppade sin första stock idag! :love: Med mig i dressyrsadeln.. skulle ju bara ut och jobba sidvärts och avsaktningar på grus-/gräsvägarna idag.. :p
Annars lugnt, har ganska ont i min trasiga axel idag, tur att det är kiropraktorn på måndag! Positivt är ändå att det är ganska sällan jag faktiskt har problem med just axeln, mest nacken som brukar bråka..
Kick off med laget ikväll, käk + bowling.. se hur axeln mår imorn, såklart är det "bowlingspelaraxeln" som gör ont.. :angel: seriepremiär om drygt en vecka! :D

Trevlig lördag alla!
Woop woop!

Vilken träningsvecka det blev :o:p

Måndag: Promenad med hög lutning, styrketräning + yoga
Tisdag: vilodag, men vi gick runt i skogen med en fikakorg och letade dinosaurier på sonens begäran.
Onsdag : 20 min core + lyfta in en stor studsmatta i trädgården då den försökt rymma över staketet när det blåste här. (Ihop med sambon)
Torsdag: Power walk + promenad med hög lutning+ POWER.
Fredag: Vilodag med enorm träningsvärk. Att lyfta 13 kg barn var att lyfta 1 ton. Tog fika med syster på Åsle Tå*, och spanade på gamla hus. En härlig promenad i solen.
Lördag: Ensam med barnen på fm vilket innebar städ samt koll på hur mycket skada studsmattan tagit. En del lyft på den tillsammans med lite folk. Sen sågade jag ur träbitar som spikades fast på min lastpall som ska bli blompall. Trädde på plasten på växthuset efter mycket svordomar då den sprack på flera ställen. Sen kom det mer svordomar då den flög iväg och jag fick springa över halva baksidan för att få tag på den. Hämtade tunga sten och la på rören i botten. Vände ryggen till då jag hörde missljud i babywatchern och när jag vänder mig för att se på växthuset så har det blåst iväg igen. Blev trött och bar hela spektaklet till maskinhallen. Nu har jag sån träningsvärk att jag ska krypa ner i soffan med Häxan - Camilla Läckbergs senaste bok som hämtades ut igår :love:
Söndag - Vi åker till Borås Djurpark om vädret tillåter.

*Åsle Tå - http://www.asleta.se/se/

Vilken träningsvecka det blev :o:p

Måndag: Promenad med hög lutning, styrketräning + yoga
Tisdag: vilodag, men vi gick runt i skogen med en fikakorg och letade dinosaurier på sonens begäran.
Onsdag : 20 min core + lyfta in en stor studsmatta i trädgården då den försökt rymma över staketet när det blåste här. (Ihop med sambon)
Torsdag: Power walk + promenad med hög lutning+ POWER.
Fredag: Vilodag med enorm träningsvärk. Att lyfta 13 kg barn var att lyfta 1 ton. Tog fika med syster på Åsle Tå*, och spanade på gamla hus. En härlig promenad i solen.
Lördag: Ensam med barnen på fm vilket innebar städ samt koll på hur mycket skada studsmattan tagit. En del lyft på den tillsammans med lite folk. Sen sågade jag ur träbitar som spikades fast på min lastpall som ska bli blompall. Trädde på plasten på växthuset efter mycket svordomar då den sprack på flera ställen. Sen kom det mer svordomar då den flög iväg och jag fick springa över halva baksidan för att få tag på den. Hämtade tunga sten och la på rören i botten. Vände ryggen till då jag hörde missljud i babywatchern och när jag vänder mig för att se på växthuset så har det blåst iväg igen. Blev trött och bar hela spektaklet till maskinhallen. Nu har jag sån träningsvärk att jag ska krypa ner i soffan med Häxan - Camilla Läckbergs senaste bok som hämtades ut igår :love:
Söndag - Vi åker till Borås Djurpark om vädret tillåter.

*Åsle Tå - http://www.asleta.se/se/

Den boken väntar jag också på. Den borde komma nästa vecka. :D

Mysig dag med barnen idag :love: Grejat ute och lekt en hel del. Fick även till en skrittur i skogen med maken och kompisen :) Nu väntar vi på att ungarna ska somna så vi kan slänga oss i soffan och äta chokladbollar :D

I morgon tidigt väntar ridlektion! :)

En timme ridning idag på morgonen. Sen kom grannens barnbarn in och red lite på lilleman. Hade varit jätteskönt om det funkar så hon kan göra det lite ibland, de bor ju så nära och hennes mamma har haft häst hela sitt liv (och var dessutom väldigt engagerad och hade sunt tänk, en del föräldrar ser stallet som något dagis där de bara kan dumpa ungarna :cautious:), så att han också får vara med lite. E som ridit honom innan är duktig och det är så klart kanon för mig när hon rider eftersom vi kan rida tillsammans utan att jag behöver passa henne, utan kan koncentrera mig på min egen häst. Men hon bor i stan och har tusen andra grejer för sig, så att få någon på hemmaplan som kan pyssla och rida lite med honom vore guld.

Jag har återigen bevisat för mig själv hur grym min kropp är på att göra sig av med förkylningar, och redan i går eftermiddag kände jag mig i princip återställd. Jag har tagit det mycket lugnt de senaste dagarna, och ätit mycket glass :o

Det var av flera anledningar lockande att träna lite idag, men eftersom att jag fortfarande har lite känningar i bröstet och halsen bestämde jag mig för att det är bättre att vänta en dag för mycket än en dag för lite. Planen för veckan är som följer:

Måndag: 6 km transportpromenad, styrketräning med fokus överkropp.
Tisdag: 6 km transportpromenad, annars vila.
Onsdag: 6 km transportpromenad, PT-pass Ladies Lifting
Torsdag: 6 km transportpromenad, annars vila.
Fredag: Löpning.
Lördag: Förhoppningsvis bergsvandring, om vädret tillåter. Annars vila.
Söndag: Spinning eller HIIT-pass på gymmet.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 850
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 853
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar