Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ihopräkning mars - 15 träningsdagar (om jag räknar med när jag skottade snö på gården). Helt okej när månaden kändes som skit gällande träning.
Förövrigt rullar livet på, egenremiss för bukplastik är skickad till Sahlgrenska och tid för konsultation på privat klinik är bokad. Jag går inte ner i vikt, står på stadiga 70 kg fast min målvikt är 62. Har vägt 62 kg de senaste 10 åren ungefär men icke, nu säger kroppen 70 kg. Iofs "bara" 8 gravkilon kvar av drygt 30-35. . Så visst är min kropp värd beröm för sitt slit men den vill dessutom inte träna bort magen. Så just nu är jag en aning deppig för det känns meningslöst med det mesta, lagom kul att se höggravid ut hela tiden.
Jag bygger muskler nästan överallt utom just magen, den vägrar trots varierande träning.
Jaja, slut på suck inlägg - imorgon blir det spinning! Ikväll blir det core och yoga när barnen sover. Sambon ska fortsätta gräva hål för gungställning så jag blir själv framför tv ; träning är bästa sällskapet då en lördagkväll
Du har ju varit öppen nog att visa bilder på din gravidmage och jag förstår att magmusklerna har svårt att hämta sig. Känner du att du har kontakt med magmusklerna eller är de liksom bortkopplade fortfarande? Jag hade ju inte nära på lika mycket mage som du men jisses vad jag fick kämpa för att hitta de stackars magmusklerna igen...
Beroende på övning så känner jag dem men inte tillräckligt för att de ska vilja dra ihop sig. Jag funderar på om de ens finns där nånstans Jag kämpar mycket med min hållning och spänna magen när jag tränar men märker ändå inget resultat där.
Har du provat "min" övning som jag har beskrivit tidigare, som jag fick av min PT just för att hitta magmusklerna? Inte för att den är någon mirakelövning, men den hjälpte mig när jag inte kom vidare.
Nej, jag har inte provat den. Kör en del rumplyft/revered situps - är nog en variant på din övning om jag minns rätt övning ? Man ligger på rygg, och lyfter upp rumpan + ben upp i luften och ska försöka gå sakta ner med rumpan medan benen fortfarande är rakt upp.
Utmanade en kompis att prova lyfta 70 kg i mark. Hon klarade det och kontrade med att utmana mig att dra upp 100 kg. BOOM!