Beach 2017 del II

Löpning inplanerad efter jobbet, och jag kan lättad konstatera att jag inte alls känner mig "rädd" eller ovillig att ge mig ut. Var lite rädd för att fredagens dåliga pass skulle ha bränt mig lite, men jag känner mig tvärtemot bara extra motiverad att ta tag i saken på en lite annan nivå. Det var när jag skrev till @zassoo att jag egentligen bara sprungit typ 4 gånger det här året som poletten föll ner och jag insåg att jag nog hade satt förväntningarna liiite högt ändå :p

Nu blir det fler pass och kravlösare pass ett tag framöver, så ska det säkert ordna sig det här också ska vi se!

Jag kände samma press på mig som du och hade liknande ångest månaderna innan jag skulle ta examen. Det slutade med att jag faktiskt var arbetslös i tre månader efter examen, och sedan tog det ytterligare 9 månader innan jag fick ett jobb som faktiskt var inom mitt utbildningsområde. Men nä, det var inte hela världen! Det var inte särskilt kul under de tre månaderna av arbetslöshet, men det gav mig en massa tid att göra annat, att komma på vad jag ville, och jag ser det i efterhand som en riktigt bra erfarenhet faktiskt.

Tack för lugnande ord :heart Det är lite så jag försöker tänka också, det löser sig och jag är inte misslyckad om jag inte har värsta bästa jobbet direkt efter examen.

Löpning inplanerad efter jobbet, och jag kan lättad konstatera att jag inte alls känner mig "rädd" eller ovillig att ge mig ut. Var lite rädd för att fredagens dåliga pass skulle ha bränt mig lite, men jag känner mig tvärtemot bara extra motiverad att ta tag i saken på en lite annan nivå. Det var när jag skrev till @zassoo att jag egentligen bara sprungit typ 4 gånger det här året som poletten föll ner och jag insåg att jag nog hade satt förväntningarna liiite högt ändå :p

Nu blir det fler pass och kravlösare pass ett tag framöver, så ska det säkert ordna sig det här också ska vi se!

Låter som en bra inställning! Jag försöker att inte ha några krav på min löpning just nu, vilket innebär att jag springer så mycket jag orkar och tar gåpauser när jag inte orkar. Har försökt förut att följa program, springa intervaller i bestämt tempo osv men det verkar inte vara min grej, för stränga ramar tror jag. Kanske liknande för dig, oavsett tror jag att bara fler löppass kommer fixa biffen rätt bra :D

Tränade lite överkropp idag. Bänkpress (gick åt helvete), militärpress (gick även det åt helskotta), hantelrodd (gick väl okej) och sen slet jag i en repmaskin tills jag blivit av med all frustration. Överkroppsträningen går inte bra just nu. Märkligt hur det svänger, för någon månad sen var det benen som kändes helt värdelösa medan t.ex. bänkpress gick spikrakt uppåt. Nu är det precis tvärtom.

Vad är det du är utbildad till?

Jag vet ju att det inte är superlätt att få jobb i min bransch men det är inte på något sätt omöjligt. Och skulle jag vara arbetslös några månader eller ta något tillfälligt jobb ett tag så är det ju verkligen inte hela världen... Försöker jag banka in i mitt huvud :p

Det är socionomliknande, men samtidigt bredare. Man kan jobba inom alla statliga förvaltningar och kan även jobba administrativt inom privat sektor så klart. Problemet är väl egentligen att utbildningen dels är för bred så det finns liksom inget speciellt område att skjuta fram som spets, dels ville de har rena socionomer efter den hemska historian med Yara och där någonstans kom jag på att jag nog inte passar som socionom.

Mitt nya jobb kommer delvis vara administrativt. Till en ganska stor del. Så det är jag väldigt glad för, för där kommer jag få praktisk arbetslivserfarenhet av något som åtminstone liknar det jag utbildat mig till.

Nu har jag pratat med min chef. Han påstod att det var ett misstag (:confused:) och att han egentligen bara skulle bytt tider på mig, inte lägga in en helt ny dag. Jaja, i vilket fall strök han mig från det passet och jag lyckades tjata till mig mitt schema för resten av tiden fram till sista september nu. Maj kommer bli bajs med att försöka samköra jobben, men det är mest för att jag givetvis prickade in att vara ledig från butiken röda dagar som jag inte kommer kunna jobba på nya jobbet heller då de har stängt såna dagar. Men juni-september ser mycket bättre ut och chefen verkar ha tänkt till för att det ska funka. :up:

(Nu haglar det. Jag vill inte gå ut.)

Var och tränade mitt första pass idag efter 1 vecka utan träning! Det gick ganska bra men är definitivt inte helt frisk än, jäklar vad snabbt jag kom upp i puls av de lite mer konditionsutmanande övningarna :down: Kände mig verkligen inte helt pigg och mycket hosta fortfarande (inte ont i halsen i alla fall!).
Körde iaf 1000 m rodd lite lugnt som uppvärmning sen en cirkel med
20 wallballs
10 situps
5 chins (med gummiband)
bottoms up kettlebell carry (
)

Satte klockan på 30 min o körde så många varv jag orkade.
Fick ändra efter typ halva tiden från wallballs till sidoutfall pga var för pulsutmanande :p

Usch, ingen toppenkänsla idag alltså, är igång litegrann igen iaf :)

Seriepremiär igår!
Matchen slutade 2-2 och vi hämtade upp både 1-0 och 2-1 underläge! Egentligen är vi inte på något vis sämre än det andra laget, men dem spelar otroligt fult, sparkar på fötterna, armbågar, händer osv.. och två av deras spelare fick gult kort för att ha käftat för mycket tex.. och av någon anledning sänker vi oss till deras nivå när vi möter sådana lag.. vi förde stora delar av matchen och sista 20 var vi i princip bara på deras planhalva och pressade..

Efter matchen åkte jag och motionerade pålle som fick se dressyrstaket för första gången i sitt liv :p Glodde lite, men sen inte mer med det! Gick ett mycket bra pass igår!

Idag red vi ut en1,5h konditionsrunda, mycket trav och galopp! Och många frustar! :love: Fina pålle!
Härligt väder, sol men lite kyligt när vi red ut.. under rundan hann vi dock med en liten "snöstorm" också.. wtf liksom O_o

Helgen innehöll två skidturer, misstänker att det var sista för säsongen.
Har inget direkt mål med träningen för tillfället, men tänker att jag vill vara i form för att springa roliga långpass med sällskap när tillfälle bjuds.

Ultralöpargurun Rune Larsson säger att han aldrig springer längre än att han längtar ut att springa igen i morgon. I början är "tillräckligt kort" kanske bara några hundra meter, men allt eftersom kan 10 mil bli "tillräckligt kort" för att längta till nästa gång. Det kändes som ett ganska rimligt rättesnöre, tyckte jag när jag läste det, även om det såklart kan vara segt i början. :)

Tränade lite överkropp idag. Bänkpress (gick åt helvete), militärpress (gick även det åt helskotta), hantelrodd (gick väl okej) och sen slet jag i en repmaskin tills jag blivit av med all frustration. Överkroppsträningen går inte bra just nu. Märkligt hur det svänger, för någon månad sen var det benen som kändes helt värdelösa medan t.ex. bänkpress gick spikrakt uppåt. Nu är det precis tvärtom.

Konstigt det där. Hoppas det jämnar ut sig snart :D

Så, ibland hjälper det tydligen att vidta alla försiktighetsåtgärder som finns. Klädde på mig långkalsonger under ridbyxorna, då bestämde sig solen för att skina hela resten av eftermiddagen och kvällen. :D

Ponny och jag har ridit ut en timme, det är ju nästan humor hur bunden min häst är av rutiner och hur mycket hon påverkas när de bryts. Nuförtiden har vi mest ridit på morgonen/förmiddagen i samband med utsläppet, och när hon någon gång rids vid ett annat tillfälle spelar hon upp direkt och ser spöken överallt. :rofl: Jaja, hon får la vänja sig, för när jag börjar på nya jobbet kommer ingen dag vara den andra lik.

Lilleman har även han motionerats med sina små ryttare, och det hade gått bra.

Ultralöpargurun Rune Larsson säger att han aldrig springer längre än att han längtar ut att springa igen i morgon. I början är "tillräckligt kort" kanske bara några hundra meter, men allt eftersom kan 10 mil bli "tillräckligt kort" för att längta till nästa gång. Det kändes som ett ganska rimligt rättesnöre, tyckte jag när jag läste det, även om det såklart kan vara segt i början. :)
Ja men precis, det är ju så man ska tänka! Jag har (som många andra) alltid varit lite för bra på att pressa mig själv och jämföra mig med andra vilket är grunden till problemet. Jag kan liksom inte acceptera "jag har en dålig dag" som anledning när vissa saker går dåligt (framför allt inte när det gäller saker som jag vet att "gemene man" klarar av) utan går rakt in i självförakt och depp. Hoppas att jag håller på att lyckas vända det nu, åtminstone när det gäller löpningen! :)

Dagens löpning gick för övrigt ungefär 34 gånger bättre än i fredags! :bump: Jag sprang samma runda som då men orkade nästan dubbelt så långt idag. Jag hann njuta riktigt mycket 75% av rundan, även om de sista 25 var rätt kämpiga. Men det är ingen som har sagt att det ska vara lätt!

Dagens löpning gick för övrigt ungefär 34 gånger bättre än i fredags! :bump: Jag sprang samma runda som då men orkade nästan dubbelt så långt idag. Jag hann njuta riktigt mycket 75% av rundan, även om de sista 25 var rätt kämpiga. Men det är ingen som har sagt att det ska vara lätt!

Heja dig!! :banana:

Det där peppade verkligen mig! Har inte tänkt på det så innan. :up:

Förutom förmiddagens expresspass blev det totalt nästan 13 500 steg idag, större delen togs under storstädning av lägenheten. :D

Eftersom "brist på tid", "hinner inte" och "blir för stressigt" är mina bästa ursäkter för att inte träna tycker jag att det är imponerande. :D

Röv, axlar, triceps och rygg blev det idag :)

Lånade även ponnyn en liten tur. Maken ville också prova henne så vi turades om att rida och gå med barnen :)

Min trädgårdssäsong är snart här, vädret har blivit april-tokigt men jag vet att värmen snart är här. Vi gräver, krattar och bär tunga saker så det hjälper verkligen till med min träning. Någon som spelat basket eller liknande bollsporter som har tips på träning med det? Sambon ska sätta upp äldsta sonens basketkorg snart och när vädret tillåter så tränar jag i trädgården när barnen leker :)

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 853
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 856
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar