Beach 2017 del II

Min trädgårdssäsong är snart här, vädret har blivit april-tokigt men jag vet att värmen snart är här. Vi gräver, krattar och bär tunga saker så det hjälper verkligen till med min träning. Någon som spelat basket eller liknande bollsporter som har tips på träning med det? Sambon ska sätta upp äldsta sonens basketkorg snart och när vädret tillåter så tränar jag i trädgården när barnen leker :)

Snart börjar uteträningen här också :banana: Men det blir samma träning med vikter som innan bara att dom får följa med ut till uteplatsen :)

Riktigt bra pass idag! :) Bestämde mig för att skärpa till mig med vikterna i knäböjen, jag kan inte hålla på och teknikträna hur jäkla länge som helst. Idag skulle jag göra 3x8 och körde två första seten på 40 kg vilket inte var några som helst problem, kändes jättebra eftersom det var där min mentala spärr satt förut så något har uppenbarligen hänt. Tredje setet gjorde jag lite som jag ville med, målet var att få självförtroende på lite högre vikter. Så det blev 4x42,5 kg, 3x45 kg, 3x47,5 kg och 1x50 kg. Inga problem över huvud taget! :) Skönt! Räknar det som PB även om jag har tagit 50 kg vid flera tillfällen förut, men nu vet jag att det är med bra teknik och ordentligt djup.

Sen alla dessa utfall... :crazy: Tri-set utfallsgång + sidoutfall + bulgariska utfall. 3x12 på varje ben. Brände som tusan i benen. Sen lite stötar, inte superbra teknik eftersom jag är rookie på det men kul är det ändå! Sen hängde jag och dinglade lite i ett räcke innan jag avslutade med korsande utfall och tåhävningar 3x12.

Riktigt bra pass idag! :) Bestämde mig för att skärpa till mig med vikterna i knäböjen, jag kan inte hålla på och teknikträna hur jäkla länge som helst. Idag skulle jag göra 3x8 och körde två första seten på 40 kg vilket inte var några som helst problem, kändes jättebra eftersom det var där min mentala spärr satt förut så något har uppenbarligen hänt. Tredje setet gjorde jag lite som jag ville med, målet var att få självförtroende på lite högre vikter. Så det blev 4x42,5 kg, 3x45 kg, 3x47,5 kg och 1x50 kg. Inga problem över huvud taget! :) Skönt! Räknar det som PB även om jag har tagit 50 kg vid flera tillfällen förut, men nu vet jag att det är med bra teknik och ordentligt djup.

Sen alla dessa utfall... :crazy: Tri-set utfallsgång + sidoutfall + bulgariska utfall. 3x12 på varje ben. Brände som tusan i benen. Sen lite stötar, inte superbra teknik eftersom jag är rookie på det men kul är det ändå! Sen hängde jag och dinglade lite i ett räcke innan jag avslutade med korsande utfall och tåhävningar 3x12.

Starkt Zassen! :up:

Att läsa om alla utfall gör mig skakig i benen :rofl: Det är något jag ytterst sällan gör :o

Börjar känna träningsvärk på de ställen som det var tänkt från igår :D

Idag är planen att introducera unghästen för lite voltarbete på lunchen och försöka klämma in ett hiitpass någon gång ikväll. Har äldsta dottern hemma precis som igår pga förkylning men att rida ute på gårdsplanen med henne som publik känns okej och efter jag är klar kan hon få skritta av honom :) Hon frågade i morse om hon fick rida så det blir en bra lösning så är vi alla nöjda :D Utom maken då som inte får ha "sin" häst i fred :p

Ikväll blir det Ladies Lifting och jag tänker satsa på att hålla i min goda mentala inställning och försöka jämföra mig enbart med mig själv. Jag har beställt genomgång av bänkpress då jag känner att jag kan behöva fräscha upp min teknik där, men annars vet jag inte var det blir. En jäkla massa ben, blod, svett och tårar antar jag, precis som vanligt... :p

Va duktig han är min unghäst :love: Första gången vi tränar på volt här hemma på gårdsplanen. Annars har det varit ut och springa rakt fram för att få framåtandan men nu går han fram bra även på böjt spår. Jobbigt och konstigt tyckte han men han strävade för att göra det jag ville :love: Det svåra nu i utbildningen är att få honom att ta trav när jag vill och tölt när jag vill. Han blandar och väljer hejvilt som det är nu så det får vi träna på :D

Blev 3km i skogen idag, första löpturen i skogen sen benen började bråka.. så bara lugnt och fint! Kändes.. ovant? stelt? På något vis.. Skönt efteråt och det kändes ändå helt ok! :) Nya skor (igen) kan nog faktiskt vara en bra idé!
Fullt med vitsippor i skogen nu, så härligt!
IMG_20170419_135337_zpsevuuumpr.jpg

"Tyvärr" var det bara jag som kunde komma på kvällens Ladies Lifting, så det blev ett riktigt personligt PT-pass! Hur trevligt som helst! Detta innebar att vi kunde köra tyngre och mer teknikfokuserat än vanligt, vilket var precis vad jag var ute efter. Jag fick friska upp minnet lite när det gäller bänkpress vilket var jättekul, och fick även hjälp med pull ups, knäböj och annat smått och gott. Fixade ett set med kroppsvikt +12 på knäböjen idag - förra veckan var jag nöjd med kroppsvikt +2. Där ser man vad lite fokus kan göra! :D

Jag verkar för övrigt ha bra flyt den här veckan, både jobbet och träningen känns kanon! Imorgon blir det dock vila, då jag har två sociala grejer att gå på efter jobbet. Ska bli kul!

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 854
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 856
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar