Beach 2017 del II

Jösses vad mina armar är slut! :laugh: De fick slita hårt på gymmet idag. Först bänkpress, där jag inte ville mesa och därför la på 35 kg som jag lyfte 3x8 gånger. Det var riktigt tungt. Sen militärpress 3x8 med bara stången. Sen tri-set (x3) med armhävningar+push press+tricepspress. Det var inte att leka med, fick skala ner armhävningarna mycket och dessutom ta pauser för att ta mig igenom... :p Sist en magövning. Puh!

Jösses vad mina armar är slut! :laugh: De fick slita hårt på gymmet idag. Först bänkpress, där jag inte ville mesa och därför la på 35 kg som jag lyfte 3x8 gånger. Det var riktigt tungt. Sen militärpress 3x8 med bara stången. Sen tri-set (x3) med armhävningar+push press+tricepspress. Det var inte att leka med, fick skala ner armhävningarna mycket och dessutom ta pauser för att ta mig igenom... :p Sist en magövning. Puh!

Härligt jobbat! :D

Det blir en vilodag här också idag. Jobbar i butiken mellan 10 och 18.30, sen är ingenting klart i stallet heller så det blir stallpyssel istället ikväll. Dock har jag släpat runt en massa tunga kartonger på jobbet, så vila skulle jag inte vilja kalla det heller. Inte helt.

Jag fick spurta typ 300 meter för att hinna med bussen. Det blev dagens träning. :p

Har besök norrifrån så jag är glad att jag fick in tre pass i början av veckan, det blev inget varken igår eller idag. Kanske kan dra en sväng på gymmet imorgon, definitivt på söndag. Detta förutsatt att den periodiserade förkylningen jag har ger sig, mår riktigt risigt på morgnarna men det blir bättre ju längre dagen går. Imorse var jag snorig, hostig och hade ont som fan i halsen, nu känner jag i princip ingenting. Någon som vet varför det kan bli så?

Låter som ett jättehärligt pass, jag blir riktigt överkroppsträningssugen (dagens längsta ord) :)

Den här dagen är redan katastrof mätmässigt! Pizza till lunch, kladdkaka då och då under eftermiddagen, tacos till middag...:rofl:
Jaja, ibland får det bli så. Jag brukar sköta mig rätt bra de flesta dagar faktiskt :)
Äsch, alla förtjänar vi att gå lite bananas ibland! Och tacos är ju faktiskt inte alls särskilt onyttigt jamfört med de flesta matrrätterna! Lite kött och grönsaker med bröd bara ju :up:

Jag fick spurta typ 300 meter för att hinna med bussen. Det blev dagens träning. :p

Har besök norrifrån så jag är glad att jag fick in tre pass i början av veckan, det blev inget varken igår eller idag. Kanske kan dra en sväng på gymmet imorgon, definitivt på söndag. Detta förutsatt att den periodiserade förkylningen jag har ger sig, mår riktigt risigt på morgnarna men det blir bättre ju längre dagen går. Imorse var jag snorig, hostig och hade ont som fan i halsen, nu känner jag i princip ingenting. Någon som vet varför det kan bli så?
I mitt fall beror det där på pollenallergi som i sin tur triggar min dammallergi (som alltid är värst på morgonen p.g.a sovrumsluft). Jag är inte så jätteallergisk mot varken pollen eller damm egentligen, men såhär års blir jag lite extra känslig och då passar de på att gadda ihop sig emot mig. Inte okej!

Jag hade jättesvårt att få till träningen ett tag på grund av detta och trodde alltid att jag skulle bli sjuk, men i mitt fall har det gått bra att ignorera och köra på som vanligt då jag i 9 fall av 10 känner mig frisk som en nötkärna igen runt lunch. Var försiktig och känn efter ordentligt bara om/när du bestämmer dig för att testa att träna bara, för det kan ju vara något annat också!

Jag hade tänkt träna i eftermiddag men drabbades av en galen längtan efter en fredag då jag bara går hem från jobbet, köper något gott vin och lite snacks på vägen och sedan lagar mat lääänge med musik, vin och snacks som sällskap. Jag älskar sådana fredagseftermiddagar, men kan inte ens minnas när jag hade en sådan senast.

Alltså: Det blir själavård istället för kroppsvård i kväll! Jag har ingenting planerat på hela helgen sedan (vilket också känns fantastiskt), så det blir inga problem alls att få in två träningspass istället för ett.

Nu ska jag promenera hem i solen och njuta av fredagsfeeling! :bump:

Gårdagen, oj! Jag var så trött så trött på jobbet så jag undrade hur jag skulle ta mig igenom kvällen. O_oKom hem, yogade en halvtimme, sov en timme och sedan dusch och piffning inför sista dansuppvisningen för säsongen. Och det var så himla bra och roligt och jag älskade verkligen varje sekund! :love: Jag är så stolt över mig själv, över att jag stod där, gav allt och levde ut genom dansen. :bow: En enorm personlig utveckling och framgång. Där någonstans fick jag feeling och en andra andning, så hem, duscha igen och byta om och sen ut för att fortsätta dansa natten igenom (fast i mörka, rökiga källare).

Efter lite sömn blev det en långt pass på gymmet, både lite kondition och sen marklyft, axelpress och latsdrag. Därmed har jag tränat något varje dag den senaste veckan. :up: Eftermiddagen tillbringades vid poolen och dagen avslutades med en pizza. Helt ok fredag. :D

Tackar så hjärtligt för mat-tipsen!

Själv har jag bara tagit en liten promenad för att ta frisk luft idag, har en misstänkt bihåleinflammation.. varit förkyld ett tag så har inte tränat heller pga det.. Usch, vet ju om att kondition är en färskvara men att inse att det var snart 4 veckor sen jag sprang ordentligt är irriterande, jag som hade kommit så långt och framför allt, kommit igång!! :wtf:

Ska försöka vila under hela helgen så jag kan rida en sväng på måndag iaf, blir så irriterad, jag brukar ju aldrig bli sjuuuuuuuk :(

Gårdagen, oj! Jag var så trött så trött på jobbet så jag undrade hur jag skulle ta mig igenom kvällen. O_oKom hem, yogade en halvtimme, sov en timme och sedan dusch och piffning inför sista dansuppvisningen för säsongen. Och det var så himla bra och roligt och jag älskade verkligen varje sekund! :love: Jag är så stolt över mig själv, över att jag stod där, gav allt och levde ut genom dansen. :bow: En enorm personlig utveckling och framgång. Där någonstans fick jag feeling och en andra andning, så hem, duscha igen och byta om och sen ut för att fortsätta dansa natten igenom (fast i mörka, rökiga källare).
Bra utvecklat! Vilken energikick!

Tackar så hjärtligt för mat-tipsen!

Själv har jag bara tagit en liten promenad för att ta frisk luft idag, har en misstänkt bihåleinflammation.. varit förkyld ett tag så har inte tränat heller pga det.. Usch, vet ju om att kondition är en färskvara men att inse att det var snart 4 veckor sen jag sprang ordentligt är irriterande, jag som hade kommit så långt och framför allt, kommit igång!! :wtf:

Ska försöka vila under hela helgen så jag kan rida en sväng på måndag iaf, blir så irriterad, jag brukar ju aldrig bli sjuuuuuuuk :(
Vad jobbigt med segdragen förkylning. Hoppas bihålorna skärper till sig så du snart får sätta igång igen!

Jag hade tänkt träna i eftermiddag men drabbades av en galen längtan efter en fredag då jag bara går hem från jobbet, köper något gott vin och lite snacks på vägen och sedan lagar mat lääänge med musik, vin och snacks som sällskap. Jag älskar sådana fredagseftermiddagar, men kan inte ens minnas när jag hade en sådan senast.

Alltså: Det blir själavård istället för kroppsvård i kväll! Jag har ingenting planerat på hela helgen sedan (vilket också känns fantastiskt), så det blir inga problem alls att få in två träningspass istället för ett.

Nu ska jag promenera hem i solen och njuta av fredagsfeeling! :bump:
Det låter hur skönt som helst!

Igår tog jag också träningsfritt och promenerade hem i blåsvädret. Idag blir det nån slags löprunda i lugnt tempo, imorgon skidklubbsavslutning med förhoppningsvis skarsnö.

Jag och dottern var ute och lekte/tränade med hunden och grejade hos hästarna igår efter middagen. Det var det enda fysiska vi gjorde :p Fick ihop 8000 steg iallafall. Åt alldeles för mycket pizza också :D

Idag tänkte vi ta en promenad genom skogen till svärföräldrarna och rida en tur ihop. Ikväll blir det grönsaker och dipp :)

Idag ska jag springa intervaller, är det tänkt. Inte så mysigt väder men jag får ladda några timmar :p Utöver det är dagen oplanerad, kanske får ta tag i lite av röran här hemma. Vila mycket också såklart, är det helg så är det :D

Blåser som tusan här och ponny vilade (planerat) igår. Misstänkte att hon skulle vara rejält på tårna, så passade på att rida tillsammans med lilleman och hans lilla ryttare på morgonen. Var väl ute en halvtimme och ingen hård ridning för ponny fysiskt, däremot psykiskt jättebra träning att möta både traktor och blåst när hon hade sällskap. :up:

Ett överkroppspass med sambon är avklarat! Fokus bröst och axlar. Det blev bl.a bänkpress, där jag kämpade på med 30 kg medan sambon tog 65, och chest flys där jag kämpade med 6 kg hantlar och sambon använde 14 :rofl: Inte klokt egentligen! Nåja, vi kämpade på bra på våra respektive nivåer och det kändes riktigt tungt i armarna att smörja in sig efter duschen sen!

Nu ska vi storstäda lägenheten och ikväll blir det hemgjorda hamburgare :d Det är rätt fullt upp med besök, resor och olika händelser de kommande 5 helgerna, så vi passar på att ta det lugnt och ha lite tråkigt den här helgen innan det drar igång :)

Ett överkroppspass med sambon är avklarat! Fokus bröst och axlar. Det blev bl.a bänkpress, där jag kämpade på med 30 kg medan sambon tog 65, och chest flys där jag kämpade med 6 kg hantlar och sambon använde 14 :rofl: Inte klokt egentligen! Nåja, vi kämpade på bra på våra respektive nivåer och det kändes riktigt tungt i armarna att smörja in sig efter duschen sen!

Nu ska vi storstäda lägenheten och ikväll blir det hemgjorda hamburgare :d Det är rätt fullt upp med besök, resor och olika händelser de kommande 5 helgerna, så vi passar på att ta det lugnt och ha lite tråkigt den här helgen innan det drar igång :)

Kul! Men ganska rimligt med skillnaderna mellan dig och sambon, inte minst så är han man med 3 gånger så mycket muskelmassa i överkroppen rent genetiskt ;)

Låter skönt med en lugn helg, njut! :)

Intervaller klara! :banana: Riktigt bra känsla i löpningen, kände att jag kunde trycka på ordentligt i intervallerna, min app säger någonstans mellan 5-6 min/km vilket känns kanon med tanke på den kuperade terrängen. Passet ca 40 min (inkl 10 min jogg innan och efter intervallerna) men fick ta mig hem ytterligare ca 10 minuter med lätt jogging och gång.

Träningsveckan är således avslutad och jag är SÅ nöjd! :) Fem pass, varav tre styrketräning (två överkropp, ett underkropp) och två löpning (ett jogging strax under timmen och så dagens pass). Har känt mig stark!

Herregud va det blåser här :mad: Men det var skönt i skogen och det tog 45 minuter från oss till svärföräldrarna den vägen ihop med dottern :) Fick installera en skrivare och äta nutellatårta där :love: Sen tog vi vägen hem och det tog ca 25 min i motvind :p

Nu ska vi röja disk och äta middag innan det blir en ridtur ihop :)

Jag är jäkligt springsugen men vi får se sen. Kanske kör några intervaller på bandet innan vi duschar och kör lördagsmys :)

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 855
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 856
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar