Beach 2017 del II

Förra veckan blev det tre styrkepass, to, fre och sö. Var sjuk i magsjuka deluxe över påsk så början av veckan bestod av återhämtning.

Idag blir det ben innan jag ska fylla på min tatuering:banana:

Jag är nöjd med veckan som varit!
Fick ihop fem träningspass - en dag 5 km löpning, en dag hiit pass på bandet, tre dagar styrka. Sen har jag ridit sex dagar och promenerat sex dagar :)

Planen för denna veckan är:
Mån: Promenad + löpning (minst 5 km)
Tis: Promenad + ridning + styrka
Ons: Promenad + ridning + hiitpass
Tors: Promenad + styrka
Fre: Promenad + ev ridning
Lör: Ridning + promenad/löpning
Sön: Ridning + styrka

Idag snöar det som fasen....:arghh: Så löpningen förpassas till löpbandet på lunchen idag. Ska leta upp en podd och lyssna på under tiden.

Marklyften gick bra! :) Jobbade mig upp till 8x70 kg vilket gick relativt enkelt. Det händer grejer! Därefter tri-set med raka marklyft + step-up + hip thrust. Sist hängande benlyft, supersetat med tåhävningar som jag lägger in i varje styrkepass men det är för löpningens skull.

Veckan inledd. Jobbar i butiken idag, så hann promenera ponny 25 minuter innan. Underbara känslan när man börjar tolv istället för elva och hinner äta lunch hemma istället för att behöva göra det på jobbet. :D

Jobbar i butiken imorgon också, men då från morgonen. Inte så pepp alls på det, är mest nervös inför att börja nya jobbet på onsdag (men mer positivt nervös), men det ska bli skönt att komma dit och prata igenom det och förhoppningsvis lägga upp ett schema där också. Just nu räknar jag timmarna x antal gånger/dag och får ändå inte ihop det vissa månader (maj och juni på grund av röda dagar), så det ska bli skönt att få något konkret att gå på.

Oj vad lockande det var att fortsätta promenera förbi gymmet och raka vägen hem efter jobbet idag! Jag lyckades dock övertyga mig själv om att träning var en bra idé trots allt, och var lite nyfiken på hur det skulle vara att springa på löpband istället för ute. Vi kan väl bara säga som så att det var inte min grej! Eller så var det inte min dag, eller något. Dåligt gick det i alla fall!

Jag försöker dock att fokusera på de gånger jag pushade mig själv att börja springa en gång till istället för gångerna då jag stannade i 20 sekunder, men det är nog ändå bara att konstatera att jag inte är någon löpare helt enkelt. Jag blev liksom inte utrustad med rätt sorts hjärna! :p

Avslutade passet med lite core-övningar men sedan orkade jag inte vara duktig längre utan gick hem och duschade och åt middag istället. Känner mig skönt trött i kroppen!

@Mineur Ibland har man såna dagar, då det bästa med passet är att få gå hem och äta och duscha. Det kommer andra bättre träningspass och jag brukar trösta mig med att den bästa träningen ändå är den som blir av...

Det bidde ingen yoga igår, jag fastnade i/tvingade mig själv att bli klar med en jobbansökan och sen var det så sent att jag tyckte det var bäst att sova. Så då fick det bli yoga idag efter ett pass med knäböj, bänkpress och rodd. Lite ett sånt där pass som bara behöver göras, men som varken var väldigt inspirerat eller peppande, men ändå helt ok.

Ingen dans imorgon, så jag funderar på om jag ska hitta på något skoj med kettlebellen...

Red pålle i förmiddags och sen fotboll innan ikväll + cykel till och från fotbollen! :D Kul träning idag!

Just nu borde jag ligga och sova för längesen.. har 3 dagar med utbildning framför mig.. men ehh.. jag jobbar natt, jag är inte programmerad för att sitta still inomhus 8h från tidig morgon till seneftermiddag just nu.. dessutom 5mil enkelväg till kursstället.. wohoo.. :cautious:
Blir kul imorn.. :p

Oj vad lockande det var att fortsätta promenera förbi gymmet och raka vägen hem efter jobbet idag! Jag lyckades dock övertyga mig själv om att träning var en bra idé trots allt, och var lite nyfiken på hur det skulle vara att springa på löpband istället för ute. Vi kan väl bara säga som så att det var inte min grej! Eller så var det inte min dag, eller något. Dåligt gick det i alla fall!

Jag försöker dock att fokusera på de gånger jag pushade mig själv att börja springa en gång till istället för gångerna då jag stannade i 20 sekunder, men det är nog ändå bara att konstatera att jag inte är någon löpare helt enkelt. Jag blev liksom inte utrustad med rätt sorts hjärna! :p

Avslutade passet med lite core-övningar men sedan orkade jag inte vara duktig längre utan gick hem och duschade och åt middag istället. Känner mig skönt trött i kroppen!

Löpband är svårt, tycker jag. Kanske en vanesak, men jag förstår inte hur folk inte tröttnar av att springa på samma plätt? Vissa springer till och med långpass på löpband O_o Jag behöver omväxlande miljö, annars ger jag upp :p

Det har snöat så mycket ikväll så jag kommer inte våga köra några barn till dagis i morgon när bilen har sommardäck :wtf::nailbiting:

Jäkla skitväder alltså. Vi har ingen snö just nu men det varnas för det, maken fick låna sin mammas bil som fortfarande har vinterdäck. Var är våren???

Gymmet igen i morse, det gick helt okej men inget riktigt peppande pass. Gjorde chins som gick helt ok, men mina kompletterande övningar var liksom rätt mesiga. Måste byta ut några varianter och höja vikterna lite. Alltså inget dåligt pass sådär men kände att jag inte tog i ordentligt. Men så är det ibland. Nu ska jag försöka jobba på ordentligt trots värk i käken och lurande huvudvärk, ska på konferens i två dagar vilket jag egentligen inte har tid med. Andas, andas... Stressen ligger och smyger i bakgrunden hela tiden, dumt.

Jäkla skitväder alltså. Vi har ingen snö just nu men det varnas för det, maken fick låna sin mammas bil som fortfarande har vinterdäck. Var är våren???

Du såg säkert min insta igår på när jag fodrat hästarna :wtf::banghead:

Men men vägen var bar i morse så jag och ungarna smög till dagis i alla fall. Verkar dock inte bli någon ridning på lunchen som planerat. Har brodd men inga sulor och då är det meningslöst att försöka få till någon vettig ridning. Får hoppas det hinner regna bort under dagen så får jag rida senare istället :)

@Mineur Ibland har man såna dagar, då det bästa med passet är att få gå hem och äta och duscha. Det kommer andra bättre träningspass och jag brukar trösta mig med att den bästa träningen ändå är den som blir av...
Ja visst är det så! Det var helt rätt sak att göra igår kände jag, att inte bara fortsätta nöta "för att jag borde". Ibland förtjänar man att vika av från träningsplanen lite - det viktigaste är ju, som du säger, att det överhuvudtaget blir av!

Löpband är svårt, tycker jag. Kanske en vanesak, men jag förstår inte hur folk inte tröttnar av att springa på samma plätt? Vissa springer till och med långpass på löpband O_o Jag behöver omväxlande miljö, annars ger jag upp :p
Inte jag heller! Jag trodde att jag skulle tycka om det just för att det är så ovarierat och därmed minimalt med saker som kan störa mig eller få mig att hitta på att jag inte orkar mer (typ "oj, här kommer en stor backe, nä jag orkar inte!"). Trodde också att siffrorna skulle trigga mig och peppa mig, men det blev snarare så att jag tittade på tiden/distansen och tänkte "shit, har jag bara sprungit så lite, men jag är ju redan så trött, fy vad jag är långsam!". Det är liksom lite lättare att lura sig själv när man är utomhus, och det är framförallt lättare att tänka på annat än att man springer... :p Nåja, det var värt ett försök!

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 856
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 857
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar