Beach 2017 del II

I´m alive! :D

Blev lite av en mjukstart idag eftersom jag skulle få introduktion av tjejen som haft tjänsten innan mig, och hon kunde inte på morgonen. Då tyckte chefen att det var enklast att jag kom samtidigt som henne, så det blev 11.30-17 istället. Lite lagom med att börja med en timme, sen lunchrast (de stänger då, så den ligger alltid där) och sen köra några timmar igen. En stor fördel var att jag hann mocka och fixa allting i stallet på morgonen. :up:

För att inte tala om lyxen att sätta sig i bilen klockan fem (!) och fem minuter senare kliva ur bilen hemma. Till ett dukat bord med riktig middag (mormor :love:). Äter ju alltid flera timmar efter resten av familjen och då blir det antingen ägg eller makaroner, något som går snabbt liksom, eftersom jag aldrig är hemma före sjutiden om jag jobbar i butiken. Lilltjejen skulle rida idag också, så vi har ridit samma runda som igår nu ikväll, så hästarna har fått motion också.

Imorgon är det däremot dags att bekänna färg. 8-17 både torsdag och fredag, men det ska nog gå bra. Men ni får gärna hålla tummarna lite extra ändå.

Sen ödets ironi när jag fick ett samtal från dolt nummer precis när jag kom till stallet. Svarade inte (förföljs av telefonförsäljare) och så var det en av hockeyspelarna, som istället hade ringt vårt hemnummer. Varför svarade jag inte? :arghh::rofl:
/Starstruck

Igår: löpning på jobbig backig milrunda med draghjälp av sambo och kollega.
Idag: simning och bubbelpool.
Imorgon: transportlöpning
Fredag: vila
Lördag: lång lugn löprunda
Söndag: Oklart. Kanske cykla om vädret skärper till sig:D

Igår åkte vi som sagt till ovalbanan med båda hästarna för lite träning. Det var premiär för äldsta dottern och unghästen. Maken hjälpte dom medan jag red igenom min häst. Red ett fyrgångsprogram det sista på min häst och han kändes så himla fin :love: Går han så på tävlingen kommer jag vara supernöjd! Sen provade jag unghästen ett par varv också och han var så duktig! Väldigt unghästig än så länge men så rolig :D Det mesta fokuset på honom vid inridningen förr året var ju framåtbjudningen så han är inte särskilt utbildad alls än. Men han var lättare att rida där inne än vad jag trodde så det bådar gott inför mitt mål att tävlingsdebutera honom i augusti :) Dottern skrittade runt på min häst medan jag red unghästen och sen ville även maken rida unghästen lite. Duktiga allihopa!

I morse började jag dagen med promenad tillsammans med äldsta dottern som cyklade. Yngsta dottern har sovit hos farmor och farfar i natt och även äldsta ska vara där idag när vi jobbar. I em promenerar jag dit och hem igen. Ikväll ska jag träna. Har jäklig träningsvärk på lite olika ställen sen i tisdags men det får bli lite axlar, rygg, mage och rumpa/lår :) Ska skritta en tur på lunchen på hästen också. Efter middagen ska vi greja och snickra lite så vi kan börja med vedhögen till helgen :)

Kul att det går bra med hästarna @FengurLaugar :up:

Styrkelyfts-pass för mig igår - marklyftsfokus fortfarande. Reppade massa fyror på 80-85% och sen ett gäng tvåor på 90%. Drog sista tvåorna på 62,5 kg med ok teknik efter alla dessa tunga reps så jag hoppas det finns ett snyggt PB i mig om ett par veckor när det är dags för maxning :D (PB för närvarande på 65 kg). KUL som vanligt :love:

Idag är jag ledig så träningsmässigt hittills 25 min yoga och ska nog sticka ut och springa en sväng senare med. Sol och fint så hoppas det värmer upp lite under dagen, uppe på 7 grader nu och ska ta en kaffekopp o sätta mig ute i solen en stund :love:

Idag var jag äntligen tillbaka på gymmet i egenskap av motionär och inte bara som låtsas-PT. :D

Höll mig till små muskler, dvs överkroppen :p, för att inte belasta systemet i stort alltför mycket. Bänkpress 5 * 5 på 40 kg, assisterade chins och sist french press och armhävningar i superset. Kändes bra, förutom att jag tränade typ allt jag är svag i :angel:, så imorgon tänkte jag våga mig på ett lättare benpass. :bump:

Sista utbildningsdagen idag.. jag är så slut i kropp och huvud.. :p gå upp 6 och vara aktiv i huvet kl 8-17 är inte riktigt min grej.. :p
Blir rakt ut till pålle efter att det är slut här idag :)

Fotboll igår, hann sitta ner 10min hemma innan jag var tvungen att byta om och cykla till träningen.. men roliga övningar men så trött i benen att jag agerade målvakt sista övningen.. haha! :p Men gick helt ok att cykla hem!

Beställde nyss en träningsklocka som maken ska få när han fyller år nästa helg. Precis en sån jag vill ha! Kommer vara sjukt avundsjuk :p Men det är inte riktigt ekonomiskt försvarbart att köpa en till mig också för min Fitbit funkar bra fortfarande och har det jag vill ha förutom GPS :D

Beställde nyss en träningsklocka som maken ska få när han fyller år nästa helg. Precis en sån jag vill ha! Kommer vara sjukt avundsjuk :p Men det är inte riktigt ekonomiskt försvarbart att köpa en till mig också för min Fitbit funkar bra fortfarande och har det jag vill ha förutom GPS :D

Vilken modell köpte du? :)

Du kan ju kanske låna hans ibland med? :angel:

Sista utbildningsdagen idag.. jag är så slut i kropp och huvud.. :p gå upp 6 och vara aktiv i huvet kl 8-17 är inte riktigt min grej.. :p
Blir rakt ut till pålle efter att det är slut här idag :)

Fotboll igår, hann sitta ner 10min hemma innan jag var tvungen att byta om och cykla till träningen.. men roliga övningar men så trött i benen att jag agerade målvakt sista övningen.. haha! :p Men gick helt ok att cykla hem!

Grattis på födelsedagen! :bump:

• Gilla
Reactions: WS6
På väg hem efter två intensiva dagar på konferens. Mycket inspiration men man blir ju helt slut i skallen, och stel i kroppen av att sitta ner så mycket. Därför planerar jag att springa en sväng när jag kommer hem, skriver det här så att det inte blir lika lätt att backa ur... :angel:

Första heldagen på nya jobbet avklarad. Lugnare idag, så det har varit lite dötid och det kanske inte har varit snorkul när man har så långa dagar, men så är det ibland. Händer ändå mer än i butiken, och framför allt är det ingen som låtsas att det är mycket att göra/surt påpekar att man borde göra något om det defacto faktiskt inte finns något att göra.

(Ärligt talat är jag mest sur för att jag måste jobba i butiken på lördag. Veckorna med lediga helger från butiken kommer vara helt okej, men där jag kommer jobba helg blir det bajs.)

Pappa och jag ska eventuellt upp till stallet och fixa hage ikväll. I så fall rider jag nog samtidigt.

Det blev en löprunda, i regn :p Fast ganska skönt springväder faktiskt. Sprang 3,5 km typ i ganska snabbt tempo, kände mig stark och med bra driv i benen! Imorgon knäböj på gymmet och så tänkte jag köra långpass löpning på söndag, typ en mil i superlugnt tempo.

Äsch, blev vila idag istället. Vi blev inte klara med maten förrän halv sju och inget var klart i stallet. Tror inte ponny misstyckte heller. :p

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 857
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 858
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Julklappar 2024!
  • Valet i USA
  • Dagens nagellack!