Beach 2017 del II

Alltså jag är SÅ trött.. :p I hela kroppen! Fullspäckad dag, bäst av allt så klarade jag provet så jag får lov att jobba 4år till innan nästa fortbildning! :up: Körde direkt ut till pålle där tanken var att rida ut en skön runda, men jag fick dra av en bakdoja istället och köra skrittarbete på utebanan, pålle mysig och nöjd efteråt! :love: Hoppas få tag i hovslagaren imorn..
Blir snart sängen, sovmorgon imorn!! :D Och match imornkväll!
Woop woop!

Tack @Trollunge @Kiwifrukt :)

Förutom två promenader och en skrittur på hästen blev det ett svettigt styrkepass :) Axlar, rygg, mage och rumpa fick det bli :D

I morgon har jag tänkt få till ett hiitpass antingen på bandet eller ute i en backe :p

Började dagen med en liten morgonpromenad med vovven efter att hästarna fått frukost :) Planen idag är ett hiitpass på lunchen. Än så länge verkar vädret vara på min sida så jag kan springa i en backe här ute. Annars får det bli löpbandet.

Benpass avklarad, det var tungt och segt :p Först knäböj där jag var lite ofokuserad men skärpte till mig i sista setet och då gick det mycket lättare. Sen alla dessa utfall... :D Så jobbigt. Ett sånt där pass man bara tar sig igenom, men så är det ibland. Nu mera frukost, blir ordentligt med mat idag för det känns som att kroppen vill ha det.

Sovmorgon? Hahaha.. 6.15 vaknade jag, tack kroppen.. tack! :p
Lite lunch nu så jag återfår lite energi, sen ut till pålle! Blir skrittarbete idag också då hovslagaren inte kunde idag.. sen vila lite, käka och så match ikväll! :D

Idag har jag lärt mig något nytt. Jag har hip dips :p Kom in på en tränings- och hälsoblogg där en tjej hade skickat in en fråga om hur man blir av med dessa för att det är fult och det är snyggare med en rund bred rumpa så dessa inte syns.

Jag har inte så mycket överflödigt fläsk på höfterna längre utan det mesta av kärlekshandtagen är borta men ändå har jag dessa "fula" hip dips. Alltså är rumpan för omusklad.

Nej jag lägger inget värde i detta men det är lite komiskt att det finns namn på allt möjligt konstigt och reaktionen blev lite "Men sånna har ju jag!" :p

Förresten är jag jäkligt otaggad för att gå ut och träna nu....MEN jag är redan ombytt så det är bara att slita häcken från kontorsstolen. Svärmors goda mat väntar i min matlåda när jag kommer tillbaka :love:

Idag har jag lärt mig något nytt. Jag har hip dips :p Kom in på en tränings- och hälsoblogg där en tjej hade skickat in en fråga om hur man blir av med dessa för att det är fult och det är snyggare med en rund bred rumpa så dessa inte syns.

Jag har inte så mycket överflödigt fläsk på höfterna längre utan det mesta av kärlekshandtagen är borta men ändå har jag dessa "fula" hip dips. Alltså är rumpan för omusklad.

Nej jag lägger inget värde i detta men det är lite komiskt att det finns namn på allt möjligt konstigt och reaktionen blev lite "Men sånna har ju jag!" :p

Öh vad är det för något? :p

Ett snabbt men jobbigt backintervallpass avklarat. Joggade 1 km bort till backen jag siktat in mig på. Sprang sen så fort jag bara kunde uppför och gick ner och så körde jag så 6 ggr, sen joggade jag hem. Mina lår kändes :p Hunden var med såklart, min följeslagare :love: Det var veckans fjärde pass, femte och sista är planerat på söndag. Vilodag med ridning och pyssel utomhus i morgon :up:

Jösses. Så ledsamt att folk ska behöva få komplex över såna saker, hatar alla dessa kroppsideal. Jag försöker bli kompis med mina lår, de är stora och går ihop men de är ju starka och fina. Försöker peppa upp mig inför shortssäsongen :p

Eller hur! Finns verkligen komplex över allt möjligt tyvärr.
Jag har också stora, starka lår som går ihop. Men jag har alltid gillat mina ben :p Själv försöker jag att inte störa mig för mycket på degmagen. Den är egentligen inte så farlig och för att ha fött två barn och egentligen aldrig haft någon tokplatt mage så är den riktigt fin. För övrigt så är jag så mycket starkare och mer vältränad över hela kroppen nu än jag någonsin varit. Så jag är stolt över hur min kropp ser ut nu.

Det jag hatar mest är mina fötter....men jag hatar allas fötter utom bäbisars :p Japp, jag har en släng av fotfobi :o:wtf:

Jösses. Så ledsamt att folk ska behöva få komplex över såna saker, hatar alla dessa kroppsideal. Jag försöker bli kompis med mina lår, de är stora och går ihop men de är ju starka och fina. Försöker peppa upp mig inför shortssäsongen :p

Jag diggar dina lår. :D Jag är ju också en lårmänniska, när jag gick ner i vikt var mina lår den del av kroppen som förlorade absolut minst omfång rent procentuellt sett. Nu är jag ju överviktig igen, har stått still i vikt sedan förlossningen för två år sedan, men sedan jag började styrketräna har jag tightat till mig och blivit lite mindre överallt förutom just runt låren. :rofl: De har förvisso blivit tightare och hårdare, men också större. Jag tycker dock att det ändå ser bättre ut nu, delvis därför att rumpan också fått lite bättre muskulatur (så det ser mer balanserat ut) och dels för att det liksom dallrar mindre.

Jag ska dock ärligt erkänna att jag INTE är pepp inför shortssäsongen. Jag hade dösvårt att hitta shorts som satt bra när jag vägde 66 kg, med 20 kg till är det stört omöjligt...

Eller hur! Finns verkligen komplex över allt möjligt tyvärr.
Jag har också stora, starka lår som går ihop. Men jag har alltid gillat mina ben :p Själv försöker jag att inte störa mig för mycket på degmagen. Den är egentligen inte så farlig och för att ha fött två barn och egentligen aldrig haft någon tokplatt mage så är den riktigt fin. För övrigt så är jag så mycket starkare och mer vältränad över hela kroppen nu än jag någonsin varit. Så jag är stolt över hur min kropp ser ut nu.

Det jag hatar mest är mina fötter....men jag hatar allas fötter utom bäbisars :p Japp, jag har en släng av fotfobi :o:wtf:

Hur lång är du? Sidospår, men jag tycker du ser rätt lång ut på dina bilder men insåg att det kanske är bilderna som luras :D (lång är alltså allt som är mer än mina 165 cm :angel:)

Man vet ju att man inte borde bry sig om hur man ser ut men hur det än är så blir man ju ständigt matad med hur man borde se ut, typ för att "inte skämmas på stranden" :wtf::wtf::wtf: (cue aftonbladets jävla artikel om nån som fått magrutor på tio dagar :grin:)

Hahaha då är det nog fotfobin i allmänhet och inte just dina fötter :D Jag tycker mest fötter är lite konstiga, reflekterar inte så värst över hur de ser ut. Tycker bättre om mina när jag har målat tånaglarna :angel: men i övrigt så ser de ut som de gör. Har t.ex. typ världens minsta lilltånaglar :D

Hur lång är du? Sidospår, men jag tycker du ser rätt lång ut på dina bilder men insåg att det kanske är bilderna som luras :D (lång är alltså allt som är mer än mina 165 cm :angel:)

Man vet ju att man inte borde bry sig om hur man ser ut men hur det än är så blir man ju ständigt matad med hur man borde se ut, typ för att "inte skämmas på stranden" :wtf::wtf::wtf: (cue aftonbladets jävla artikel om nån som fått magrutor på tio dagar :grin:)

Hahaha då är det nog fotfobin i allmänhet och inte just dina fötter :D Jag tycker mest fötter är lite konstiga, reflekterar inte så värst över hur de ser ut. Tycker bättre om mina när jag har målat tånaglarna :angel: men i övrigt så ser de ut som de gör. Har t.ex. typ världens minsta lilltånaglar :D

Jag är rätt lång, 173 ungefär och väger 71 kg :p

Nej precis, det är svårt att inte bry sig även fast man vet att man inte ska. Kroppshets och idel finns överallt :meh:

Haha ja det är nog så :p Jag vägrar ha omålade tånaglar. Blir helt klart bättre när dom är målade. Jag gillar skor också och jag tror det beror delvis på att äckliga fötter blir mycket snyggare med fina skor på :rofl:

Jag diggar dina lår. :D Jag är ju också en lårmänniska, när jag gick ner i vikt var mina lår den del av kroppen som förlorade absolut minst omfång rent procentuellt sett. Nu är jag ju överviktig igen, har stått still i vikt sedan förlossningen för två år sedan, men sedan jag började styrketräna har jag tightat till mig och blivit lite mindre överallt förutom just runt låren. :rofl: De har förvisso blivit tightare och hårdare, men också större. Jag tycker dock att det ändå ser bättre ut nu, delvis därför att rumpan också fått lite bättre muskulatur (så det ser mer balanserat ut) och dels för att det liksom dallrar mindre.

Jag ska dock ärligt erkänna att jag INTE är pepp inför shortssäsongen. Jag hade dösvårt att hitta shorts som satt bra när jag vägde 66 kg, med 20 kg till är det stört omöjligt...

Det ÄR svårt med shorts! Jag behöver uppdatera mig gällande short att ha till vardags hemma och när jag ska visa mig bland folk. Men som sagt svårt att hitta några som sitter bra.

Hahaha vad rolig du är :D Mina lår tackar ödmjukast! De gillar varandra också, verkar det som :laugh: Jag märker lite samma som du vad gäller fett vs muskler på låren, de är lika stora men inte lika dallriga. Även om det fortfarande dallrar en hel del, men det verkar liksom ingå i deras image :cool:

Jo, det är inte det lättaste att hitta shorts som passar. Många sitter bra när jag står prick stilla men så fort jag rör mig åker de upp så att mina "utstickande" delar av insida lår liksom ploppar ut. Förutom utseendemässigt så är det ju jäkligt obekvämt. Hittade dock ett par förra sommaren som jag gillar jättemycket, på Kappahl av alla ställen. Har dom på ungefär 100 % av alla bilder från vår resa i somras :D Ska försöka hitta fler så att jag kan känna mig bekväm i shorts, eller mer bekväm i alla fall.

Jag är rätt lång, 173 ungefär och väger 71 kg :p

Nej precis, det är svårt att inte bry sig även fast man vet att man inte ska. Kroppshets och idel finns överallt :meh:

Haha ja det är nog så :p Jag vägrar ha omålade tånaglar. Blir helt klart bättre när dom är målade. Jag gillar skor också och jag tror det beror delvis på att äckliga fötter blir mycket snyggare med fina skor på :rofl:

Då hade jag ganska rätt då :D Inte för att det spelar någon roll, men jag blev nyfiken bara!

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 857
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 858
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Dagens nagellack!
  • Svensk politik nr 3