Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har ju tyvärr inga träningsuppdateringar att komma med (vi har bara en bil sedan en vecka tillbaka så jag kan inte åka och gymma eftersom vi måste åka gemensamma resor till och från jobbet och fsk) så jag hakar på det du skrev om efter födslar-kropp @FengurLaugar : jag har aldrig tyckt så bra om min kropp som jag gjort ca senaste året. Jag är slank, stark (iaf tillräckligt för att bolla runt med en 16 kg tung unge) och har insett att kroppen är helt fantastisk.
Jag har också fått sovmorgon idag. Till halv nio, för ett år sen skulle jag inte ens kallat det sovmorgon men man ska inte vara girig.
Ponny och jag har haft en helt fantastisk ridtur i vårvädret på ungefär en timme och sen har jag storstädat stallet. Typ sånt man inte hinner i veckorna. I eftermiddag kommer först hovslagaren och sen blir det valborgsfirande med min mosters familj. Vad ska ni hitta på?
Jag har också fått sovmorgon idag. Till halv nio, för ett år sen skulle jag inte ens kallat det sovmorgon men man ska inte vara girig.
Ponny och jag har haft en helt fantastisk ridtur i vårvädret på ungefär en timme och sen har jag storstädat stallet. Typ sånt man inte hinner i veckorna. I eftermiddag kommer först hovslagaren och sen blir det valborgsfirande med min mosters familj. Vad ska ni hitta på?
Jag tillhör en av dem som fått förstörd kropp av mina graviditeter så jag var hos en plastikkirurg i fredags som mätte mina delade magmuskler till minst 8 cm. Hon kunde inte mäta korrekt då jag är konstant svullen, men hon sa samtidigt att det var tur för jag skulle annars ha ett enormt skinnhäng. Väldigt pålitlig kvinna som ansåg att landstinget skulle betala för en bukoperation, och gav flera tips på hur jag skulle få det beviljat. Hon berättade att min enorma diastas är mycket ovanlig och kommer aldrig kunna tränas bort.
Igår tappade jag motivationen att träna eftersom hon har rätt. Jag har styrketränat sedan september 2016, och kört Power sedan december 2016 men magen är där den är. Men idag kom den tillbaka eftersom jag ökar chansen för en bra läkning om jag är tränad. Så jag for till gymmet och höjde nästan alla mina vikter på både fria vikter och maskiner. Vilket tydligen var på tiden för mina lägsta repetitioner var 6 x 2
Vägde mig dessutom innan jag började träna 67,7 kg - dvs 5,7 kg kvar till den vikt jag hade innan graviditeten
Vad jobbigt att du fått sån diastas Hoppas verkligen att du får det beviljat så att du får hjälp att få ihop magmusklerna igen. Skönt att motivationen ökade igen, heja dig!
Åh tack. Kändes ändå skönt att få det bekräftat att det är inte min träning det är fel på.
Jag ska gå privat, det är redan klart med banklån så jag opererar mig i höst. Är påläst om landsting vs privat och det är en sån skillnad! Dessutom så kunde plastikkirurgen lägga snittet bland mina 3 ärr från mina kejsarsnitt. Även om hon helst hade velat lägga snittet längre ner men jag har en pussmun strax under troskanten som bara skulle få en underläpp då