Beach 2017 del II

Härligt ridtur med bästa vännen idag :love: Sen har vi duschat hästar, lekt ute, grillat, snickrat, promenerat när maken red unghästen :D Alla nöjda och glada efter idag och barnen har nyss somnat. Jag ska kvällsfodra och sen blir det soffan resten av kvällen och Cheeze stars :p

Har ju tyvärr inga träningsuppdateringar att komma med (vi har bara en bil sedan en vecka tillbaka så jag kan inte åka och gymma eftersom vi måste åka gemensamma resor till och från jobbet och fsk) så jag hakar på det du skrev om efter födslar-kropp @FengurLaugar : jag har aldrig tyckt så bra om min kropp som jag gjort ca senaste året. Jag är slank, stark (iaf tillräckligt för att bolla runt med en 16 kg tung unge) och har insett att kroppen är helt fantastisk. :love:

Har ju tyvärr inga träningsuppdateringar att komma med (vi har bara en bil sedan en vecka tillbaka så jag kan inte åka och gymma eftersom vi måste åka gemensamma resor till och från jobbet och fsk) så jag hakar på det du skrev om efter födslar-kropp @FengurLaugar : jag har aldrig tyckt så bra om min kropp som jag gjort ca senaste året. Jag är slank, stark (iaf tillräckligt för att bolla runt med en 16 kg tung unge) och har insett att kroppen är helt fantastisk. :love:

Eller hur! :love:

Tillbaka i vanliga rutiner igen! Jobbade natten till idag och sen 1h ben på gymmet, snacka om spagettiben just nu.. :p UNDERBART väder ute och jag hade velat köra direkt ut till pålle och rida, men jag är astrött, det var jobbigt att köra hem.. så vi tar en skön runda i eftermiddag istället när jag sovit lite! :)

God natt!

Sovmorgon idag :love:

Fint väder och vi ska vara ute hela dagen idag också :) Hästarna ska gå en lugn tur så funderar på om dottern kanske vill med mig ut och skritta båda samtidigt. Ska klyva ved och träna också. Får lust att springa en sån här dag så kanske gör det idag och lyfter i morgon eller tvärtom. Ska ju bli fint även i morgon så jag får se :) Hunden ska få ett spår också!

Jag har också fått sovmorgon idag. :love: Till halv nio, för ett år sen skulle jag inte ens kallat det sovmorgon men man ska inte vara girig. ;)

Ponny och jag har haft en helt fantastisk ridtur i vårvädret på ungefär en timme och sen har jag storstädat stallet. Typ sånt man inte hinner i veckorna. I eftermiddag kommer först hovslagaren och sen blir det valborgsfirande med min mosters familj. Vad ska ni hitta på? :)

Jag har också fått sovmorgon idag. :love: Till halv nio, för ett år sen skulle jag inte ens kallat det sovmorgon men man ska inte vara girig. ;)

Ponny och jag har haft en helt fantastisk ridtur i vårvädret på ungefär en timme och sen har jag storstädat stallet. Typ sånt man inte hinner i veckorna. I eftermiddag kommer först hovslagaren och sen blir det valborgsfirande med min mosters familj. Vad ska ni hitta på? :)

Härligt :)
Jag jobbar idag så hittar inte på så mycket :p gymet efter kl 16 är tanken idag med o sen bara en lugn kväll med jour till 22. Ledig imorgon i alla fall :up:

Vår sovmorgon var också till halv 9 och det ska man vara nöjd med när man har småbarn i huset :D

Jag tillhör en av dem som fått förstörd kropp av mina graviditeter så jag var hos en plastikkirurg i fredags som mätte mina delade magmuskler till minst 8 cm. Hon kunde inte mäta korrekt då jag är konstant svullen, men hon sa samtidigt att det var tur för jag skulle annars ha ett enormt skinnhäng. Väldigt pålitlig kvinna som ansåg att landstinget skulle betala för en bukoperation, och gav flera tips på hur jag skulle få det beviljat. Hon berättade att min enorma diastas är mycket ovanlig och kommer aldrig kunna tränas bort.

Igår tappade jag motivationen att träna eftersom hon har rätt. Jag har styrketränat sedan september 2016, och kört Power sedan december 2016 men magen är där den är. Men idag kom den tillbaka eftersom jag ökar chansen för en bra läkning om jag är tränad. Så jag for till gymmet och höjde nästan alla mina vikter på både fria vikter och maskiner. Vilket tydligen var på tiden för mina lägsta repetitioner var 6 x 2 :o
Vägde mig dessutom innan jag började träna 67,7 kg - dvs 5,7 kg kvar till den vikt jag hade innan graviditeten :p:D

Blev ingen hovslagare idag, hon hade råkat bli sparkad av en annan häst tidigare under dagen. Siktar på nästa helg istället. Eftersom båda mina bara verkas är det nog inte hela världen om de får vänta en vecka till.

Funderar på att ta en promenad upp till stallet och ge hästarna mat istället. Eller om jag latar mig och tar bilen. Frestande för då slipper jag byta kläder (kan trots allt inte visa mig på byn i långkalsonger och utan strumpor... :o), men det är jättehärligt väder så försöker motivera mig själv till ett klädbyte (duschade alltså inte efter ridningen eftersom jag trodde att jag skulle upp till stallet en lite längre stund igen i eftermiddag).

Det blev en promenad fram och tillbaka till stallet.

Summerar min första riktiga arbetsvecka redan nu, där jag jobbat 110% (räknar redan ner tills jag slipper söndagarna i butiken, och hamnar på mer normala 100% kan jag lova).
Måndag - promenad 25 minuter med ponny innan jobbet.
Tisdag - 30 minuter ridning tillsammans med Lilleman och hans lilla ryttare.
Onsdag - samma runda och samma sällskap som dagen innan, men åt andra hållet bara.
Torsdag - vila (oplanerat, blev för sena med middagen).
Fredag - vila (planerat).
Lördag - vila (på grund av väderkatastrof).
Söndag - en timme ridning, promenad till och från stallet.

Det mest optimala för ponny är att motioneras sex dagar i veckan, och det är det jag försöker sikta på. Fem är okej, och fyra kan vara godkänt om det är särskilda omständigheter. Får nästan räkna den här veckan till det eftersom det haglade så mycket igår att man inte såg vägen riktigt vid vissa tillfällen.

Jag tillhör en av dem som fått förstörd kropp av mina graviditeter så jag var hos en plastikkirurg i fredags som mätte mina delade magmuskler till minst 8 cm. Hon kunde inte mäta korrekt då jag är konstant svullen, men hon sa samtidigt att det var tur för jag skulle annars ha ett enormt skinnhäng. Väldigt pålitlig kvinna som ansåg att landstinget skulle betala för en bukoperation, och gav flera tips på hur jag skulle få det beviljat. Hon berättade att min enorma diastas är mycket ovanlig och kommer aldrig kunna tränas bort.

Igår tappade jag motivationen att träna eftersom hon har rätt. Jag har styrketränat sedan september 2016, och kört Power sedan december 2016 men magen är där den är. Men idag kom den tillbaka eftersom jag ökar chansen för en bra läkning om jag är tränad. Så jag for till gymmet och höjde nästan alla mina vikter på både fria vikter och maskiner. Vilket tydligen var på tiden för mina lägsta repetitioner var 6 x 2 :o
Vägde mig dessutom innan jag började träna 67,7 kg - dvs 5,7 kg kvar till den vikt jag hade innan graviditeten :p:D

Vad jobbigt att du fått sån diastas :( Hoppas verkligen att du får det beviljat så att du får hjälp att få ihop magmusklerna igen. Skönt att motivationen ökade igen, heja dig!

Glad Valborg på er, eller vad man säger :p Här i Uppsala är det ju helt hysteriskt, över 20 000 pers på valborgsfirande och forsränning hörde jag. Detta betyder att jag håller mig långt borta från stan :laugh: Istället blev det långpass löpning, 1 h 20 min i skogen. Det gick segt och tungt, haha! Benen kändes tröga pga träningsvärken sen fredagens benpass. Men fint väder, om än lite blåsigt, och jag tog mig runt min planerade runda på knappt 10 km med lite gångpauser där det behövdes och i övrigt mycket lugn löpning.

Igår var det vilodag. Var på dejt med maken :love: Bio, middag och sen glass och kladdkaka hemma istället för efterrätt på restaurangen, lugnare och skönare utan massa folk :angel:

Veckan summeras med 5 träningspass, varav 3 styrketräning och 2 löpning. Väldigt nöjd med det. Inte lika nöjd med att jag har haft lite stressymptom igen så jag försöker chilla så mycket jag kan.

Vad jobbigt att du fått sån diastas :( Hoppas verkligen att du får det beviljat så att du får hjälp att få ihop magmusklerna igen. Skönt att motivationen ökade igen, heja dig!

Åh tack. Kändes ändå skönt att få det bekräftat att det är inte min träning det är fel på.
Jag ska gå privat, det är redan klart med banklån så jag opererar mig i höst. Är påläst om landsting vs privat och det är en sån skillnad! Dessutom så kunde plastikkirurgen lägga snittet bland mina 3 ärr från mina kejsarsnitt. Även om hon helst hade velat lägga snittet längre ner men jag har en pussmun strax under troskanten som bara skulle få en underläpp då :angel: :D

Åh tack. Kändes ändå skönt att få det bekräftat att det är inte min träning det är fel på.
Jag ska gå privat, det är redan klart med banklån så jag opererar mig i höst. Är påläst om landsting vs privat och det är en sån skillnad! Dessutom så kunde plastikkirurgen lägga snittet bland mina 3 ärr från mina kejsarsnitt. Även om hon helst hade velat lägga snittet längre ner men jag har en pussmun strax under troskanten som bara skulle få en underläpp då :angel: :D

Åh men vad skönt att det är klart! Har förstått att det kan vara svårt att få genom landstinget. Hoppas det ska gå bra för dig :)

Ingen träning idag :o Blev så sent efter vi kommit hem så jag prioriterade en ridtur med dottern och kompisen istället :) Men har gått 20000 steg drygt och grejat en massa ute så jag har inte varit soffpotatis heller :D

Förra veckan blev riktigt bra måste jag säga! 5 dagar på gymet (dock bara 1 wod, sen 1 styrkelyftspass och 3 egna pass) + 1 dag med en kort löprunda med backintervaller som avslutning :)

Denna veckan siktar jag på gymet må, tis, ons, yoga torsdag, vila fredag och sen något mer i helgen, löpning/gym/yoga. Åker strax på första tränigspasset i maj, wod på crossfitgymet i storgrupp :bump: :bump:

Var på gymmet igår med svägerskan. Marklyft, assisterade chins, french press, armhävningar och totalt sex minuter utfall blev det. Känns att kroppen börjar komma igång efter förkylningen, bihåleinflammationen och ögoninflammationen, men räknar kallt med att hosta och snora lite ett tag till. Segt elände, det här!

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 857
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 858
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar