Ajdå, hoppas stretching och sånt hjälper!
Hoppas det. Det brukar hjälpa men längesen det gjorde såhär ont. Tror jag behöver boka ett besök hos kiropraktorn.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ajdå, hoppas stretching och sånt hjälper!
Åh vad mycket härlig läsning som väntade här i tråden! Vad starka och grymma ni är hela bunten!
Jag har varit lite frånvarande på senaste p.g.a Sverigeresa med sambon och hans mamma, men nu är jag tillbaka i vardagen igen och peppad på träning!
Vi fick till ett intervallpass på stranden när vi var i sommarstugan i lördags, och det var lika härligt som det var jobbigt att springa i sand! Annars har vi promenerat och cyklat mest hela dagarna (runt Malmö, Österlen och Köpenhamn), så jag inbillar mig att det åtminstone delvis balanserar ut de hutlösa mängder fika och god mat vi ätit
Vi kom inte hem förrän strax efter midnatt, så i kväll ska jag fokusera på att packa upp, tvätta och komma i ordning lite. Imorgon blir det Ladies Lifting som vanligt, och sedan planerar jag löpträning torsdag, fredag och lördag. Bara en vecka kvar till mitt lilla "lopp" nu Jag har gett upp det här med att vara nervös och rädd, men det skulle ändå kännas bra att ha lite extra löpning i kroppen när det väl är dags!
För övrigt summerar jag april med totalt 12 träningspass. Helt ok, men jag vet att jag hade kunnat göra mer och jag har inte varit helt nöjd med mig själv. Det blir nya tag nu i maj!
Bara något avis på det!! En vecka eller två i solen skulle göra riktigt gott nu... Njut!
Åh, både Alicante och Marbella som är så himla trevligt! Du får hojta när du är tillbaka i stan igen sen, så kanske vi kan få in något pass ihop igen
Idag gym på morgonen, bänkpress med nytt PB! Klämde upp en etta på 42,5 kg, najs! Hade eventuellt haft 45 kg också men vi tar det långsamt. Roligt att slå många PB Skulle egentligen göra 3x8 men gjorde bara första setet med 8 reps, andra setet blev 2x4 reps på 35 respektive 37,5 kg och tredje setet 4 reps på 37,5 kg, 3 reps på 40 kg (svajigt och tungt) och så ettan på 42,5 kg (stabilare). Skön känsla! Bra att få känna på lite tyngre ibland, så kan jag återgå till att reppa på något lägre vikter.
Woho grattis till PB, starkt!!
Hahaha, tack mamma! Det slog mig faktiskt när jag skrev det att det kanske blir lite väl mycket, men jag gillar ju att vara ambitiös så... Men du har ju rätt, så det blir nog löpning torsdag + lördag och så ett lugnt core-pass eller liknande på fredag istället Tack för input!Välkommen tillbaka!
Vad gäller att ha lite extra löpning i kroppen inför loppet så förstår jag hur du tänker, men att springa tre dagar på raken när du faktiskt inte sprungit så mycket på sistone kommer dels innebära en ökad stress för kroppen och dels kommer det troligtvis inte att ge dig några positiva effekter vad gäller loppet. Spring torsdag och lördag, tycker jag. Annars tror jag risken är stor att du bara känner dig trött, tung och sur på söndag och uppladdningen inför loppet blir lidande.
Så, nu är jag färdig med att leka morsa.
Jag älskar att logga min träning! Mest för att hålla koll på vad jag gör och vilka vikter jag tar, men på senaste har jag även funnit ett visst nöje i att bläddra igenom och titta på alla fina träningspass jag fått till de senaste dagarna/veckorna/månadernaHar tänkta att jag ska försöka logga all träning nu i maj med. Har inte lyckats logga en hel månad på flera år, men jag kommer ihåg att det var ganska kul att se hur det ser ut som helhet osv
Så två crossfit-pass loggade för maj hittills Loggar inte transportpromenader eller hemmayoga som är kortare än 30 min tänker jag, utan gym, crossfit, löpning och mer ordentliga yoga-pass
Bra jobbat Det är sjukt vad armarna verkligen kan ta heeeelt slut, då är det lögn att försöka pressa något över huvudetTräningsvärk i hela armarna (underarmar, biceps, triceps) samt bröst idag, går till dagens wod och hoppas på typ knäböj eller kanske marklyft men vad står det på tavlan; strikta pressar såklart
Det gick ändå ganska bra, efter uppvärmning så var passet idag:
A-delen: strikta pressar, 2-3 reps x 8 set landade på 22,5 kg där. Tog en på 27,5 men det var 1 rep sen tog soppan i armarna slut
B-delen: Every minute on the minute i 21 minuter
* 50 dubbelhopp med hopprep (kan fortfarande inte dessa )
* 15 kettlebellswingar
* 15 pushpressar med hantlar ( jag använde 7 kg)
Såå inte mitt piggaste pass direkt men det gick ändå