Beach 2017 del II

Kändes väldigt konstigt att bara sätta sig ute och läsa igår efter ungarna lagt. Brukar alltid träna eller göra annat :) Man blir förslappad av att inte göra något :p

I morse började jag dagen med en promenad med hunden. Ikväll ska jag rida. Träning kan jag glömma pga ryggen....

Fy vad tråkigt med ryggen. :( Se till att ringa kiropraktorn idag, om du vet med dig att ett besök där brukar hjälpa.

Fy vad tråkigt med ryggen. :( Se till att ringa kiropraktorn idag, om du vet med dig att ett besök där brukar hjälpa.

Vet egentligen inte om det är det som ska till. Tycker det är något bättre idag än igår så jag hoppas vila kommer hjälpa. Men ett besök hos kiropraktorn snart är nog bra ändå så det inte kommer tillbaka.

Jag har inte varit så bra på att logga träningen under april. Var så pass sjuk att jag inte kunde träna under kanske 10-12 dagar, men jag har varit på gymmet 11 gånger på de övriga 20 dagarna vilket jag tycker är rätt bra, plus att jag vill minnas att jag körde något pass hemma också.

Stegräknaren har gått ganska varm under april. Har snittat 11 546 steg per dag, trots ovan nämnda sjukperioder. Målet är att ligga över det klassiska 10 000 steg per dag så det gick ju vägen.

Hoppas på en bättre månad nu i maj. Tiden kommer dock vara en begränsande faktor nu till en början, innan 15 maj ska jag både lämna in en uppsats och skriva en omtenta, plus att maken är borta en hel del. Huvudmålet för maj är att komma igång med cyklingen, annars kommer Tjejvättern bli en plågsam upplevelse. :p

Jag körde eget pass idag innan kvällspasset, 30 min inne på gymet med marklyft, började med lite pausmark och jobbade sen vanliga upp till 60 kg där jag gjorde 10 reps. Sen eftersom det var så underbart, underbart väder stack jag ut och sprang en runda. Hade väl tänkt mig en 4-5 km egentligen men lite tidsbrist och dålig koll på området (har aldrig sprungit vid gymet innan) blev det bara drygt 3 km. Jättedålig tid pga fick stanna fota lite för det var så vackert + fick fråga om vägen en gång och råkade stanna en superpratsam gubbe som inte alls hade särskilt bråttom att fortsätta sin promenad ;) Men jag är nöjd, det var jättehärligt :heart
Brukar annars försöka att inte lägga löpning direkt efter styrketräning då det ska sabba ens gains :D Men idag fick det bli så, försöker att inte ha alltför mycket "opti-noja" nuförti'n :laugh: Älskar för övrigt det ordet, tror det är från typ Träningspodden eller nåt sånt :p

Jag körde eget pass idag innan kvällspasset, 30 min inne på gymet med marklyft, började med lite pausmark och jobbade sen vanliga upp till 60 kg där jag gjorde 10 reps. Sen eftersom det var så underbart, underbart väder stack jag ut och sprang en runda. Hade väl tänkt mig en 4-5 km egentligen men lite tidsbrist och dålig koll på området (har aldrig sprungit vid gymet innan) blev det bara drygt 3 km. Jättedålig tid pga fick stanna fota lite för det var så vackert + fick fråga om vägen en gång och råkade stanna en superpratsam gubbe som inte alls hade särskilt bråttom att fortsätta sin promenad ;) Men jag är nöjd, det var jättehärligt :heart
Brukar annars försöka att inte lägga löpning direkt efter styrketräning då det ska sabba ens gains :D Men idag fick det bli så, försöker att inte ha alltför mycket "opti-noja" nuförti'n :laugh: Älskar för övrigt det ordet, tror det är från typ Träningspodden eller nåt sånt :p
Det låter härligt och sunt! Vi stötte på en islandshäst (med ryttare alltså) på stranden när vi var ute och sprang i lördags och jag var bara tvungen att stanna och bota min hästabstinens lite. Det var definitivt värt att ta en lite extra lång paus för!!

Ladies Lifting avklarat för veckan, jäklar vad skönt det var att vara tillbaka på banan igen! Jag mådde så bra, nästan hela passet! :D Dagens pass såg ut som följande:

Liggande benpress x10
Goblet squats x10
Amerikanska marklyft x12
3 varv, 10 sekunders vila mellan varje övning

Push press x12
Bänkpress x10
Shoulder flys x20

Gående utfall med 20 kg stång x24
Kettlebell swings x15
Step ups med hantlar x20
Bulgariska utfall x20
Benlyft x15

Sprint på cykel 45 sekunder
Gående utfall med hantlar x32
Situps x 40
1 varv, 20 sekunders vila mellan varje övning

Nu ska jag nöjt slappa i soffan resten av kvällen! :)

Pålle hade egentligen vila idag, men han har haft en lugnt vecka pga att jag fick dra av ena bakdojan OCH det var så jäkla härligt väder med 17 varma grader (!!) så vi skrittade ut ca 20min runt en liten dunge vi har i närheten och så käkade vi (pålle :angel:) gräs efteråt, så mysigt! :love:

Sen var det 90 härliga minuter fotboll innan ikväll! Första träningen utan pannband.. :rofl: Japp, jag är först på med mössan och sist av med den.. :D Mina öron gillar inte kyla och inte vind..
Hur som, rolig träning! Bra övningar och så avslutade vi med spel! På söndag är det match!
Woop woop!

Blev en hemmadag igår med storstädning inne och ute samt tvättning av fönster. Var sugen på gymmet men bestämde mig för att lillkillen behövde få vara hemma. Körde ett jogapass istället. Varför glömmer jag bort hur jäkla skönt det är med joga? Perfekt komplement till styrketräningen!

Idag ska vi gå på skogstur.

Idag känns faktiskt ryggen bättre :banana: Stretchade igår och det har nog gjort susen. Jag är hemskt stel i den där högra skinkmuskeln. Måste bli ännu bättre på att stretcha den, inte bara efter styrkepassen. Men det blir ingen träning idag för jag känner ändå av den. Ska ta ett pass på hästen på lunchen och i em blir det promenad med hunden. Svärföräldrarna bjuder på grillat :d

Det blev intervaller idag! Snabb var jag också, om jag får säga det själv :angel: 10x1 min med gåvila 1 min mellan, plus 10 min jogg före och 10 min jogg efter. Tempot i intervallerna låg mellan 4:27-5:42, med 7 av 10 intervaller under 5:00-tempo, riktigt snabbt för att vara jag! Sprang intervallerna på grusväg vilket såklart höjer farten jämfört med skogsstigar, men ändå. Joggen hem gick däremot riiiiktigt långsamt... :laugh: Gravitationen blev plötsligt mycket mer märkbar :idea:

Även imorse blev det en promenad med ponny innan jobbet. Hade egentligen tänkt rida, men blåser storm här idag så stannade på marken. Huvudsaken att vi kom ut. :up:

En jobbdag kvar i butiken imorgon, sen helg!

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 858
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 858
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar