Beach 2017 del II

Men heeej! Long time, no see. Eller något.
Så himla dålig på att hänga med här. Måste helt klart skärpa mig, för jag saknar tråden! :)

Ni verkar köra på bra, precis som vanligt!
Själv är jag lite nervös inför nästa veckas träningsresa, pga har tränat alldeles för lite sista tiden :p

Men heeej! Long time, no see. Eller något.
Så himla dålig på att hänga med här. Måste helt klart skärpa mig, för jag saknar tråden! :)

Ni verkar köra på bra, precis som vanligt!
Själv är jag lite nervös inför nästa veckas träningsresa, pga har tränat alldeles för lite sista tiden :p

Berätta mer om träningsresan! Vart med vem träna vad etc? :bump:

1 h crossfit done, var tydligen ett team-pass o körde ihop med en asstark tjej :up: älskar hur tjejer/kvinnor kan vara så smygstarka, typ ser inte extremt starka ut med svällande muskler som killar men när man börjar köra så bah svinstark :bow:

Iaf uppvärmning o sen då i ett team på 2 delade man på:

1 min handstand
2 min L-sit hold

250 double unders (hopprep)
200 air squat
150 push ups
100 pull-ups
Under tiden partnern körde stod den andra och höll i 2 kettlebells

1 min handstand hold
2 min L-sit hold

Avslutade sedan med 4 set av 8-10 strikta pressar med kettlebells eller hantlar.

Finished :D

Härlig start på både veckan och månaden!! :heart

Jag har gjort 30 min yoga! :banana:
Har varit stel och haft huvudvärk p.g.a. muskler som dragit ihop sig i skulderpartiet (får det om jag inte tränar) och lite ont i korsryggen för att rumpmusklerna är korta.
Nu känns det så otroligt mycket bättre!

Jag och kompisen som har häst här började dagen med att lasta hästarna och låna ridbanan där vi bodde innan :) Började med lite dressyr och sen satte vi upp en minihinder och skuttade lite :D 45 min minuters ridning totalt.
Sen har vi precis varit och gått tipspromenad hos grannen. Blev korv och fika efteråt :p Nu ska vi plantera ut lite blommor (håll tummarna för att dom överlever) och klyva lite ved. Ikväll ska det tränas eftersom vi sket i det igår :)

Sammanställer även april som månad, glömde totalt bort att det blev även månadsskifte i natt. ;) April var ändå ganska okej motionsmässigt. 2 timmar och 45 minuter promenerade med hästen (fördelade på sex tillfällen), nästan 12 timmar ridning (tretton ridturer), sju promenader utanför stallet och två corepass (tyvärr i början av månaden, sen blev jag lat :o). Helt okej ändå, hästen hade lite problem med hoven igen en sväng i mitten av månaden så det får räknas in i ekvationen.

Den här röda måndagen är varmt, varmt välkommen. Jag hade turen att vara ledig från butiken, och nya jobbet är ett sånt jobb som är öppet 8-17 måndag-fredag och inte på röda på dagar, så jag blev helt ledig idag. Kommer behövas inför kommande veckors prövningar. ;)

Ponny och jag har ridit ut en timme i alla tre gångarterna på morgonen. Det blåser en hel del här idag, så det var en halvt om halvt övertänd ponny som såg spöken lite varstans i buskarna. Hon gick i alla fall väldigt bra mot slutet, så det får jag vara nöjd med.

Efter en minikryssning till Tallinn som i och för sig var rolig och ett avbrott i vardagen men som bröt de goda vanorna kickades måndagen igång med ett ryggpass. Rygg, triceps och mage fick sig en rejäl genomkörare. Har börjat marklyfta för jag behöver bygga upp nedre rygg. Är rejält svag - orkar bara några reps på 50kg med ok teknik. Hoppas på bättre siffror innan hösten!

Har motionerat hojen idag! :love: Och ska ut på promenad med en vän nu, och sen motionera pålle! :)
Sen blir det sängen tidigt, för jag slutade 06 imorse och har bara sovit 3,5h.. :p Jag skulle behöva fler timmar på dygnet! :angel:

Fantastisk dag! Fantastisk helg! :love: Började som sagt med träning på ridbanan i morse och avslutade ikväll med 5 km löpning :) Tungt men gött! Ätit alldeles för mycket skit den här helgen så det var gött att springa lite.

Annars idag har vi planterat ut mina plantor, grejat med veden, lekt en massa med barnen, gått tipspromenad, ätit middag ute och ätit kvällsmat i skogen :love:

Sammanfattar min vecka och månad i morgon när jag sitter vid datorn :)

Jag har varit på treåringskalas och agerat lektant åt ett gäng busiga ungar, så en eller annan kalori har jag väl förhoppningsvis brännt. :D Dock åt jag pizza till lunch och två tårtbitar (varav den ena tårtan innehöll ca 25000 kcal per bit, enligt min sambo som hade bakat den :D) plus chips på kvällen så det blev knappast någon kcalbalans i dag.

Följde Trosa Ultra Backyard halvsporadiskt under helgen eftersom en ex-kollega var med. Han sprang "bara" i 21 h/140 km och bästa kvinnan sprang i 31 h/207 km. Helt galet!

Min rygg är lite ledsen efter springturen igår :( Det är högersidan långt ner mot skinkan där det brukar sätta sig annars också. Sätesmuskeln där är ju förkortad och blir väldigt spänd och öm titt som tätt och det går upp lite i ryggen. Jag får stretcha och be maken massera hårt eller rom jag finner katternas boll jag brukar använda :p Men jag får hoppa styrketräningen idag i alla fall. Kommer inte kunna lyfta utan att det gör ont. Får bli promenad och ett litet pass i vedhögen istället.

Sammanfattningen då!

I april fick jag ihop 19 träningspass. Det är styrka, hiitpass och löpning. Väldigt nöjd med det! :) Känt mig stark och motiverad den här månaden.

Förra veckan fick jag ihop 1 löppass, 2 styrkepass och 1 hiitpass. Promenad varje dag och 5 ridpass. Plus en massa lek ute med barnen, annat pyssel och vedklyvning.

Sen planen för den här veckan:

Mån: 5 km löpning, ridning och promenad
Tis: Promenad
Ons: Promenad, ridning och lite styrka om ryggen tycker det är en bra idé
Tors: Promenad, ridning, styrka
Fre: Promenad
Lör: Promenad, ridning, löpning
Sön: Ridkurs med hästen, styrka

Sen blir det vedhögen så ofta det hinns med också :D

Ett litet företag som heter Living People. Min pt driver det :)
Mycket yoga kommer det vara. Och bergvandring, cykling, kajak, zumba mm.

Kommer nog bli en härlig resa sa tror jag!
Alicante ska vi till!
Sen har jag en vecka utanför Marbella veckan efter också :D

Bara något avis på det!! En vecka eller två i solen skulle göra riktigt gott nu... Njut!

Min rygg är lite ledsen efter springturen igår :( Det är högersidan långt ner mot skinkan där det brukar sätta sig annars också. Sätesmuskeln där är ju förkortad och blir väldigt spänd och öm titt som tätt och det går upp lite i ryggen. Jag får stretcha och be maken massera hårt eller rom jag finner katternas boll jag brukar använda :p Men jag får hoppa styrketräningen idag i alla fall. Kommer inte kunna lyfta utan att det gör ont. Får bli promenad och ett litet pass i vedhögen istället.

Ajdå, hoppas stretching och sånt hjälper!

Ett litet företag som heter Living People. Min pt driver det :)
Mycket yoga kommer det vara. Och bergvandring, cykling, kajak, zumba mm.

Kommer nog bli en härlig resa sa tror jag!
Alicante ska vi till!
Sen har jag en vecka utanför Marbella veckan efter också :D

Åh, både Alicante och Marbella som är så himla trevligt! Du får hojta när du är tillbaka i stan igen sen, så kanske vi kan få in något pass ihop igen :)

Idag gym på morgonen, bänkpress med nytt PB! :banana: Klämde upp en etta på 42,5 kg, najs! Hade eventuellt haft 45 kg också men vi tar det långsamt. Roligt att slå många PB :angel: Skulle egentligen göra 3x8 men gjorde bara första setet med 8 reps, andra setet blev 2x4 reps på 35 respektive 37,5 kg och tredje setet 4 reps på 37,5 kg, 3 reps på 40 kg (svajigt och tungt) och så ettan på 42,5 kg (stabilare). Skön känsla! Bra att få känna på lite tyngre ibland, så kan jag återgå till att reppa på något lägre vikter.

Sen militärpress 3x8 och sen tri-set med armhävningar + push press + tricepspress. Tungt men kände mig rätt kvick ändå. Sist en magövning supersetad med tåhävningar.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 857
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 858
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar