Beach 2017 del II

Det har varken blivit yoga eller styrketräning för min del då vår bebis har hållit igång hårt kvällstid och sovit dåligt, något som nu tack och lov börjar släppa.
Men jag har varit ordentlig och promenerat dagligen, det hemska aprilvädret till trots, så kroppen känns ändå helt okej. :up:
Ska försöka komma igång med knipövningar igen nu trots att allt känns stabilt då jag vill börja jogga snart, känner mig sugen nu när asfalten kommit fram.
Jag tänker att man kanske undviker lite framtida problem om jag startar upp löpningen ordentligt.

Förresten, på ämnet "lår som går ihop" så har det väl minst lika mycket med kroppsbyggnad som vikt att göra. Är man inte byggd på ett visst sätt så kan man ju bli nästan hur smal som helst utan att mellanrum uppstår.

Det har varken blivit yoga eller styrketräning för min del då vår bebis har hållit igång hårt kvällstid och sovit dåligt, något som nu tack och lov börjar släppa.
Men jag har varit ordentlig och promenerat dagligen, det hemska aprilvädret till trots, så kroppen känns ändå helt okej. :up:
Ska försöka komma igång med knipövningar igen nu trots att allt känns stabilt då jag vill börja jogga snart, känner mig sugen nu när asfalten kommit fram.
Jag tänker att man kanske undviker lite framtida problem om jag startar upp löpningen ordentligt.

Du har mina sympatier, håller tummarna för att det fortsätter åt rätt håll! Nu är ju min bäbis ingen bäbis längre, men hon har också hållit igång en del under nätterna under en dryg vecka och det sliter verkligen som satan på en. Hon drömmer en massa, gråter i sömnen och gnyr och kryper runt, så det har fått bli så väl tröst som räddningsaktioner om nätterna när hon varit på väg ut ur sängen.

Förresten, på ämnet "lår som går ihop" så har det väl minst lika mycket med kroppsbyggnad som vikt att göra. Är man inte byggd på ett visst sätt så kan man ju bli nästan hur smal som helst utan att mellanrum uppstår.

Absolut, det tror jag påverkar mycket. Och våra gener bestämmer ju såna saker, likväl som var på kroppen vi lagrar mest fett. Jag har tex mycket fett på lår och rumpa men knappt något på axlar och rygg.

Förresten, apropå gener så är det så intressant hur olika det kan bli även med samma arvsanlag. Jag har två helsystrar och vi ser totalt olika ut. En är blond, en är mörkhårig och en är mittemellan. En har alltid varit smal och slank och väldigt proportionerlig, en är bred över rumpan men smal på överkroppen (jag) medan den tredje har smala ben och bredare i överkroppen. Det visar verkligen att det är ett enda stort lotteri :D

Absolut, det tror jag påverkar mycket. Och våra gener bestämmer ju såna saker, likväl som var på kroppen vi lagrar mest fett. Jag har tex mycket fett på lår och rumpa men knappt något på axlar och rygg.

Förresten, apropå gener så är det så intressant hur olika det kan bli även med samma arvsanlag. Jag har två helsystrar och vi ser totalt olika ut. En är blond, en är mörkhårig och en är mittemellan. En har alltid varit smal och slank och väldigt proportionerlig, en är bred över rumpan men smal på överkroppen (jag) medan den tredje har smala ben och bredare i överkroppen. Det visar verkligen att det är ett enda stort lotteri :D

Ja gener är intressant. :D

Vi är fyra syskon i min familj. Brorsan är 190 cm lång och fram tills han började närma sig medelåldern rätt slank. :p Min ena syster (brunett) är ganska rak och liksom jämn i kroppen, ganska rejält med byst och med pyttesmå fötter. Min andra syster (rödblond) är väldigt liten i överkroppen men med rejäla höfter och lår. Jag (egentligen mörkblond) är någon sorts blandning mellan de två. Alla tre systrar är ganska exakt lika långa, vi ligger alla inom samma centimeter. :D

Vi är fyra systrar (varav en född som man) och vi också väldigt olika kroppen. Jag och yngsta systern är nog mest lika men då är hon rätt mycket kortare än mig :) Vi är rätt grova i benstommen allihop men samlar fett och bygger muskler väldigt olika. En är väldigt päronformad och rätt stor överallt + lång och en är väldigt spinkig och samlar typ inget fett. Två av oss har fått pappas raka hår och två har fått mammas lockiga. En blond och resten olika mörka :p

Ja gener är intressant. :D

Vi är fyra syskon i min familj. Brorsan är 190 cm lång och fram tills han började närma sig medelåldern rätt slank. :p Min ena syster (brunett) är ganska rak och liksom jämn i kroppen, ganska rejält med byst och med pyttesmå fötter. Min andra syster (rödblond) är väldigt liten i överkroppen men med rejäla höfter och lår. Jag (egentligen mörkblond) är någon sorts blandning mellan de två. Alla tre systrar är ganska exakt lika långa, vi ligger alla inom samma centimeter. :D

Vi är fyra systrar (varav en född som man) och vi också väldigt olika kroppen. Jag och yngsta systern är nog mest lika men då är hon rätt mycket kortare än mig :) Vi är rätt grova i benstommen allihop men samlar fett och bygger muskler väldigt olika. En är väldigt päronformad och rätt stor överallt + lång och en är väldigt spinkig och samlar typ inget fett. Två av oss har fått pappas raka hår och två har fått mammas lockiga. En blond och resten olika mörka :p

Jamen precis! Det visar ju exempel på hur olika förutsättningar man kan ha, trots samma föräldrar och liknande uppväxt. Och hur svårt det därför är att jämföra sig med andra.

Du har mina sympatier, håller tummarna för att det fortsätter åt rätt håll! Nu är ju min bäbis ingen bäbis längre, men hon har också hållit igång en del under nätterna under en dryg vecka och det sliter verkligen som satan på en. Hon drömmer en massa, gråter i sömnen och gnyr och kryper runt, så det har fått bli så väl tröst som räddningsaktioner om nätterna när hon varit på väg ut ur sängen.
Tack, hon verkar vara på väg tillbaka till stabila nätter nu så det känns ändå rätt så bra. :)
Det är kämpigt när småttingarna sover dåligt, det både sliter och iallafall jag känner mig lite skyldig när man suckande drar sig upp ur sängen och bara önskar att de kunde sova.
Hoppas din tös får bättre nätter snabbt!

Jag hatar shorts! Ändå är jag hyfsat nöjd med mina ben, är delen precis över som jag är mindre nöjd med. Men tycker alla shorts nu för tiden är så små/korta? Hade Puma när det var modernt (och tills de slets sönder), precis rätt längd och modell för mig.

Jag och en kollega pratade komplex idag. Jag har fruktansvärda komplex för mina tänder eftersom de är missfärgade sen en medicin jag fick som nyfödd. Han hade inte ens sett det. I mitt huvud ser alla stora gula huggtänder som på en råtta.

Trevlig överraskning! Nya jobbet stänger fyra istället för fem på fredagar! Kommer älska fredagar hädanefter. :D:bump:

Så nu har jag varit hemma en hel timme redan. Det gjorde nästan att jag glömde bort att jag ska jobba i butiken imorgon. Notera ordet nästan.

Matchen slutade med förlust 3-2, vi satte kvittering 2-2 i 84:e minuten och så får dem in ett sån jävla skitmål i 89:e.. :turd:
Jag är nöjd med min insats iaf! Nya tag till nästa match helt enkelt, dåliga är vi ju inte :up:

På mig skulle ett mellanrum bara uppstå på bekostnad av allt vad benmuskler heter. Verkar rätt ovärt.
Som yngre hade jag en del komplex över mina stora fötter, men det stör mig inte längre. Det är ett par bra fötter som pallar diverse träningspåhitt utan gnäll. Dessutom en mycket bra ursäkt för att glida runt i sneakers och slippa osköna skor.

Blev lite ändrade planer: idag ska jag åka rullskidor:nailbiting:. Sambon åker mycket pga vasaloppsnörd, jag har provat enstaka ggr förut. Det finns en halkbana här i närheten där det är trafik- och backfritt, bra att öva på för en fegis:D. Märker att övre delen av mig har mått bra av mycket skidåking i vinter så det vore fint att kunna hålla kvar det i någon form under sommaren.

Mitt jobb alltså.. tror jag räknade till fyra tillfällen att äta tårta den här veckan! Tårta är ju bra:d, men kanske inte fullt så ofta..
Kommande vecka ska jag på konferens. Det blir mycket tågåkning och mycket sittande på föreläsningar. Tänker ta med träningskläder och se om jag får till något slags träning på onsdagen. Går det så går det.

Idag har vi fint väder och så ska det vara i flera dagar nu :love: Hoppas det stämmer!

Blir ridtur med kompisen idag, lek ute, snickrande och annat pyssel. Kanske någon promenad också :) Behöver duscha min häst så han kan få eksemtäcket på också. Vågar inte vänta längre nu.

Alltså seriöst alla sånna här jäkla grejer som thigh gap och hip dips och ridbyxlår och alla sånna andra sjuka grejer som man som tjej/kvinna får lära sig är "fult" och behöver "jobbas bort" eller "formas om" etcetc gör mig :wtf::wtf: Så jäkla reducerande och hur kommer det sig att det inte finns något liknande alls för killar? Nej då bara ha en kropp o bygg ev lite muskler så är allt tipptopp men tjejers kroppar ska alltid granskas så in i minsta jäkla detalj. Sorry för gnäll men blir så trött på det.

Moving on.. :o:p Jag har jobbhelg så igår blev det vilodag sen är planen att jag drar till gymet en sväng nu när jag slutar. Har ju dock jour tills 22 ikväll så håll tummarna att jag får träna ostört :up: Börjar känna en dov mensvärk komma smygande så den får också ett par: :wtf::wtf:
Hehe

Oddsen, hallå? Var fint väder fram till lunch, sen mulnade det på och när jag satte mig i bilen öppnade sig himlen med regn och hagel. Vart är våren egentligen? :eek::mad:

Nu är jag äntligen ledig två dagar. Kan inte ens beskriva hur skönt det ska bli. Butiken har fullständigt sugit musten ur mig idag, så ska bli skönt att slippa ett par dagar.

Jag är rätt nöjd med min vecka ändå, det blev fem ordentlig träningspass och ett lite mesigt yoga-pass (men det var alldeles lagom den dagen). Känner mig pigg och fräsch i kroppen nu, inte lika pigg och fräsch under dagens pass dock. :D Jag är också ganska nöjd med maten, har för det mesta ätit bra mat och lyckats hålla mig hyfsat från mina laster glass och choklad. Jag hade helt seriöst kunnat äta bara glass jämt och vara helnöjd. :angel:

Imorgon blir det jobb och avskedsmiddag med en vän, men tänkte nog försöka få till en liten sväng yoga, om än bara en halvtimme. Måndag är ledigt, få se vad jag hittar på då. Troligtvis träning och stranden, om det inte blir något äventyr med vänner....

Det blev bänkpress och rodd idag på gymmet. Trevligt som tusan med snackig bänkgranne men kanske inte det mest effektiva passet någonsin :p Gjorde iaf 5x5 på 30 kg som arbetsset. Tog sedan o rodde 1000 m så fort jag orkade o sen 500 m lite lugnare :up: Ganska lång stretch efter det med så vart det ett riktigt trevligt pass :)

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 857
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 858
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar