Då föredrar jag Styrkelabbets approach på hur man får en beachkropp: "Ha en kropp. Gå till stranden."
Helt klart det mest konstruktiva förhållningssättet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då föredrar jag Styrkelabbets approach på hur man får en beachkropp: "Ha en kropp. Gå till stranden."
Det har varken blivit yoga eller styrketräning för min del då vår bebis har hållit igång hårt kvällstid och sovit dåligt, något som nu tack och lov börjar släppa.
Men jag har varit ordentlig och promenerat dagligen, det hemska aprilvädret till trots, så kroppen känns ändå helt okej.
Ska försöka komma igång med knipövningar igen nu trots att allt känns stabilt då jag vill börja jogga snart, känner mig sugen nu när asfalten kommit fram.
Jag tänker att man kanske undviker lite framtida problem om jag startar upp löpningen ordentligt.
Förresten, på ämnet "lår som går ihop" så har det väl minst lika mycket med kroppsbyggnad som vikt att göra. Är man inte byggd på ett visst sätt så kan man ju bli nästan hur smal som helst utan att mellanrum uppstår.
Absolut, det tror jag påverkar mycket. Och våra gener bestämmer ju såna saker, likväl som var på kroppen vi lagrar mest fett. Jag har tex mycket fett på lår och rumpa men knappt något på axlar och rygg.
Förresten, apropå gener så är det så intressant hur olika det kan bli även med samma arvsanlag. Jag har två helsystrar och vi ser totalt olika ut. En är blond, en är mörkhårig och en är mittemellan. En har alltid varit smal och slank och väldigt proportionerlig, en är bred över rumpan men smal på överkroppen (jag) medan den tredje har smala ben och bredare i överkroppen. Det visar verkligen att det är ett enda stort lotteri
Absolut, det tror jag påverkar mycket. Och våra gener bestämmer ju såna saker, likväl som var på kroppen vi lagrar mest fett. Jag har tex mycket fett på lår och rumpa men knappt något på axlar och rygg.
Förresten, apropå gener så är det så intressant hur olika det kan bli även med samma arvsanlag. Jag har två helsystrar och vi ser totalt olika ut. En är blond, en är mörkhårig och en är mittemellan. En har alltid varit smal och slank och väldigt proportionerlig, en är bred över rumpan men smal på överkroppen (jag) medan den tredje har smala ben och bredare i överkroppen. Det visar verkligen att det är ett enda stort lotteri
Ja gener är intressant.
Vi är fyra syskon i min familj. Brorsan är 190 cm lång och fram tills han började närma sig medelåldern rätt slank. Min ena syster (brunett) är ganska rak och liksom jämn i kroppen, ganska rejält med byst och med pyttesmå fötter. Min andra syster (rödblond) är väldigt liten i överkroppen men med rejäla höfter och lår. Jag (egentligen mörkblond) är någon sorts blandning mellan de två. Alla tre systrar är ganska exakt lika långa, vi ligger alla inom samma centimeter.
Vi är fyra systrar (varav en född som man) och vi också väldigt olika kroppen. Jag och yngsta systern är nog mest lika men då är hon rätt mycket kortare än mig Vi är rätt grova i benstommen allihop men samlar fett och bygger muskler väldigt olika. En är väldigt päronformad och rätt stor överallt + lång och en är väldigt spinkig och samlar typ inget fett. Två av oss har fått pappas raka hår och två har fått mammas lockiga. En blond och resten olika mörka
Tack, hon verkar vara på väg tillbaka till stabila nätter nu så det känns ändå rätt så bra.Du har mina sympatier, håller tummarna för att det fortsätter åt rätt håll! Nu är ju min bäbis ingen bäbis längre, men hon har också hållit igång en del under nätterna under en dryg vecka och det sliter verkligen som satan på en. Hon drömmer en massa, gråter i sömnen och gnyr och kryper runt, så det har fått bli så väl tröst som räddningsaktioner om nätterna när hon varit på väg ut ur sängen.
Jag och en kollega pratade komplex idag. Jag har fruktansvärda komplex för mina tänder eftersom de är missfärgade sen en medicin jag fick som nyfödd. Han hade inte ens sett det. I mitt huvud ser alla stora gula huggtänder som på en råtta.
Det skulle verkligen vara intressant att se sig själv genom andras ögon under en dag.
På mig skulle ett mellanrum bara uppstå på bekostnad av allt vad benmuskler heter. Verkar rätt ovärt.Förresten, på ämnet "lår som går ihop" så har det väl minst lika mycket med kroppsbyggnad som vikt att göra. Är man inte byggd på ett visst sätt så kan man ju bli nästan hur smal som helst utan att mellanrum uppstår.