Beach 2017 del II

@zassoo och @Mineur

Jag tycker det är rätt tråkigt att springa på löpband. Jobbiga intervaller funkar då det inte blir så lång tid totalt men som igår när jag sprang halvmilen på bandet så är det tråååkigt! Behöver se saker :p Men ibland är bandet ett bra alternativ för mig med småbarn mm. Ska jag springa längre på bandet så funkar det bäst att lyssna på en bra podd. Är det intervaller vill jag ha hög musik.

Men att springa ute är helt klart det bästa!

Ikväll blir det löpning på bandet och ett axel och bicepspass efter. Blir si och så med träningen resten av veckan. Ska iväg på minisemester till Tallinn på to fm och kommer hem på lö. Morgondagen går åt till packning och förberedelser. Räknar med ett gympass på sö, längre än så klarar jag mig inte utan:p

Du såg säkert min insta igår på när jag fodrat hästarna :wtf::banghead:

Men men vägen var bar i morse så jag och ungarna smög till dagis i alla fall. Verkar dock inte bli någon ridning på lunchen som planerat. Har brodd men inga sulor och då är det meningslöst att försöka få till någon vettig ridning. Får hoppas det hinner regna bort under dagen så får jag rida senare istället :)

Ja, jag var inte avundsjuk :D

Inte jag heller! Jag trodde att jag skulle tycka om det just för att det är så ovarierat och därmed minimalt med saker som kan störa mig eller få mig att hitta på att jag inte orkar mer (typ "oj, här kommer en stor backe, nä jag orkar inte!"). Trodde också att siffrorna skulle trigga mig och peppa mig, men det blev snarare så att jag tittade på tiden/distansen och tänkte "shit, har jag bara sprungit så lite, men jag är ju redan så trött, fy vad jag är långsam!". Det är liksom lite lättare att lura sig själv när man är utomhus, och det är framförallt lättare att tänka på annat än att man springer... :p Nåja, det var värt ett försök!

Haha jag är precis likadan, "hur kan jag inte ha sprungit längre när benen känns som bly?!"

@zassoo och @Mineur

Jag tycker det är rätt tråkigt att springa på löpband. Jobbiga intervaller funkar då det inte blir så lång tid totalt men som igår när jag sprang halvmilen på bandet så är det tråååkigt! Behöver se saker :p Men ibland är bandet ett bra alternativ för mig med småbarn mm. Ska jag springa längre på bandet så funkar det bäst att lyssna på en bra podd. Är det intervaller vill jag ha hög musik.

Jamen intervaller kan jag absolut tänka mig funkar, där är det ju kanon i och med att man kan hålla sådan stenkoll på tid och distans! Men ja, att hålla på att jogga i samma takt bara rakt fram sådär fixar jag nog inte i mer än 15-20 minuter innan jag tappar all motivation :p

@zassoo och @Mineur

Intervaller funkar helt klart bättre! Korta intervaller, typ 1 minut :angel:

Hoppas fortfarande på att snön ska försvinna så jag kan rida ikväll, men det ser lite mörkt ut på den fronten :meh: Annars har jag tänkt ett styrkepass ikväll, överkropp.

Hängde med svägerskan på gymmet idag och agerade PT. Kunde inte ens böja mig ner för att plocka upp stången utan att det sprängde i hela huvudet, så min träning får nog dröja någon dag till. Fy fan för bihålor, vad ska de vara bra för? :mad:

Usch ogilla på det där inlägget @Tassetass :down: krya på dig!

Äntligen dags för WOD igen :love: Så kul!! :banana: och så kul att vara frisk :up: Dock lyckats skada mig lite istället, lärdom: värm inte upp med boxjumps lite sådär halvengagerat. Det kan hända att man hoppar en mm för lågt, halkar och slår upp ett ordentligt sår på kanten på lådan så att hela smalbenet sen svullnar upp :angel: haha gjorde riktigt ont! menmen, har tvättat o plåstrat o kompressionslindat så det känns ok att träna med som tur är :D

Dagens workout:
3 min arbete, varje station 2 gånger, ingen vila
* utfall med sandsäck
* handstående mot vägg
* sit-ups

Sen 3 min av vardera, 2 min vila mellan
* hantel snatch
* rodd
* wallballs
* burpee+marklyft med sandsäck

:bump: KUL!!! :bump:

Jag mycket nöjd med att jag tog mig till gymmet idag, trots att magen var lite arg och svullen. Även om en del av mig helst ville hem och äta glass, så fick den disciplinerade delen av mig styra. Och precis som jag trodde kändes det bättre under tiden jag tränade.

Det blev att jag lekte med min kettlebell och det kändes riktigt bra. Det är alltid kul och idag kändes jag mig stark och stabil! :)

Hade ett toppenpass med hästen förut :love: Alla borde få uppleva en sån häst!

Efter ungarna lagt sig blev det träning. En axelövning, flugor åt båda håll, två rumpövningar och avslutningsvis 10 armhävningar på tå :D Jobbigt att schamponera håret nu :p

Gillar löpbandet bättre än naturen - kanske för att det är lättare? Kan dock bli enformigt i längden. Har inte kommit upp i så långa pass än så jag överlever men kan nog inte tänka mig 1h pass på band. När det blir nötigt ökar jag upp farten, tkr tiden går snabbare då. Utmärkt sätt att lura sig själv:p

Gårdagens axelpass blev inte det bästa. Hade för ovanlighetens skull huvudvärk men tog mig genom passet iaf. Idag blir det att mocka ur gödselstacken då en bonde kmr och hämtar allt gödsel.

Morgonpromenad i solsken i morse :up: Fått iväg barnen till dagis och utfodrat alla fyrbenta så nu har jag börjat jobba och äter min frukost :) Planen idag var egentligen ridning och ett hiitpass, men jag får hoppa hiitpasset för jag måste ner till kontoret i stan sen och så ska vi försöka få upp några takstolar på bygget efter vi varit vid ovalbanan och tränat. Så jag flyttar hiitpasset till fredag istället :p

Jag hade introduktion med PT igår :D Kändes jävligt proffsigt och lyxigt. Gymmet erbjuder två timmar gratis för alla medlemmar så jag tyckte det var dag att passa på. Det var både jätteintressant, roligt och något nedslående. Han hittade ju alla min svaga punkter direkt och la naturligtvis fokus där :cautious::p Kort sagt så är jag svag men rörlig och kroppsmedveten. Till nästa vecka ska han ta fram ett program åt mig med fokus på att stärka axlar, övre rygg och mage, stabilisera höften samt öka rörligheten i bröstryggen. Med tanke på att jag känner av både mage och axlar redan efter testningen igår så är det med vissa skräck som jag ser fram emot nästa veckas ordentliga pass :D

Usch ogilla på det där inlägget @Tassetass :down: krya på dig!

Äntligen dags för WOD igen :love: Så kul!! :banana: och så kul att vara frisk :up: Dock lyckats skada mig lite istället, lärdom: värm inte upp med boxjumps lite sådär halvengagerat. Det kan hända att man hoppar en mm för lågt, halkar och slår upp ett ordentligt sår på kanten på lådan så att hela smalbenet sen svullnar upp :angel: haha gjorde riktigt ont! menmen, har tvättat o plåstrat o kompressionslindat så det känns ok att träna med som tur är :D
Där ser du! Det är farligt och läskigt med crossfit! ;)

Låter som ett härligt pass annars dock!

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 856
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 857
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar