Beach 2017 del II

Kul! Men ganska rimligt med skillnaderna mellan dig och sambon, inte minst så är han man med 3 gånger så mycket muskelmassa i överkroppen rent genetiskt ;)

Låter skönt med en lugn helg, njut! :)
Ja visst är det rimligt, men det känns ändå rätt sjukt när man får det sådär svart på vitt! Nåja, det är ju skönt att kunna slänga ut all eventuell prestationsångest genom fönstret, för honom kommer jag av naturliga skäl aldrig att kunna mäta mig med ;)

Vinst med 4-1, baam! :D
Vi dominerade första halvlek och det hade kunnat bli fler mål, tyvärr fick vi inte riktigt till det i alla läge och tappade lite fokus i andra halvlek, men vi styr det mesta i den halvleken också..
Jag spelade på kant vilket fortfarande är en relativt ny position för mig, men jag börjar få kläm på det och är nöjd med min insats idag, blev väl ca 85min spel för min del! :) Hela laget krigade bra och rullade boll!
Det bästa är ändå när man hör motståndarna klaga över att de inte orkar hänga med i mitt tempo.. :p
Och det sämsta var domaren.. shit vilken USEL en.. riktigt jäkla usel..

Pålle motionerade jag imorse.. blev ett ganska kravlöst pass, joggade honom mjuk och smidig med lite galopp.. nöjd pålle som frustade en massa :love: Han gick ett hårt mycket bra pass igår så förstår att det var skönt för honom att "lattja" runt lite idag!

Just nu sitter jag i soffan och önskar att tvätten kunde hänga upp sig själv och att det står mat på bordet om en timme bara så där.. :D :angel:

Jag avslutade veckan med ett typ HIIT-inspirerat pass, där jag flåsade ordentligt och sen lite core. Jag är mycket nöjd med att tog mig igenom alla rundorna, trots att benen kändes allt annat än pigga och spänstiga, men på något vis gick det. Sen blev det stranden på eftermiddagen. :)

Imorgon blir det lugnt, jobba hela dagen och kanske en stund yoga på kvällen.

Nej det blev ingen träning igår :p Vi var klara med hästarna först strax innan kl 19 och då skulle vi duscha och äta grönsaker och dipp innan fröken skulle lägga sig :)

Idag ska vi vara fotfolk på en gaedingakeppnikurs. Dottern står aldrig ut hela dagen så vi satsar på fm och åker sen hem och äter lunch och rider :) Idag ska jag träna! Funderar på core och armar eller core och intervaller på bandet :)

Alltså jag tror min helvetes-.hosta är på väg att ge med sig!!! Igår natt vaknade jag bara 3 gånger i hostattacker, idag bara 1 gång och det var i morse vid klockan 8 så det var lugnt :banana: :banana: :banana:
Hoppas hoppas hoppas verkligen att jag kan komma igång ordentligt med träningen igen nästa vecka :heart

Tror jag ska försöka gå på yoga i eftermiddag faktiskt. 1,5 timme Vinyasa Flow klockan 16 :)

Alltså jag tror min helvetes-.hosta är på väg att ge med sig!!! Igår natt vaknade jag bara 3 gånger i hostattacker, idag bara 1 gång och det var i morse vid klockan 8 så det var lugnt :banana: :banana: :banana:
Hoppas hoppas hoppas verkligen att jag kan komma igång ordentligt med träningen igen nästa vecka :heart

Tror jag ska försöka gå på yoga i eftermiddag faktiskt. 1,5 timme Vinyasa Flow klockan 16 :)

Jag tror att din hosta flyttat hem till mig... :p

Har halvt ignorerat hosta och snor under veckan eftersom jag haft besök av släkten från norr, men igår kväll åkte de hem och efter att jag städat av övernattningslägenheten sa kroppen upp sig. Lätt feber, en jäkla hosta och både rinnsnuva och täppt näsa på samma gång.

Mannen är iväg på skjutträning och barnet är outsourcat till svärföräldrarna, så nu ska jag verkligen tokvila framför QI-maraton på BBC Brit. :p Tänker inte lägga fler kors i strån idag än vad som är absolut nödvändigt.

(Är ändå under förutsättningarna nöjd med veckan, som jag kan summera redan nu. Hann med tre styrkepass i början av veckan och har gått i snitt 13 000 steg per dag (snittet lär sänkas lite efter idag, förstås).)

Jag tror att din hosta flyttat hem till mig... :p

Har halvt ignorerat hosta och snor under veckan eftersom jag haft besök av släkten från norr, men igår kväll åkte de hem och efter att jag städat av övernattningslägenheten sa kroppen upp sig. Lätt feber, en jäkla hosta och både rinnsnuva och täppt näsa på samma gång.

Mannen är iväg på skjutträning och barnet är outsourcat till svärföräldrarna, så nu ska jag verkligen tokvila framför QI-maraton på BBC Brit. :p Tänker inte lägga fler kors i strån idag än vad som är absolut nödvändigt.

(Är ändå under förutsättningarna nöjd med veckan, som jag kan summera redan nu. Hann med tre styrkepass i början av veckan och har gått i snitt 13 000 steg per dag (snittet lär sänkas lite efter idag, förstås).)

Åh nej ledsen :down: Hoppas du blir av med den fortare iaf! :D

Tog med pålle till skogen idag! Bra konditionsrunda på 1-1,5h med mycket trav och galopp! :D både jag och pålle mycket nöjda!
Blir träning vid ett utegym i eftermiddag :)

Med ett intervallpass såhär på förmiddagskvisten förklarar jag träningsveckan avslutad! Det blev totalt 4 pass denna vecka - 2 styrka och 2 löpning. Mycket nöjd!

Dagens pass bestod av 10 min jogg upp till parken (= typ 75% i uppförsbacke) där jag körde 4x100 m intervaller (jogg+sprint) och sedan jogg hem en lite annorlunda runda som tog ca 6 minuter. Det sved rejält under sprint 3 och 4, men jag kämpade på och stannade inte en enda gång under hela rundan. :up:

Veckan som kommer är rätt fullproppad av besök, jobbaktiviteter och så Sverigeresa torsdag-måndag. Jag ska försöka få till ett intervallpass i Sverige, men tänkte ändå för säkerhets skull klämma in ett konditionspass före jobbet imorgon. Med det och Ladies Lifting på onsdag kväll blir det åtminstone två pass kommande vecka vilket får vara helt okej när livet klumpar ihop sig lite!

Vad händer nästa vecka @Kiwifrukt? Är det då du börjar på nya jobbet? :)

Ja precis. Börjar på onsdag och jobbar sen också torsdag och fredag där. Måndag, tisdag och lördag jobbar jag i butiken. Vill mest av allt snabbspola fram till midsommar nu, då slutar butiken ha öppet på söndagarna och lördagarna kommer vara en timme kortare. De veckorna fram till dess kommer dock bli mastiga. :nailbiting:

Pappa hade ärende upp till stallet, så han lunchfodrade hästarna idag. Jag passade på att promenera fem kilometer åt ett annat håll.

Veckan har blivit okej.
Måndag - en timme ridning, promenad till och från stallet.
Tisdag - en timme ridning.
Onsdag - 20 minuter promenad.
Torsdag - 20 minuter promenad.
Fredag - planerad vila.
Lördag - en halvtimme ridning, promenad till och från stallet.
Söndag - en timme ridning, fem kilometer promenad.

Får se hur nästa vecka blir. Är enbart ledig söndag, men det kommer komma värre veckor när jag inte är ledig alls, så bit ihop och tänk på fosterlandet känns som ett mantra jag kommer upprepa en del nu fram till slutet på juni.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 855
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 856
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar