Beach 2017 del II

"Tyvärr" var det bara jag som kunde komma på kvällens Ladies Lifting, så det blev ett riktigt personligt PT-pass! Hur trevligt som helst! Detta innebar att vi kunde köra tyngre och mer teknikfokuserat än vanligt, vilket var precis vad jag var ute efter. Jag fick friska upp minnet lite när det gäller bänkpress vilket var jättekul, och fick även hjälp med pull ups, knäböj och annat smått och gott. Fixade ett set med kroppsvikt +12 på knäböjen idag - förra veckan var jag nöjd med kroppsvikt +2. Där ser man vad lite fokus kan göra! :D

Jag verkar för övrigt ha bra flyt den här veckan, både jobbet och träningen känns kanon! Imorgon blir det dock vila, då jag har två sociala grejer att gå på efter jobbet. Ska bli kul!

:banana::banana:

Härligt @Mineur! Har du alltså lagt på 10 kg i PB i knäböj på en vecka? :D haha grymt!

Så inspirerande att läsa om alla! Ditt benpass låter riktigt tungt @zassoo, fattar att du hade lite ångest inför :p Kul att det känns bra i böjen nu :up:

Vad roligt med en till crossfitfrälst (och en ny till tråden) @BusBarro :bump: Jag började med crossfit i mars i år och tycker det är hur kul som helst :up: Tränade också ryck och stöt i morse + lyckades filma :D

Ingen cool musik på min utan bara jag som snörvlar haha. ;) Och jag lägger ner vikten lite försiktigt jag :angel:

Annars börjar jag bli riktigt trött på min hosta här alltså. Måste hostat sönder något blodkärl idag med pga hostade blodblandat slem i eftermiddag (sorry om tmi..). Går ganska bra att styrketräna men pulshöjande går helt bort och är trött pga sover dåligt pga vaknar och hostar även på nätterna :down:

Jaja, var iaf på gymet 40 min i morse innan jobbet, värmde upp med lite hopprep och lugna burpees och övade sen på clean&jerk som jag lärde mig förra veckan och sen körde jag bänkpress också pga riktigt sugen på det. Imorgon hoppas jag kunna gå på yoga efter jobbet :)

Liten film på bänkpressen med, 32,5 kg, 2,5 kg från mitt max, kändes bra!

Var äntligen tillbaka på gymmet i morse! :banana: Dock fick det bli ett kort och intensivt pass eftersom jag drällde runt hemma innan jag kom iväg. Överkroppsstyrka blev det och det kändes gött även om jag kände mig lite vilsen. Jag vill inte tänka på hur många veckor det är sedan jag var där sist. :crazy:

Dock har sambon insjuknat i något influensaliknande med hög feber och ont i kroppen, och vem tror ni ligger i sängen nu och har lite ont i huvudet och småkänningar i halsen!? :eek::banghead: Jag hoppas att jag bara behöver sova...

Hoppar in här i tråden, har sysslat lite med löpning på sistone i brist på pengar till gym, har funkat bra! Är väldigt skönt, den senaste rundan som kändes riktigt bra sprang jag tills jag fick blåsor på fossingarna, kom in såpass i andra andningen att jag nästa kände att jag hade kunnat springa milen (yeah right) men i brist på tid och ont i fötterna (Måste införskaffa bättre skor och strumpor...) blev det nästan 7 km bara, vilket jag aldrig sprungit förut :D

Målet är att tappa lite vikt då jag gått över min vikt på 63-65 kg där jag trivs, i nuläget pendlar jag mellan 69-70, mår bättre om jag kommer ner till idealvikten igen :p

Får man lov att fråga efter nyttiga mattips? Jag gillar att laga allt i ett och samma svep helst. Alltså helst laga all mat på söndagen så det räcker iaf till onsdag eller torsdag. Sist åt jag bulgurblandning med grönsaker och egengjord sås till, räckte till tre dagar, riktigt gott, men kanske inte så nyttigt som jag önskat. Har också provat vanliga hederliga ugnskyckling med diverse grönsaker, men fjärde dagen ville jag bara dö, så tråkigt att äta? Skönt dock att ha mat färdigt :p Så jag önskar era bästa mattips som man kan laga som "foodprep"!

Härligt @Mineur! Har du alltså lagt på 10 kg i PB i knäböj på en vecka? :D haha grymt!
Typ så ja! Det innebär ju dock bara att jag hade det i mig hela tiden, jag behövde bara lite extra fokus och support för att slänga på ett gäng plattor till! :D

Jobbigt med hosta hörru, jag är inte ett dugg avundsjuk! Jag kommer så väl ihåg hur vansinnigt frustrerande och envist det kan vara :( Det enda jag kan minnas som någonsin har hjälpt mig var någon tablett mamma gav mig när vi var desperata en gång för flera år sedan, Noskapin tror jag den hette. Men du har säkert stenkoll på sådant där med tanke på ditt jobb :) (för visst jobbar du i sjukvården?) Hoppas det ger med sig snart i alla fall, och heja dig som tränar på i alla fall!

Hoppar in här i tråden, har sysslat lite med löpning på sistone i brist på pengar till gym, har funkat bra! Är väldigt skönt, den senaste rundan som kändes riktigt bra sprang jag tills jag fick blåsor på fossingarna, kom in såpass i andra andningen att jag nästa kände att jag hade kunnat springa milen (yeah right) men i brist på tid och ont i fötterna (Måste införskaffa bättre skor och strumpor...) blev det nästan 7 km bara, vilket jag aldrig sprungit förut :D

Målet är att tappa lite vikt då jag gått över min vikt på 63-65 kg där jag trivs, i nuläget pendlar jag mellan 69-70, mår bättre om jag kommer ner till idealvikten igen :p

Får man lov att fråga efter nyttiga mattips? Jag gillar att laga allt i ett och samma svep helst. Alltså helst laga all mat på söndagen så det räcker iaf till onsdag eller torsdag. Sist åt jag bulgurblandning med grönsaker och egengjord sås till, räckte till tre dagar, riktigt gott, men kanske inte så nyttigt som jag önskat. Har också provat vanliga hederliga ugnskyckling med diverse grönsaker, men fjärde dagen ville jag bara dö, så tråkigt att äta? Skönt dock att ha mat färdigt :p Så jag önskar era bästa mattips som man kan laga som "foodprep"!
Välkommen hit! Jag bli avundsjuk på löpningen jag, 7 km har jag heller aldrig sprungit tror jag! Starkt jobbat!

Vad gäller food prep så är soppor och pajer (det går att göra pajskal av t.ex. vita bönor om man vill ha det lite nyttigare) klassiker hos mig, och lika så tomat-baserade grytor av olika slag. Färsbiffar (gärna lammfärs med fetaost och grejer) är också gott, lätt att göra många av och det går att variera rätt mycket när det gäller tillbehör. Sedan brukar jag koka 4-5 ägg på söndagkvällen för att ha under veckan, och de använder jag till allt från frukost, mellis eller som komplement till lunchsalladen/lunchsoppan/lunchmackan.

Härligt med löpningen! 7 km är ju toppen :up:

Mina storkoksfavoriter är linsgrytor av olika slag. Grön/gula/röda linser med lök, chili, ingefära, vitlök och någon grönsak typ blomkål/morot/broccoli/svamp etc, kryddas med typ curry, garam masala, koriander eller vad man gillar och så kokosmjölk :d :d Går att göra jättestora grytor och är supergott hela veckan :D

Jobbat och gymmat, så där skönt så att det va jobbigt att slänga upp bagen på axeln nr jag skulle hem! :D Haha. Nu ska jag krascha i säng, sen ut till fina pålle och rida, sen jobb i natt igen.. Imorn väntar ett extrabesök hos kiropraktorn pga min förbannade axel.. :wtf:

Gnatt!

@MixMax 7 km löpning är ju superbra! Jag brukar springa 5 km i nuläget. La löpningen lite på hyllan förra året för att få ordning på min sneda kropp med hjälp av styrketräning så det blev prio. Nu har jag fått flow på min träning och kör både styrka och lite löpning. Dock med mest fokus på styrkan då det är den jag behöver mest :) När jag sprang som mest sprang jag 1 mil som längst. Det är väl ett lite dimmigt mål även nu, men som sagt jag prioriterar styrkan och springer mest för att jag tycker det är så gött :D

Idag hade jag tänkt ta en morgonpromenad med hunden och yngsta dottern för att lämna henne hos sin farmor. Även hennes syster är där. Men hon sov så gott så jag hade inte hjärta att väcka henne för att hinna det så det blev bilen ändå :)

Annars idag är planen ridning på lunchen, promenad i em och styrka ikväll.

Var äntligen tillbaka på gymmet i morse! :banana: Dock fick det bli ett kort och intensivt pass eftersom jag drällde runt hemma innan jag kom iväg. Överkroppsstyrka blev det och det kändes gött även om jag kände mig lite vilsen. Jag vill inte tänka på hur många veckor det är sedan jag var där sist. :crazy:

Dock har sambon insjuknat i något influensaliknande med hög feber och ont i kroppen, och vem tror ni ligger i sängen nu och har lite ont i huvudet och småkänningar i halsen!? :eek::banghead: Jag hoppas att jag bara behöver sova...

Gilla på återkomsten till gymmet, inte sjukdomskänningar! :p

Typ så ja! Det innebär ju dock bara att jag hade det i mig hela tiden, jag behövde bara lite extra fokus och support för att slänga på ett gäng plattor till! :D

Jobbigt med hosta hörru, jag är inte ett dugg avundsjuk! Jag kommer så väl ihåg hur vansinnigt frustrerande och envist det kan vara :( Det enda jag kan minnas som någonsin har hjälpt mig var någon tablett mamma gav mig när vi var desperata en gång för flera år sedan, Noskapin tror jag den hette. Men du har säkert stenkoll på sådant där med tanke på ditt jobb :) (för visst jobbar du i sjukvården?) Hoppas det ger med sig snart i alla fall, och heja dig som tränar på i alla fall!

Noskapin stämmer säkert. Yes jobbar inom sjukvården :) bokade en tid idag på VC för att se om jag kan få något utskrivet, kan ju tyvärr inte skriva recept till mig själv (jobbar som sjuksköterska) ;) Vill hemskt gärna ha något (typ Cocillana..) till natten bara så jag får sova i alla fall! Vi får se :)

Fint pass med hästen på lunchen :love: Blir rätt lugnt på ridfronten resten av veckan då maken och yngsta dottern åker bort i morgon vid lunch och kommer hem söndagkväll. Så jag och äldsta dottern kamperar ihop hela helgen :banana: Vi ska rida också men det blir nog mest lugna, korta turer beroende på energinivån på hästarna :p

Nu får det bli en proteindrink till mellanmål och ösa genom mera jobb innan det är dags för promenad till svärföräldrarna för middag :)

Välkommen! Foodprep är smidigt! Gillar att laga mycket åt gången i långpanna. Igår gjorde jag kyckling med tandoorikryddad creme fraiche uppepå. Körde kycklingen i ugnen och kokade broccoli och vaxbönor till. Blev 6 matlådor av det. Går ju att stoppa några i frysen så att du inte måste äta samma hela veckan. Nästa omgång blir nog en långpanna med stark korv och grönsaker. Min sambo gör god kyckling-och pastagratäng med paprika som räcker flera dagar. Ibland gör jag en jättekastrull med morotssoppa. Som sallad brukar jag ha morots- och vitkålsbitar i en burk (jag är barbarisk och äter dom rakt av). Kokar 10 ägg åt gången, vi äter 1-2 var om dagen till mellanmål.
Nu har det blivit hyfsat mtb-före här, ser fram emot premiärturen!

Promenad till svärföräldrarna igår och sen efter ungarna lagt sig blev det styrka :) Bröst, rygg, mage och rumpa blev det.

Idag är det vilodag. Har tränat fyra dagar i rad som det känns värt :D Ikväll ska jag och äldsta dottern äta tacos och pussla ett pussel jag fann i garderoben.

Igår gjorde jag 30 min promenad, 10 min cykel + 50 min Power. Idag har jag träningsvärk så jag knappt kom upp ur sängen. Benen känns knappt men just armar och axlar. Imorn ska sambon hjälpa sin syster, så jag bokade upp barnvakten på 3 timmar så jag kan träna och bara njuta på plantagen i lugn och ro.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 855
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 856
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar