Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Jäkla snyggo du är! :) Och visst är de sköna? Jag trivs toppen i båda mina par :)

*kl*
Dagens aktivitet har varit målning av ett skåp. Sen tog orken slut... Har träningsvärk sen gårdagens ridpass också. Men snart är det middag och då tar jag en varm shake och äter som soppa :) De varma är helt klart godast och det jag kommer köpa med av sen. Tog en kall med persika smak till lunch och den luktade jättegott men smakade betydligt mindre gott... Till nästa vecka kommer jag ju helt klar välja ut och bara köpa mina favoritsmaker :D

I morgon ska jag överleva både fixardag på dagis och insläpp på stallet. Får hinka vatten hela dagen!
 
Sv: Beach 2014

kl

idag blev jag så himla glad, min chef sa att det verkligen syntes att jag tränar, att jag blivit mycket mer spänstig och så. Så himla kul att höra, särskilt när man själv inte ser något utan tycker man ser ut precis som för ett år sen:D
 
Sv: Beach 2014

Man kan använda endomondo som stegräknare, och på så sättet fram ungefär hur långt man gått :)
 
Sv: Beach 2014

Tack!
Jomen visst går det väl att köra ändå? Vet ju att Queen (som bor i australien) kör bara på gps:en och sen laddar in det på datorn. Typ :p
 
Sv: Beach 2014

Nämen tack! Ja jättesköna, förutom att de är en aning tighta runt vaderna. Men som sagt, för det priset så :D

Låter ändå som att du har hållt lagom aktivitetsnivå med tanke på dieten :)
 
Sv: Beach 2014

Hejdundrande fart här ser jag, kul att det går bra för alla och att alla är duktiga på att peppa!

Jag får väl rapportera att imorgon kör jag loppet Toughest i Köpenhamn. Ska bli kul att se hur det blir. Dock har jag inte bestämt mig för att köra loppet själv eller med pojkvännen och hans kompis. Det har varit lite krångel mellan mig och pojkvännen när det gällt träning nämligen men det är bättre nu dock sen jag satte ner foten.

Den senaste tiden har jag ökat på mina PB, utan att veta vad mina max ligger på.

Körde 2x115 kg i pausmark i måndags, 150 kg i kronlyft och idag bänkade jag 57,5 kg x2, med stopp i första repsen, andra kände jag att jag skulle hoppa över stoppet för jag skulle inte fixa det. Så nu antar jag att jag kan ta 60 kg i bänk. Tog också 70 kg i frontböjen idag, 2or där.

Det går framåt för mig iallafall :) Och vikten står still trots att jag äter. Så länge jag låter bli socker står jag still eller går ner lite grann :D Just nu har jag sådana cravings efter sockerbullar. Kanske ska gå och köpa mig en sån ikväll o säga att jag laddar inför loppet :p Jag ser dock biffig ut precis när jag tränat, sen går kroppen ner tillbaka till au natural och jag ser bara slank ut igen, rätt ball känsla :D Kan se om jag hittar nån bild på mig :)


EDIT:
b0057b9e329611e3892d22000a1fb82c_7.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014

Jäklar vilka muskler du har! Jag har en bit kvar... :p

Kl
Ridningen var så jäkla jobbig idag, ben ben och åter ben. Fyfaan var jobbigt!
 
Sv: Beach 2014

KL

Hej och hå vad ni skriver! Jag har haft en fruktansvärt stressig vecka och inte riktigt hängt med här, men lite träning har det blivit ändå. I går kväll var det basketträning i 90 minuter med mycket fokus på kondition. Kändes bra, men jag märker ibland att jag gör det onödigt svårt för mig själv genom att helt enkelt inte andas. Inte jättesmart...

06.45 var jag på plats på gymmet i morse, då jag vid något svagt tillfälle tyckt att det var en bra idé att gå på cirkelträningspass vid denna okristliga tid...:eek: Det var dock rätt härligt att få en sådan kickstart på dagen, men fy utav helvete vad jobbigt det var!! Jag har aldrig gjort styrketräning i grupp förut och jag har aldrig använt mig av en skivstång förut, så det var många nya upplevelser och helt otroligt jobbigt som sagt. Jag pushade mig verkligen till det yttersta, och både armar och ben skakade som attan när jag gick därifrån. Underbar känsla!

Ikväll har jag med gott samvete bänkat mig i soffan med datorn och en påse chips, för det är jag banne mig värd idag! :)
 
Sv: Beach 2014

Just det, och så ville jag dela med mig av två av instruktörens citat som jag tyckte var lite extra peppande under träningen i morse:

"When your brain says stop, your body still has another 60% to give." (detta skulle tydligen vara vetenskapligt bevisat på något höger, men jag vet inte hur pass bra det stämmer)

"If you feel like you're about to die, just keep going. If you just feel a bit tired, do twice as much."

Det fick mig att kämpa på ytterligare lite till i alla fall! :)
 
Sv: Beach 2014

Kan hänvisa till en kompis (som är en grymt duktig PT och vidareutbildar sig inom biomedicin) som skrev om just detta fenomen för bara ett par dagar sedan. Det är hjärnan som säger stopp innan fysiken verkligen tar slut. Men det svåra är ju att springa rakt igenom den mentala muren :D Jag kan inte det fortfarande med flit men ibland så går det om man nu ska utmana mig :D
 
Sv: Beach 2014

Jäklar vilka muskler du har! Jag har en bit kvar... :p

Shit vad grym du är! :) Och de där tightsen är så snygga :D

Åh tack :o

Jag har långt ifrån en definierad kropp men det är inte målet heller. Men ett par rutor har börjat titta fram på magen :D

Känner mig lyrisk varje gång det går bra och längtar till nästa pass. Bävar dock för om ett par veckor, kommer bli en grisigt tung vecka :nailbiting:
 
Sv: Beach 2014

Jomen visst, det låter ju helt rimligt egentligen! Men som du säger - att ta sig över den där mentala spärren är ingen barnlek direkt. Därför mår jag bra av att träna för instruktör lite då och då, för då pushar jag gränserna lite mer i alla fall. Inbillar jag mig.
 
Sv: Beach 2014

Det blir visst 2or på 85-90 kg i böj :nailbiting: (jag tror mer på 85 kg :D) och 2or i marklyft på 125 kg (mitt pb idag ligger på 120 kg på en reps.)
 
Sv: Beach 2014

Snygg arm :) Syns stor skillnad mellan bilderna tycker jag.

muppia: Shit vilka muskler du har!

Alla här är jätteduktiga :)

Har ett styrkepass på onsdag igen, ska bli kul!
Jag hoppas det är lite mer mage då också, har varit väldigt mycket armar där sista tiden. Det är väl bra iof, men skulle behöva lite mage också :D
 
Sv: Beach 2014

Gällande ridningen håller jag med dig, var man rider har ju ingen betydelse utan vad man gör.

Först: Välkommen. :D Och sen: Här håller jag också med! Sen tillhör jag en av dem som alltid blir sjukt trött av ett rejält ridpass. Kanske har jättedålig teknik... :p Men jag tror att ridning är nåt av det bästa jag kan syssla med, nu när jag förstår mer hur min kropp funkar. Man är statisk, och det är stärkande för hela kroppen. Sen varierar man mycket tack vare stalljobbet, och så slänger man in olika slags ridning (stå i backe, sitta ner vs stå upp i trav/galopp, rida barbacka osv) och får variation även där.

Vad min kropp har sagt till mig sedan jag slutade rida tyder iaf på att den sortens träning är mycket bra för mig. Hoppas kunna återuppa den en dag, men ska erkänna att jag är rätt rädd för fler skador också.

Tills dess har jag en trädgård och ett hus som kanske äger mig mer än jag äger dem. ;) Har jobbat där i kanske 6 timmar idag med att gräva rabatt, gräva ner lökar i gräsmattan och kratta undan mängder med löv. Jäklarn vad trött kroppen är nu! Fast jobbigast var nog att springa och släpa min brorsdotter (3 år) på presenningen med massor av löv runt i trädgården. ;)
 
Sv: Beach 2014

Ja, så gör jag! Endomondo laddar automatiskt upp siffrorna när telefonen ansluts till internet igen, så det borde fungera utan problem! Jag har haft lite problem med att den inte har hittat gps:en, men det är förmodligen bara min telefon som krånglar... Jag vet inte hur korrekt uppmätningen är, gå rundan igen och prova om det blir samma sträcka eller mät via karta på internet! Om du var ute i skogen kan det ju hända att den tappade gps signalen för en stund så att inte hela rundan kom med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 458
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp