Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Välkommen! :)

Kl

Blir nog ingen träning för mig idag, hinner inte under dagen (vaknade precis) och eftersom jag ska jobba 72 h de närmaste 6 dagarna (obs: inte ultimat att börja räkna så! ;) ) känns det som att tid med familjen får prioriteras lite i eftermiddag. :)
 
Sv: Beach 2014

Ja rött känns ju lite roligare kanske :) Jag ska eventuellt förbi stan ikväll så då tänkte jag passa på att svänga in på stadium och jämföra väskorna lite. Kanske lyckas jag kolla ut något annat som också råkar åka med i beställningen när jag endå håller på ;)
 
Sv: Beach 2014

knapp.

Ibland ska man ha tur. Vädret har varit smådassigt hela dagen här, men jag tog mig ut för någon timme sen. Uppehåll hela tiden, tills jag svängde in på vår uppfart. Då kom regnet.
 
Sv: Beach 2014

Haha, ja jag kanske är lite nördig men jag tror jag har lite mer sociala skills än Sheldon :D Har alltid velat ha MVG i allt och redan i högstadiet blev jag irriterad när lärarna inte kunde tillräckligt så då läste jag rapporter från forskare och typ NASA :p

Ninnur- Nej, ingen utredning om något sådant. Var det någon särskild diagnos du tänkte på? Jag har "bara" anorexi och bipolär typ 2 (mycket och långa depressioner och hypomana episoder) och sen har dom skrivit med ångestsyndrom och tvång också.
 
Sv: Beach 2014

Jag tänkte väl främst på OCD eller Tourettes. Det är ju vanligt att personer med dessa diagnoser har beroenden eller problem med maten. Mitt sockerberoende kom ju efter att jag slutat röka... Vad har du för terapi? Jag är ju helt insnöad på KBT pga min far :D ADHD-C som jag har är ju liknande bipoläritet men utan depressionen. Cet står för "combined" vilket innebär att jag är både hyper- och hypoaktiv. Det är inte alltid lätt för min omgivning att hänga med i svängarna där alltid :D
 
Sv: Beach 2014

kl

en liten löptur på 3,4 km blev det idag. Känner mig helt slut, jag bara skakar. Jag skyller på styrketräning 2 dagar i rad:D
 
Sv: Beach 2014

Nä men usch vad allt ät träligt just nu:arghh:. Semestern var ju underbar och det var så skönt med semester från allt.

Men nu känner jag att jag börjar falla djupare och djupare ner i depressionen. Pga min bipolaritet och att jag haft ångest och djupa depressioner sen jag gick i låg/mellanstadiet så kan mina depressioner bli väldigt djupa och långvariga. Och det hjälper ju inte direkt att jag har ätstörningen också. För varje dag jag varit hemma har det blivit värre och värre och all den där peppen jag skrivit om är borta nu.

Jag är helt och fullständigt utmattad, både fysiskt och psykiskt. Jag har glömt bort planerade möten och saker som att tvätta och bara en sån sak som att posta ett brev känns jätte jobbigt. Jag fastnar i olika situationer och kan inte ta mig därifrån, kan sitta och stirra in i en vägg en timme t.ex.. Jag kan inte gå upp på morgonen även om jag vaknar tidigt, det tar många timmar att lyckas med att kliva ur sängen,sen äter jag en sen frukost och sen lägger jag mig och sover igen, går ut med vovven och sen sover jag en gång till. Igår gjorde jag den gamla klassikern att jag somnade sittandes upp i soffan på kvällen.:eek:

Och självklart drabbas maten då jag är helt ur fas med allt och även hungerskänslorna är borta, åt lunch halv tre igår, borde äta runt ett egentligen men inte ens halv tre var jag hungrig utan fick tvinga i mig. På kvällarna har jag varit så trött att jag inte orkat sitta upp och äta utan har legat (!) ner i soffan och ätit bara för att jag vet att jag måste.:crazy:

Är sååå rädd för hur det här ska sluta:nailbiting: Jag har magkatarr och ofta migrän som gör att jag inte kan göra annat än ligga under en filt i ett par timmar eller en hel dag och jag känner att jag inte orkar med behandlingen på dagvården. Har svårt att se någon mening alls med att leva.

Vill inte, vill inte ha det så här. Och när jag mår dåligt blir det svårare att motivera sig med maten och jag har inte lika mycket kraft för att kämpa emot och jag är rädd för att falla tillbaka och bli sämre i ätstörningen men också väldigt rädd för att gå upp mer i vikt. Men ändå äter jag och jag hatar mig själv för att jag bara göder mig större och större bara för att jag är tvingad av personalen.

Förlåt för den här långa, negativa texten.:o Behövde bara skriva av mig lite och lufta en del av det som försiggår i mitt huvud och kropp just nu.
 
Sv: Beach 2014

Lite åt OCD hållet har jag kanske men dom sätter oftast inte en sådan diagnos när man är så pass sjuk i en ätstörning eftersom ens beteenden förändras väldigt mycket av det och man inte vet riktigt hur personen är när den nått normalare vikt eller är friskare från ätstörningen. Men ja, tvång står med som ett av mina problem i mina papper för det styr hela mitt liv. Kanske att det t.o.m. står OCD som diagnos eftersom jag haft problem med tvång långt innan också men har inte längre riktig koll på vad alla inom psykiatrin skriver om mig...

Jag har faktiskt aldrig hört talas om ADHD-C, det var helt nytt för mig men "intressant" att höra, jag förstår att det måste vara väldigt jobbigt. På vilket sätt märker man av när det svänger för dig? Vilka beteenden har du då? Har du långa perioder då du är hyper eller hypo och vilket har du mest av? Har du medicin för det och hjälper den isf? Har du perioder då du är stabil och inte är varken hyper eller hypo? Haha, massor av frågor. Vill du inte svara i tråden så får du gärna skicka ett PM om du vill :)
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014

Jag ska försöka komma ihåg att skriva ett bra svar lite senare när mitt lilla 2½-åriga yrväder inte lägger sig i ;) Bara säger så du vet att jag inte struntar i dig :D
 
Sv: Beach 2014

kl

Träningsvärk förväntas imorgon för idag har jag ridit två hästar :D:love: Fick äntligen rida medishästen igen efter 4 månader, han får sättas igång nu :)

Imorgon hoppas hoppas hoppas jag att jag kan gymma som det är tänkt, sambon är sjuk och jag vill inte bli smittad :nailbiting:
 
Sv: Beach 2014

Nu ska vi se. Jag har verkligen upp och ner perioder. När jag är nere så orkar jag inte mer än det jag måste, resten av tiden tillbringar jag gärna i soffan eller så. När jag är uppe så är jag mer aktiv överlag. Sen några år tillbaka medicinerar jag med Concerta dagligen och det den framförallt gör för mig är att den saktar ner tankarna så att hjärnan hänger med liksom. Så nu under mina nere-perioder så är jag mer medveten om dem och kan uttrycka det för de som måste veta. T.ex. kan jag säga till sambon att ikväll så kan jag laga maten men sen vill jag sätta mig och läsa med dottern och du får ta köket (eller lämna till senare) för jag kommer inte orka/vilja/kunna engagera mig mer. Det är nog verkligen engagemanget som tar slut. De perioderna vill jag inte trimma med hästen utan håller mig till skogsturer och så där hjärnan får gå på lågvarv. Det är alltså hypoaktiviteten. När jag är hyperaktiv så kan middagen stå på bordet och köket vara städat och barnet aktiverat och nöjd när sambon kommer hem. Jag både vill och orkar engagera mig mer, men med medicinen blir det inte för mycket som det tidigare lätt blev ;) De perioderna blir det fler dressyrpass med hästen och ett högre tempo överlag. Medicinen höjer ju lägstanivån och sänker högsta speeden liksom. Om du tänker dig ett kardiogram så blir spetsarna mer avrundade och mindre åt båda håll.

Under graviditet och amning så fick jag inte medicinera och jag märkte då att jag har lärt mig att hantera mig själv mycket bättre mha medicinen. Utomstående märkte nog ingen större skillnad på mig. Då fallerade det hemma istället eftersom energin och engagemanget tog slut totalt under dagarna. Jag har också märkt att regelbunden träning får mig att må bättre och ha mer energi. Sömnbehovet har minskat och endorfinlagret har ökat :) Nu skulle jag nog säga att på en månad så är jag hypo eller hyper nästan två veckor och relativt stabil resten, då är det väl mer "vanlig" ADHD eller vad man ska säga :D Jag börjar också misstänka att svängningarna kommer ganska i samband med hormonförändringarna i kroppen, men det är lite svårt att ha koll eftersom jag har spiral och är utan mens så jag har inga tydliga tecken på hormonerna alltid.

Undrar du nåt mer så är det bara att hojta! :)
 
Sv: Beach 2014

kl

Titta vad som kom med posten idag!! :bump:

919458_673325302687000_494763386_o.jpg
 
Sv: Beach 2014

Vilka intressanta livsberättelser från dig och quelina!! Jag hade en krisutlöst depression för något år sedan och då utreddes jag för lite olika andra psykiatriska diagnoser (plus neuropsykiatriska), men jag var tydligen inom normalspektrat förutom för depressions- och ångestparametrarna. Tycker så synd om er som måste lida er igenom det där om och om igen, jag vågar knappt ens tänka på den tiden av rädsla för att falla ned i liknande tankebanor, men fy vad hemskt det var. Usch viljan att avsluta alls var så självklar att jag inte ens resonerade kring sådana tankar som något onormalt. Men jag kom ur det!!! Och nu går jag faktiskt runt stora delar av dagarna och är riktigt nöjd och glad :)! Det är bara insomningsbesvären som kvarstår.

Till träningen. Jag avverkade sammanlagt 12 km till fots idag, sprang lite vilse så det gick rätt långsamt. Sen högg det tyvärr lite i mina höfter efter en mil så jag valde att gå efter det. Känner av mjölksyra i låren och vill gärna bli lite fräsch igen, så intensiv träning förpassas till på söndag tidigast :).
 
Sv: Beach 2014

Ahaaa, då förstår jag att jag inte hittade dem på hemsidan. :p Åh, så kanske lika bra att jag kollar igenom utbudet på wiggle också, när jag ändå kikat igenom hela stadium? :angel: :D :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 458
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp