Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Haha, självklart hade jag helst velat ha en lila! :D
Denna finns dock i svart med, så får se vilken det blir.

Zass: Jaa, den känns rätt rejäl. Gillar att det finns flera fack och dessutom ett skofack. Känns som en bra grej :)
 
Sv: Beach 2014

Den verkade inte helt fel den heller, vart har du hittat den någonstans? :) (Kan av någon anledning inte se bildinfon...)
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014

Jag tror jag ska joina er lite här nu. :D Även om min Beach 2013 fortfarande är i full gång då jag befinner mig i Singapore... Men jag som jobbat i stall och haft egen häst sen 18-års ålder har ju fått ordentligt med daglig motion tidigare och aldrig riktigt behövt tänka på att röra på mig eller vad jag äter... Så efter tre veckor här var jag iväg och vaccinerade mig och blev även vägd. Upptäckten att jag gått upp tre kg sen jag kom hit fick mig att inse att det kanske är dags att börja motionera lite och inte dricka öl och äta snacks varje dag... :angel: Så i söndags tog jag mitt livs första gympass och har kört på med en timme om dagen sen dess! Och grundkondition har jag i alla fall har jag märkt. :)

Nu blir det väl ingen träning i helgen då jag åker till Vietnam imorgon, men ska förhoppningsvis ha motivationen kvar när jag kommer tillbaka! :D
 
Sv: Beach 2014

Stadium, 199 spänn! Och med rabatten på hemsidan nu blir den ju asbillig :)
Så nu ska jag bara bestämma mig för röd eller svart. Men röd är väl lite roligare kanske :)
 
Sv: Beach 2014

Tack! :) Har visserligen bara kört crosstrainern, men eftersom jag inte är ute efter att bygga massa muskler utan bara hålla igång (det där med att powerwalka ute är ju bara att glömma, 30 grader varmt och 60-90% luftfuktighet...) så känns det som ett bra redskap.

Och ja vi har gym här. Gratis och med glasvägg ut mot poolen... Bästa motivationen nånsin! ;)
 
Sv: Beach 2014

Det är väl jättebra :) Sen är ju styrketräning grymt för kroppen också, inte bara i syfte att bygga muskler, men jag gymmar sällan själv så jag ska väl inte säga något :p

Fan vad fint det låter! Här är det 10 grader varmt, grått och tråkigt.
 
Sv: Beach 2014

Tack! :D Gratis kanske är att ta i, när lägenhetshyrorna ligger på ~30'000/månad, då kan det gott ingå gym, pool och en och annan tennisplan! ;)

Sleepan: Jo, det är det ju säkert. Men än så länge känns crosstrainern tillräcklig, framför allt då man kan växla mellan "muskelpass" och "konditionspass" beroende på hur mycket motstånd man väljer att ha. Åtminstone ben, rumpa och mage har jag märkt att man får med då! ;)
 
Sv: Beach 2014

Haha, då är det fan inte mer än rätt att gym ingår ;)

Och du har rätt i det där med crosstrainer. Det är skitbra träning :)
 
Sv: Beach 2014

Idag ska jag på Combat. Tredje träningspasset för veckan om jag räknar med ridningen i måndags, vilket jag gör :)
 
Sv: Beach 2014

Klart du ska räkna ridningen! Herregud, jag har blivit mer andfådd och trött i kroppen av vissa ridpass än vad jag blivit av mina gympass. :p
 
Sv: Beach 2014

Jo, jag vet. Men vissa räknar ju det som vardagsmotion. Dock är det ju inte vardag för mig så :p Och träningsvärken är ett faktum efter varje lektion :p
 
Sv: Beach 2014

Beror väl på hur man rider och om det är vardag för en eller inte. :) För vissa är ju en timmes promenad ett träningspass, för andra vardagsmotion. Det är ju väldigt olika. :) Jag red ju runt 4-5 hästar om dagen förut så visst var det väl "vardagsmotion" för mig, men nog var det träningspass också! Så jag tycker absolut du ska räkna det om det känns som träning för dig. :)
 
Sv: Beach 2014

Jag räknar ridpass som jag gör i paddocken som träning, och det är väl ungefär att jämställa med din ridlektion? Däremot räknar jag att rida i skogen som vardagsmotion, man blir ju inte direkt svettig av det, i alla fall inte jag. Har jag sagt att jag längtar tills min ponnyhäst är vuxen och man kan rida på lite ordentligt? :p
 
Sv: Beach 2014

Det beror ju på vad man gör i skogen. Jag blev iaf rejält svettig av att manövrera min Wille-vildhäst idag :angel: Ibland tror jag att han drar av 20 år på sin ålder... ;)

Hedinn - välkommen till oss! :) Häftigt med Singapore, vad gör du där? :D

*kl*
Andra dagen med shakes och jag mår redan mycket bättre än igår! :) Pigg och inte lika frusen, trots kylan och regnet ute.
 
Sv: Beach 2014

Det är ju just det, min häst är för ung, det blir mest skritt och lite trav när vi är ute i skogen. Det lär bli andra bullar när vi ska träna klättring i sandtaget eller kondition på travbanan sen. ;)

Och jag känner igen det där med att dra bort 20 år, min gammelhäst som jag tog bort för en månad sen var 26, men var vildare än treåringen ända in i det sista, ibland saknar jag henne så jag bara vill skrika rakt ut.
 
Sv: Beach 2014

Tack! :) Jag bara gottar mig. ;) Mina föräldrar bor här så när jag slutade jobbet i somras tyckte jag det kändes lägligt att hälsa på i några månader sådär. ;)

Gällande ridningen håller jag med dig, var man rider har ju ingen betydelse utan vad man gör.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 458
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp