Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Bra jobbat Sleepan, Zass och andra som sprungit (eller gått eller gymmat eller nåt helt annat) idag!

Själv har jag varit ute på en 45 minuter kort cykeltur bara för att känna lite på kroppen. Det kändes väldigt bra så imorgon ska jag nog köra en timme i alla fall, plus yoga på kvällen. I'm back! :D
 
Sv: Beach 2014

Till Sleepan dårå: Snygg du är! :D Ser ut att vara i finfin form ju!

Jag ligger som utlovat i soffan och är avis på din fina kropp! Dock gjort mina styrkeövningar, duktig tjej. Crunches, armhävningar, tricepshävningar (med hjälp av stol), rygglyft, benlyft på sida, lite utfall för att känna på knäna, lite tåhävningar (vaden är småstrulig) blev nog det hela tror jag. Ganska mjäkigt men det är nog en bra start för mig. Lugna puckar såhär hemma i två månader, sen är jag nog redo för gymmet. :)
 
Sv: Beach 2014

Grymt jobbat bägge två!

Och ni andra som har tränat! Jag har inte kunnat springa på en vecka och det känns inte alls bra.. bara tre veckor kvar nu :( Jag hoppas verkligen jag kan springa på måndag eller tisdag, annars blir jag knäpp i hela kroppen!
 
Sv: Beach 2014

Jag skulle ha gjort det, men det blev av lite olika anledningar inte så. :)

Nu på kvällen har jag masat mig runt makliga 4 km istället!
 
Sv: Beach 2014

Hej alla, tänkte bara hoppa in och visa att jag lever ;)
Varit fullt upp med jobb osv nu så inte hunnit skriva nåt. Men cyklar till och från jobbet varje dag, så blir ca 7 km om dagen. Står och går massor på jobbet hela dagarna.

Började på cirkelträningen här, det blir nog inte varje vecka dock eftersom sambon jobbar skift. i morgon är det zumba också. Ska bli askul :)
 
Sv: Beach 2014

+ Congeria

Oj :o Jag fick för mig att 75 kg var lite. Jag har liksom inget perspektiv, har inte en susning om vad man "ska" lyfta. Nu gjorde jag ju bara 3 reps, så det var mest för att prova. Då ska det verkligen bli spännande att se vad jag kan lyfta nästa gång :bump: Tycker det är så himla roligt och spännande med fria vikter :love:

Orkar inte läsa ikapp allt.

1. Right, it's Köpenhamn! :D

2. 75 kg i marklyft är mycket, oavsett kroppsvikten. Jag ser många tjejer köra på 4-50 kg som max.

Jag kör numera inte så mycket vanliga marklyft längre eftersom jag blivit tillsagd att göra antingen pausmarklyft (pausar lyftet vid knäna innan jag fortsätter dra klart) eller kronlyft (upphöjd stång så jag startar vid knäna istället för mitt på benen) så jag vet inte alls vad jag tar i vanliga marklyft numera. Jag kör pausmark på 90 kg vilket innebär att jag bör ta minst 100 kg om jag nu skulle reppa vanliga marklyft.

Så bra jobbat!!! :)
 
Sv: Beach 2014

1. Alltså, åh vad jag vill vara med på det där! Men vet inte om jag vågar själv :o

2. Åh vad roligt! Duktig jag känner mig nu :p Så roligt att få lite perspektiv på saker och ting! Jag ska prova igen i morgon, får se vad jag klarar då :banana:
 
Sv: Beach 2014

Knapp

Äntligen i säng efter en lång och varm dag. För mig var värmen inget större hinder även om det var varmt. Öppnade lugnt och ökade lite sen. Tillät mig själv att gå vid vätskekontrollerna och sen hade jag lite tjurig skalle så jag kom in på 66min och 41sek på tjejmilen. Mycket trevlig dag tillsamman med Zass! Vi gjorde fina prestationer och även jag bästa på milen. :-) nu hoppas jag på en låååååång sovmorgon imorgon. Är bra slut nu.
 
Sv: Beach 2014

Själv blir du inte, om du åker ner o möter upp de du känner till/igen. Jag är ju på plats då exempelvis :D

Ja, det är duktigt med 75 kg, det tycker jag :) Prova dig fram men var rädd om ryggen och se till att tekniken är rätt, är den inte rätt så släpp stången. Det är lätt att man ändå tjurar och drar fast ryggen inte orkar egentligen.
 
Sv: Beach 2014

Sant, jag ska kolla lite närmre på det där och kanske försöka få med någon :D

:D Jag har en som hjälper mig och ser till att allt blir rätt, sedan tar jag också god tid på mig innan lyftet så att allt känns rätt. :p
 
Sv: Beach 2014

Det är bra det! Jag tränar ju med i en klubb nu och jag tycker att jag får enormt bra feedback av dem. Sen kör jag ju också med bälte numera så jag vågar ta mer eftersom jag får stöd av bältet. :)
 
Sv: Beach 2014

Åh vad smart :) Just nu tränar jag i sjukhusets samt polishusets träningslokaler, så jag får hjälp av dem där. Blev introducerad till fria vikter i våras, och har kört ett asbra skivstångspass flera gånger nu. Och nu senast då så blev jag introducerad till marklyft, något jag varit sugen på men inte vågat eftersom jag är rädd att göra fel :D Det är sååå mycket roligare med fria vikter jämfört med de där förbaskade maskinerna!
 
Sv: Beach 2014

Död åt maskiner. Jag kör maskiner mycket mycket motvilligt. Då kör jag t.ex rodd (fast jag föredrar sälrodd), latsdrag samt cablecrunches. Inte mer än dessa övningar, iaf inte vad jag kan komma på just nu :D

Fria vikter ger också en ärlig bild av ens råstyrka och skicklighet i teknik tycker jag.
 
Sv: Beach 2014

Haha, mest död skulle jag vilja säga. Tack för fina bilder Lårdo! ;)

Och tack för hejarop ni som skrivit. Känner mig riktigt bra idag. Nöjd som tusan! :D
 
Sv: Beach 2014

+ alla ni andra som sprang i värmen, sjukt bra jobbat! och härligt att höra att ni är nöjda med era tider och insatser! :)

KL
Jag var ute och sprang igår, så idag blir det bara promenad tror jag, men jag kände mig lite deppig efter passet igår, är inne på vecka 6 i programmet så sprang 10 min gick 2 och sen sprang 10 igen. Första 10 gick med farten 5.49 min/km så det var jag nöjd med, men andra intervallet fick jag kämpa som tusan och genomsnittet hamnade på 6.39 min/km... det känns som jag aldrig kommer bli en riktig löpare. Målet just nu är att klara 5 km på under 30 minuter, men jag kan ju knappt springa 3 km i vettigt tempo... suck.

Hoppas ni alla får en skön söndag i alla fall! Jag har precis öppnat skolböckerna igen efter att ha haft två veckors praktik... känns lite segt, men har inte så mycket att göra, så det är väl bara att bita ihop och få det gjort så jag inte hamnar efter i planeringen.
 
Sv: Beach 2014

Vilka snygga smala ben du har!!! och vilken tid :D!

Jag har gått lite idag och /natt, sammanlagt 5-6 km. Kunde inte hålla mig ifrån att gå ut inkl. en hel del vin som jag fortfarande är full på i skrivande stund. Vi får alltså se om jag pallar motionera imorgon! Nu ska jag orka gå till köket efter vatten
 
Sv: Beach 2014

Ja, nästa år tar vi Sub50!!
Vi kan väl satsa på att försöka springa hela vintern med, så kanske det går :p
Jag vill också vara med här!
Hade SUB50 som mål inför denna säsong men sen fick jag ju både benhinneproblem och löparknä... :P

*kl*

Jag sprang också igår. Testlopp inför lidingöloppet så man kunde springa 12, 16 eller 22 km av banan med farthållare. Vi sprang 16 - som blev 17 km innan vi var imål på ett jämnt 6minuters-tempo. Knäet höll, benhinnorna höll, men LÅREN sa ifrån i backarna på slutet - kan rekommendera att inte springa kuperad terräng om ni redan innan träningen har galen träningsvärk. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 458
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp